Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi iedereen

ik zal proberen het probleem zo goed mogelijk te beschrijven:

Het gaat over mn klein lief beestje Tiboe, hij leeft in een klein kooitje binnen (zo'n bak; de bovenste helft doorzichtig). hij heeft een schuilhuisje en een "piesbak" waar hij altijd trots op zit. Hij was altijd al heel rustig en zeer sociaal. Hij is 2 jaar oud. Nu is het probleem: Hij rent steeds van de ene hoek naar de andere, met zijn aangezicht tegen de wand aan. Zo blijft hij lang zitten zonder zich te bewegen, eerder wat ik doe. Ik vrees dat hij ook al een tijdje niks meer gegeten of gedronken heeft (1 a 2 dagen)

Hij botst soms ook tegen de wand aan, is dat een teken van slechtziendheid of is hij gewoon wild??

alle hulp welkom, ik wil mijn lieve tiboe niet verliezen! En ik kan straks of morgen pas naar de dierenarts daarom vraag ik julie hulp!

alvast bedankt!!

Geplaatst:

Allereerst schrijf je zelf al iets waar mijn nekharen van overeind staan. Hij leeft in een klein kooitje!!! Het is een konijn! Die wil rennen, springen, gek doen! Die heeft ruimte nodig. En dan ook nog damn in een dunabak. Als iets niet geschikt is voor een konijn is het een dunabak. Veel te weinig ventiliatie dus hij zit veel te veel in zijn eigen urinedampen, daarnaast zijn ze vaak veel te klein en te laag.

Verder wil het konijn gewoon ruimte, wil rennen, maar ja helaas zo'n klein kooitje houd dat snel tegen. Ik zou zeggen op zoek naar een nieuwe woning en een vriendinnetje.

En als hij niks meer eet en drinkt DIRECT NAAR DE DIERENARTS!

Geplaatst:

????? Waarom wacht je tot 1-2 dagen als hij niks gegeten heeft? Dan moet je per direct naar de dierenarts want dan is er iets niet helemaal in orde. Enne.... klein kooitje????

Geplaatst:

ja daar ben ik nu echt mee geholpen

ik zet hem iedere dag buiten hoor? en vroeger kon hij binne loslopen maar met de hond gaat dat niet meer.

En ik weet wel hoe hij doet als hij ruimte wil enzovoorts maar nu is er echt iets mis. Hij doet alsof hij niets meer ziet maar hij schrikt niet als ik hem aai ofzo.

Geplaatst:

Je moet gelijk naar een dierenarts! Een konijn sterft heel snel en als hij niet eet of drinkt is er echt iets aan de hand en moet er direct actie worden ondernomen.

Verder lijkt het mij een goede zaak je goed in te lezen in konijnen. Zoals gezegd, konijnen hebben ruimte nodig en kunnen niet leven in alleen een hok. En zeker niet in zo'n hok dat jij beschrijft dat is echt véél te klein. Dat is eigenlijk gewoon dierenmishandeling. Ook heeft een konijn een maatje nodig.

Dus ga asjeblieft op zoek naar een groter hok met een ren, maar eerst een dierenarts voor het te laat is!

Geplaatst:
ja daar ben ik nu echt mee geholpen

ik zet hem iedere dag buiten hoor? en vroeger kon hij binne loslopen maar met de hond gaat dat niet meer.

En ik weet wel hoe hij doet als hij ruimte wil enzovoorts maar nu is er echt iets mis. Hij doet alsof hij niets meer ziet maar hij schrikt niet als ik hem aai ofzo.

Waar wacht je dan nog op? Ga van het forum af en als de retescheet naar de dierenarts voordat ie dadelijk dood in de kooi ligt! Zeker na 1-2 dagen niet meer eten en drinken!

Geplaatst:

Ook in het weekend is er altijd een dierenarts in jouw buurt die weekenddienst heeft.

In dit geval zijn jij en je konijn zeer gebaat bij het opvolgen van het advies op BB: ga naar de dierenarts. Als een konijn 24 uur niks eet, is het goed fout en moet er actie worden ondernemen. Wachten tot morgen is te laat

Geplaatst:

Hij vertoont deze symptomen dus al langer, al een paar dagen. Paar = minimaal twee, dus op vrijdag had hij dit al. Ik snap enigzins dat mensen denken dat ze op zondag geen DA kunnen bereiken (al staat in de meeste regionale huis aan huis bladen altijd vermeldt welke DA weekenddienst heeft, om te beginnen..), maar je hebt op vrijdag ook niet de moeite genomen contact op te nemen met een DA. Dat je konijn niet eet betekend waarschijnlijk dat hij pijn heeft, en niet eten betekend dat de darmen stil zullen vallen (of al stilgevallen zijn) en dan is het gewoon aftellen, een konijn kan simpelweg niet een dag niet eten. Zoals Snoef al zegt, wachten tot morgen is gewoon te laat.

Geplaatst: (aangepast)

Weer iemand geholpen! Hiep hiep! Twee vliegen in een klap in dit topic. Haha...

Waarom denken mensen trouwens toch altijd dat ze in het weekend niet naar een dierenarts kunnen? Zijn zij niet op de hoogte van een spoeddierenarts? Of is het weer het geld waar het om draait, "het is te duur...."

Pff....

aangepast door Rian
  • 2 maanden later...
Geplaatst:

Heey allemaal

als julie graag een reactie wilden, wel, hier is ze dan :P

Ik ben dus meteen met hem naar de dierenarts geweest en die heeft vastgesteld dat ie buikpijn had en dat de reden was dat ie zich zo gek gedroeg. Het was veroorzaakt doordat ie iets teveel van zijn eigen uitwerpselen had gegeten en dat was gaan kleven in zijn maag. Ze gaf hem een spuit en binnen de 2 uur was alles weer ok. Hij heeft zijn buikje rondgegete en is weer even happy als vroeger, en hij leefde nog lang en gelukkig ??

groetjes

hier mag dus een slotje op?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .