Ga naar inhoud

Konijntje meegenomen...


Debbie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 164
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Oke ik heb Infacol gehaald op aanraden van Evert-Jan de Boer.

Moet dat nu om de 20 minuten geven, 3 keer en daarna om het uur.

Ook heb ik dus eindelijk pijnstilling kunnen kopen, de dierenartsen hier in omgeving hebben geen Metacam, dus wilde ik Carprofen pijnstilling.

Nu staat er echter op het pakje vanalles over contra indicaties met het maag en/of darm slijmvlies, nu dus eerst wachten of ik dat wel mag geven.

Ik heb zowaar een normaal uitziende keutel gevonden, er zat echter wel groen slijm omheen. Maar er komt in elk geval iets uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ukkie ligt nu lekker in holletje (gemaakt van een kleedje) en daar ligt een lekkere warme fles in.

Ze heeft soms moeite zich goed warm te houden.

Ze heeft haar beentjes languit gestrekt en zodra ik ga aaien is ze aan het knarsetanden. Nu hopen dat haar buik tot rust gaat komen..

Er komt een foto aan van de uk in kwestie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het opgezocht en heb daarom ook geen aeropax gebruikt.

Evert-jan de Boer had mij echter aangeraden Infacol te gebruiken maar dat heeft beide dezelfde werking.

Nu durf ik dat niet meer te gebruiken eigenlijk.

Nog steeds geen keutels meer gezien (op die ene na dan)

Ukkie eet uit zichzelf hooi en is alert.

We zijn begonnen met ieder half uur een massage te geven, we hebben wel het idee dat het werkt....

Maar kom op hoor ukkie, nu moeten de keutels eruit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Masseren is een goede remedie vaak... Probeer Ukkie goed te plagen met eten. Pas wel op met groen natuurlijk. Hooisprietjes voorhouten en een beetje tussen de tandjes proppen. Niet leuk, maar helpt wel eens.

De werking van Infacol ken ik niet. Maar als Ukkie wel hooi eet, moet het er ook een keertje uitkomen neem ik aan. Nu lees ik ergens op bb (goh, ben echt makkelijk...) dat hetgene dat nu naar binnen gaat, pas over 3 dagen eruit komt als keutels zijnde. Dus tja, je gaat nog een paar spannende dagen tegemoet. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke! zoiets dacht ik dus al, dat het zo'n 2 / 3 dagen duurde voordat de keutel eruit kwam.

Dinsdag en woensdag middag heeft ze niets gegeten, dus pas sinds gisteravond door mij dwangvoeding etc.

Dat zou betekennen dat het dus niet heel raar is dat er geen keutels zijn.

Ukkie zit lekker hooi te eten, ze zoekt de sprietjes zorgvuldig uit.

Ook loopt (rent bijna!) ze zo nu en dan een stukje door mijn kamer.

Ze doet er zelf in elk geval alles aan om de strijd te winnen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ukkie is er nog steeds!

Ik vind de nachten telkens heel eng omdat ik bang ben dat het mis gaat.

Ik moest vannacht echter wel een paar uur slapen want na 2 dagen totaal geen slaap te hebben heeft ze ook geen goede aan mij.

Ze heeft de hele nacht tegen me aan gelegen, lekker warm voor haar want de DA zei dat ze snel koud worden.

Dus iedere 3 kwartier wordt ze door ons even warm geknuffeld, geaaid en gemasseerd. Daar knapt ze van op.

Nog steeds geen keutel, op die ene na.

Ukkie voelt zich goed, ze eet behoorlijk veel hooi, is alert en nieuwschierig en doet haar ding. Gaat ook steeds vaker weer languit liggen.

Ik ga De Boer maar weer even mailen hoe hij hierover denkt. Ze uit zich niet ziek, maar heeft wel die dikke buik en poept nog niet.

Als ze anderhalve dag niets gegeten heeft (in de dierenwinkel) is het dus logisch dat de keutels nog onderweg zijn.

Maar wat zit er nu allemaal in haar buik, blijft dat bij deze ziekte vaak een lange tijd aanwezig? Heb zoveel vragen.

Ukkie is ondertussen zichzelf gewoon aan het wassen en huppelt zo nu en dan zelfs mijn kamer uit om vervolgens alle andere kamers te onderzoeken.

Moeilijk hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb om kwart voor 4 een afspraak bij een konijnkundig dierenarts.

We hebben besloten toch erheen te gaan om te laten luisteren en voelen naar de buik.

Mijn eigen DA was er deze week niet maar ze blijven speciaal voor mij nog uur in de kliniek.

Hopenlijk geen slecht nieuws voor Ukkie.. Willen jullie voor ons duimen?

Ik weet zeker dat mijn werkgever dit niet gaat betalen maar ik vind het best, als een DA nog iets kan doen dan gaan we daarvoor!

aangepast door Debbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je keutel die ze had bewaard?

Het kan namelijk coccidiose zijn, een parasiet die een hoop konijntjes met zich meedragen en bij stress de overhand krijgt.

Dit is te zien al het onder de microscoop word bekeken.

Heb ik destijds ook gedaan, na 4 dagen dokteren met de dierenarts. Hij dacht dat het niet zo was maar op mijn aandringen op dag 4 toch onder microscoop gehouden en toen bleek het coccidiose te zijn.

Ik hoop dat ze het echt gaat redden.

Je doet in ieder geval ontzettend je best.

Voor de zekerheid even mijn topic van toen http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19197-verstopt-konijntje-8-weken.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .