Saza Geplaatst: 1 september 2009 Geplaatst: 1 september 2009 HoiIk heb een wit konijntje. Hij heeft een roze huidje. Rondom zijn linker oogje is zijn huid lichter dan rondom zijn andere oogje. Is dit gewoon kleurverschil of een ontsteking of iets wat daarop lijkt?
Dollie Geplaatst: 1 september 2009 Geplaatst: 1 september 2009 Uh.. Hoe oud is je konijntje, hoe lang heb je 'm al en hoe lang heeft hij die plek al? Als hij het opeens heeft zou ik sowieso even naar de dierenarts gaan denk ik.. Maar ik kan me er ook niet echt een voorstelling bij maken. Kun je anders eens een foto maken?
Joseeke Geplaatst: 2 september 2009 Geplaatst: 2 september 2009 Het kan vanalles zijn: Idd gewoon kleurverschil, maar ook mss een irritatie, beginnende ontsteking.Mss heeft hij een hooitje is zijn oogje gekregen, waardoor het ander oogje roder kijkt. Mijn Pumbaa heeft momenteel steeds van zo'n kleine witte slijmpjes in 1 oog :eyes:Ik druppel nu dagelijks Oculoheel in zijn oogje.Dit zijn homeopatische oogdruppels voor geirriteerde oogjes. Deze zijn verkrijgbaar bij de drogisten, zoals bijv. Etos. Omdat het homeopatisch is, kan het geen kwaad.Ik gebruik het altijd bij mijn konijnen en ze hebben er goed baat bij :yes:
Saza Geplaatst: 3 september 2009 Auteur Geplaatst: 3 september 2009 Ik keek vanochtend nog eens goed naar zijn oogjes en ze zijn nu allebei weer gewoon lichtroze. Gelukkig maar. Ik ben altijd beetje bang dat er iets met de ogen van mijn bunnie gebeurt. Bij mijn vorige nijn moest zijn oogje verwijderd worden vanwege ontsteking
Rian Geplaatst: 3 september 2009 Geplaatst: 3 september 2009 Het kan vanalles zijn: Idd gewoon kleurverschil, maar ook mss een irritatie, beginnende ontsteking.Mss heeft hij een hooitje is zijn oogje gekregen, waardoor het ander oogje roder kijkt. Mijn Pumbaa heeft momenteel steeds van zo'n kleine witte slijmpjes in 1 oog :eyes:Ik druppel nu dagelijks Oculoheel in zijn oogje.Dit zijn homeopatische oogdruppels voor geirriteerde oogjes. Deze zijn verkrijgbaar bij de drogisten, zoals bijv. Etos. Omdat het homeopatisch is, kan het geen kwaad.Ik gebruik het altijd bij mijn konijnen en ze hebben er goed baat bij :yes: En...dat is gebaseerd op...?
lianne Geplaatst: 3 september 2009 Geplaatst: 3 september 2009 Het kan vanalles zijn: Idd gewoon kleurverschil, maar ook mss een irritatie, beginnende ontsteking.Mss heeft hij een hooitje is zijn oogje gekregen, waardoor het ander oogje roder kijkt. Mijn Pumbaa heeft momenteel steeds van zo'n kleine witte slijmpjes in 1 oog :eyes:Ik druppel nu dagelijks Oculoheel in zijn oogje.Dit zijn homeopatische oogdruppels voor geirriteerde oogjes. Deze zijn verkrijgbaar bij de drogisten, zoals bijv. Etos. Omdat het homeopatisch is, kan het geen kwaad.Ik gebruik het altijd bij mijn konijnen en ze hebben er goed baat bij :yes:Staat zeker ook in de bijsluiter van je druppels dat oogontstekingen (en dus ook die witte slijmpjes)bij konijnen veroorzaakt kunnen worden door kiesproblemen? Ga nooit zomaar zelf dokteren aan je konijn als je niet weet waar je mee bezig bent...
Joseeke Geplaatst: 4 september 2009 Geplaatst: 4 september 2009 En...dat is gebaseerd op...? Eigen ervaringen...& deze info heb ik gekregen vanuit het forum van de SKB (Stichting Konijnenbelangen) --> de KonijnenGroep
Maggy Geplaatst: 4 september 2009 Geplaatst: 4 september 2009 een oogontsteking brengt vochtige haartjes,kale plekjes rond het oog een wat pus (soms dan) met zich mee..
Joseeke Geplaatst: 4 september 2009 Geplaatst: 4 september 2009 Staat zeker ook in de bijsluiter van je druppels dat oogontstekingen (en dus ook die witte slijmpjes)bij konijnen veroorzaakt kunnen worden door kiesproblemen? Ga nooit zomaar zelf dokteren aan je konijn als je niet weet waar je mee bezig bent... Sorry Lianne, toevallig weet ik wel waar ik mee bezig ben...Anders had ik deze info hier nooit gegeven. Ik ben bekend met tand- & kiesproblemen bij konijnen.Mijn vorig konijn had gebitsproblemen, waardoor ik de snijtanden heb laten verwijderen vanwege een genetische afwijking. Ik heb ondertussen aardig wat konijnenkennis opgebouwd de afgelopen 5 jaar & weet waar ik mee bezig ben als ik mensen informeer, adviseer of help. Omdat ik geen dierenarts ben, weet ik dat ik moet uitkijken welke info ik geef aan de rest. Ik ben het met je eens dat je idd niet zelf moet gaan doktoren als je niet weet waar je mee bezig bent.
Dollie Geplaatst: 4 september 2009 Geplaatst: 4 september 2009 een oogontsteking brengt vochtige haartjes,kale plekjes rond het oog een wat pus (soms dan) met zich mee.. Haakjes kunnen precies hetzelfde resultaat geven, dus dat zegt niks..
lianne Geplaatst: 4 september 2009 Geplaatst: 4 september 2009 Sorry Lianne, toevallig weet ik wel waar ik mee bezig ben...Anders had ik deze info hier nooit gegeven. Ik ben bekend met tand- & kiesproblemen bij konijnen.Mijn vorig konijn had gebitsproblemen, waardoor ik de snijtanden heb laten verwijderen vanwege een genetische afwijking. Ik heb ondertussen aardig wat konijnenkennis opgebouwd de afgelopen 5 jaar & weet waar ik mee bezig ben als ik mensen informeer, adviseer of help. Omdat ik geen dierenarts ben, weet ik dat ik moet uitkijken welke info ik geef aan de rest. Ik ben het met je eens dat je idd niet zelf moet gaan doktoren als je niet weet waar je mee bezig bent.Dan geef ik jou als advies mee dat er toch aardig wat mensen zijn in dit subforum die niet de kennis en affiniteit met dieren hebben die jij wel hebt, dus het is verstandig om niet zomaar hier iets aan te raden zonder een duidelijke uitleg te geven. Uit de vraagstelling van de TS weet ze niet waar het vandaan komt dus is de kans ook vrij groot dat ze ook niet weet dat bijvoorbeeld een oogontsteking een gevolg kan zijn van kiesproblemen.
Joseeke Geplaatst: 4 september 2009 Geplaatst: 4 september 2009 Dan geef ik jou als advies mee dat er toch aardig wat mensen zijn in dit subforum die niet de kennis en affiniteit met dieren hebben die jij wel hebt, dus het is verstandig om niet zomaar hier iets aan te raden zonder een duidelijke uitleg te geven. Uit de vraagstelling van de TS weet ze niet waar het vandaan komt dus is de kans ook vrij groot dat ze ook niet weet dat bijvoorbeeld een oogontsteking een gevolg kan zijn van kiesproblemen. Is goed, ik zal er voor de volgende keer rekening mee houden :yes:
Aanbevolen berichten