Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een vraag.

Ik tilde mijn konijn vandaag op, en toen zag ik een grote pluk van zijn vacht 'loshangen'. Hij is wel heel erg aan het verharen, maar het zag er een beetje raar uit. Het hangt echt los. Maar kun je dat eraf knippen ofzo? Is het geen vel? Ik heb er wat foto's van gemaakt:

roos1995-1903-albums-diesel-picture17811-los.jpg

roos1995-1903-albums-diesel-picture17810-los.jpg

Hoort dit bij het verharen?

Geplaatst:

is het geen verklitting/vervilting?

dar betekent dus een enorme knoop....

als je vlak bij de huid probeert de haren iets uit elkaar te trekken kun je wel zien of er huid tussen ziet(wat mij niet lijkt!!)

Geplaatst:

Het lijkt wel op een vervilting van de vacht -->

Haren die uit aan het vallen zijn, zijn zo erg in de knoop geraakt dat ze samen een dikke vaste pluk vormen.

Normaal gesproken zit hier geen vel bij en kun je het zo afknippen, maar vanuit hier (achter de pc) met een foto durf ik in jouw geval niet te zeggen of er vel bij zit...

Sowieso zou ik het konijn effe goed een keer borstelen als hij zo erg aan het verharen is. Op die manier komen er niet zoveel haartjes in zijn darmen als hij zich aan het wassen is & mss borstel je de pluk er zo mee uit.

Mocht je erg bang zijn dat er mss toch vel bij zit, dan zou ik er effe mee naar de DA gaan.

Geplaatst:

Ik heb gekeken, maar er zit geen vel bij, het is dus een grote knoop. Moet je die helemaal bij het begin afknippen, of er een stukje aanlaten? Ik borstel hem bijna iedere dag.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .