Nilla Geplaatst: 3 september 2009 Geplaatst: 3 september 2009 mijn Blanca nieste eigenlijk altijd al en de DA zei dat het geen kwaad kon zolang zijn neusje en ogen goed waren. maar nu komt er ook wat wit snot uit zijn neusje dus ik ga morgen toch maar weer naa de DA. zijn ogen zien er voor mij nog goed uit, maar dit is mn eerste konijn. wat denken jullie? ben bang dat ik niet slaap vanacht x.x
Laura1984 Geplaatst: 3 september 2009 Geplaatst: 3 september 2009 (aangepast) Een konijn kan zeker verkouden zijn, dit noemen ze 'snot'. Als een konijn niest zonder dat er snot uit het neusje komt, is er meestal niets aan de hand. Als je konijn een snotneusje heeft, zou ik zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan, deze kan dan een kweekje maken en zo nodig de juiste antibiotica voorschrijven. Snot is een hardnekkige ziekte die beter te behandelen is als je er zo snel mogelijk bij bent. Weet je zeker dat jouw dierenarts konijnkundig is? 3 september 2009 aangepast door Laura1984
Nilla Geplaatst: 3 september 2009 Auteur Geplaatst: 3 september 2009 yup hij werd geadviseerd door mijn fokker en ik stap morgen op de fiets naar de DA, hij klonk vandaag (de nies) anders dan normaal
nathalie b Geplaatst: 3 september 2009 Geplaatst: 3 september 2009 Nilla,Welke DA ga je naar toe?In Steenbergen zitten geen KK Dierenartsen......De dichtbijzijnde is Visdonk in Roosendaal.Ik ben zelf ook in steenbergen geweest (kruispoort en heb 3x verkeerde diagnose gehad)
Nilla Geplaatst: 3 september 2009 Auteur Geplaatst: 3 september 2009 omg o.o daar ga ik dus wel heen die kliniek zorgt ook voor alle konijnen bij de fokker waar blanca vandaan komt
nathalie b Geplaatst: 3 september 2009 Geplaatst: 3 september 2009 Welke DA?De meest kundige was Dr Pronk maar die werkt daar niet meer....
Joseeke Geplaatst: 4 september 2009 Geplaatst: 4 september 2009 Een konijn kan idd verkouden zijn.Pumbaa was in 2006 ook verkouden & laterna kwam er ook wit snot uit zijn neusje.Ik heb toen gelijk mijn DA gebeld & kon zo aan de balie Enrofloxoral Drops ophalen.Dit is een antibiotica wat ik hem moest geven via zijn mondje. Hij is er helemaal van genezen & heeft nergens last meer van gehad. Dus ik zou effe je DA bellen en medcijnen ervoor halen.Dan is Blanca weer snel genezen
nathalie b Geplaatst: 4 september 2009 Geplaatst: 4 september 2009 Ben je vandaag nog naar de DA geweest?
juudjuhlove Geplaatst: 4 september 2009 Geplaatst: 4 september 2009 Een normale verkoudheid bij konijnen, kan vanzelf overgaan.Alleen kan het ook een virus zijn die in de luchtwegen van je konijn zit.Dit kan er net zo uit zien als een normale verkoudheid!Maar gaat absoluut niet vanzelf over!
Nilla Geplaatst: 4 september 2009 Auteur Geplaatst: 4 september 2009 ik heb vanochtend al om half 9 de DA gebelt en kon er om half 10 al zijn en ik heb ook Enrofloxoral Drops gekregen omdat ik al een klein snotje bij zijn neusje had weggehaald gissteren avond hij heeft net zijn eerste dosis gehad en moet zeggen dat ik blij ben met een makkelijk lief nijntje:love:
ZaZa Geplaatst: 4 september 2009 Geplaatst: 4 september 2009 Bedenk dat Snot een langdurige kweste kan gaan worden.Heb je nog een konijntje ? Snot is besmettelijk. Snot op zich is goed te behandelen, de gevolgen van Snot maken dat het ook moeilijk kan worden...Gevolgen zijn bijv longontsteking..Eigenlijk alles wat mensen ook kunnen krijgen als een verkoudheidje niet met een paar dagen weg is..Alleen zijn de gevolgen voor een konijn dan erger en moeilijker te behandelen... Blijf dus hƩƩl alert bij je konijn... En zoek een goede konijnkundige dierenarts...Een dierenarts (en Nathalie en Laura bedoelen dat wellicht ook) die zegt dat 'het geen kwaad kan' als een konijn veel niest...is misschien neit zo konijnkundig als hij zou mogen zijn..
Joseeke Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 ik heb vanochtend al om half 9 de DA gebelt en kon er om half 10 al zijn en ik heb ook Enrofloxoral Drops gekregen omdat ik al een klein snotje bij zijn neusje had weggehaald gissteren avond hij heeft net zijn eerste dosis gehad en moet zeggen dat ik blij ben met een makkelijk lief nijntje Fijn dat hij zo makkelijk is Heel veel beterschap met je konijn!
Nilla Geplaatst: 5 september 2009 Auteur Geplaatst: 5 september 2009 ik ben gewoon in steenbergen gegaan aangezien ik alleen mn fiets heben de enige reden waarom de DA zei dat het geen kwaad kon was omdat blancas neus en ogen er heel gezond uitzagen.maar om dat ik dus toe een klein snotje had weggehaald heeft hij uit voorzorg die druppels meegeven.jmmr voor blanca maar hij is mn enigste nijntje op dit moment
nathalie b Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Nilla,mocht het erger worden kan je me een PB sturen ;maken we een afspraak in Roosendaal en breng ik je erheen.......(ik wil niet opdringerig zijn ofzo maar na 3 foute diagnoses ben ik daar wat voorzichtiger geworden)
bunny ranch chanty Geplaatst: 6 september 2009 Geplaatst: 6 september 2009 jep.....en bij snot kun je gewoon duplo spuiten .Bij snot veegt het konijn het ook zelf af dan zie je dat het tussen zijn voorpootjes nat is.
Maggy Geplaatst: 6 september 2009 Geplaatst: 6 september 2009 Konijnen kunnen zeker weten verkouden blijven.Gefeliciteerd met je konijntje trouwens ;p
Nilla Geplaatst: 6 september 2009 Auteur Geplaatst: 6 september 2009 het lijkt beter met hem te gaan hij niest al veel minder. alleen is hij wel heel erg boos op me :( naja 2x per dag een spuit in je mond krijgen lijkt me ook niet echt lekker
Aanbevolen berichten