Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo ik heb ee vraagje mijn konijn drinkt echt onwijs veel ongeveer 2 drinkbakjes per dag. Hij plast daarbij hel veel want elke dag is het een zwembad in zijn plas bak.

hij krijgt altijd hooi elke dag een beetje groenvoer en 30 gram ss.

Weten jullie misschien wat de oorzaak is en of ik beter een bezoekje aan de dierenarts kan brengen.

Geplaatst:

Misschien kun je al wat urine opvangen voor de dierenarts? Kan me voorstellen dat ze dat misschien nodig zijn, kost natuurlijk meer tijd als je dat later nog moet opvangen als de DA daar om vroeg. Is het niet nodig ook geen man overboord..

En succes morgen.

Geplaatst:

blaasontsteking lijkt mij onwaarschijnlijk...

bij blaas onsteking drink hij/zei idd meer maar zou het elke keer maar hele kleine plasjes doen,

en hoor je dus geen straal.

ik denk eerder iets met de nieren dan...

ff vraagje aan dollie: hoe wou je urine opvangen? mijn konijnen blijven echt niet zitten hoor als ik er wat onder schuif haha.:mdr:

Geplaatst:

ik weet noch niet zeker of ik morgen ga maximaal dinsdag maar denk wel morgen omdat het dan toch vies weer is en me vader dan niet hoeft te werken dus heb ik vervoer.

hij drinkt noch niet super veel ongeveer 450 ml per dag maar veel meer dan anders. Met warm weer was het zelfs noch minder maar ik heb echt het gevoel van wat die drinkt gaat er ook allemala uit.

Gelukkig gedraagt hij zich noch verder normaal en heeft hij gene pijn.

Geplaatst:

patje 1982 lijkt me makkelijker op hun plas/poep bakje leeg te houden met niks erin eerst goed zijvermaken en dan afdrogen en zorgen dat er alleen pals inkomt en zo op te vangen.

Geplaatst:

Ik zou me niet meteen druk maken. Konijnen kunnen over het algemeen best veel drinken en plassen, hier ook hoor. Er wordt dan ook stevig hooi gegeten, en om biks weer uit te kunnen poepen zul je als konijn ook goed moeten drinken!

Maar, vertrouw je het niet, dan inderdaad beter even opvangen en na laten kijken. Hoef je niet meteen je nijn mee te slepen, minder stressig.

Je kunt bij de DA van die kleine spuitjes vragen, daar kun je een paar druppels mee opzuigen. Probeer een bakje onder de vaste plasplaats van je nijn te zetten. Maak een soort verhoginkje waar hij/zij altijd zit, en zet daar een bakje onder.

Geplaatst:

ff vraagje aan dollie: hoe wou je urine opvangen? mijn konijnen blijven echt niet zitten hoor als ik er wat onder schuif haha.:mdr:

Hey, ik heb ook niet gezegt dat het makkelijk is.. :he: Maar misschien wel noodzakelijk.

Overigens zou ik het zo doen als Rian hierboven beschrijft.

Geplaatst:

ik denk dat ik effe een dagje aan kijk en heb een ruifje minder hooi geef. Ja ik weet dat hooi hoofdvoedsel is maar doe het zo dat die wel kan blijven eten als het hooi op is.

kijken of die dan een beetje mider drinkt(plast)

Hij gedraagt zich nog wel zo even gek als anders als het om eten draait hij is net zlef uit zijn kooitje gevallen (om eten) niks ernstig. zag er wel lomp uit.

Kan morgen toch misschien noch efe naar de da voer halen (ss) heb van me tante gehoord dat het daar 9 euro per 3 kilo is stukje goedkoper als in de winkel. en dan misschien effe wat bij de da informatie te vragen.

Geplaatst:

Zeker weten dat het niet 9 per 1,5 is? Dat is het nl. in de meeste dierenwinkels, heb al wel vaker gelezen dat dierenartsen wat goedkoper zijn maar dat is wel heel veel goedkoper..

En ik zou toch even naar de DA gaan, als er wel wat is kun je er beter op tijd bij zijn, maar ja, dat is aan jou natuurlijk. Minder hooi geven moet je alleen niet doen.. Hooi moet onbeperkt..

Geplaatst:

Is het normaal dan dat een dier opeens 450 ml per dag meer drinkt?

Nee, tuurlijk een konijn kan opeens echt wel wat meer gaan drinken!

Maar bij drinken 3 konijnen met per dag 1 liter, soms nog niet eens!

Of ze nou wel of geen groen krijgen! (geef dit pas sinds een poosje en daarvoor dronken ze ook ongeveer 1 liter)

Heb even gekeken, het kunnen of chronische nierfalen zijn (schrompenier)

Of incontienentie (ga heel even niet vragen wat dit is xd)

dan heb je 2 soorten, waarbij de volgende aandoeningen kunnen horen:

Actieve incontintie

* gedragsproblemen (onzindelijk e.d.)

* Blaasontsteking

* PU/PD (veel drinken/veel plassen)

Passieve incontinentie (dit is het dus zowiezo niet!)

* Aandoening blaasuitgang

* Neurologisch probleem

Suc6 bij de DA!

Geplaatst:

Het kan zeker wel eens gebeuren dat je nijn meer gaat drinken. Muis heeft hier ook zo'n fase gehad, er was helemaal niks aan de hand.

Dus ik denk eigenlijk dat je met al je (goedbedoelde) terminologie onrust veroorzaakt die niet nodig is.

Incontinentie is het niet kunnen ophouden van je urine.

Geplaatst:

Tuurlijk ieder konijn kan meer gaan drinken!

Maar bijna een half liter per dag meer voor 1 konijn!!

Ga dat zelf maar eens per dag meer drinken, moet je nagaan hoeveel dat voor een konijn is!

Tuurlijk het zou kunnen zijn dat er niks aan de hand is, maar in dit geval zou ik voor de zekerheid toch langsgaan bij de DA ;)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .