Lotje-Ieyore-Nala Geplaatst: 1 september 2009 Geplaatst: 1 september 2009 Hallo,Onze ram Ieyore is gisteren geacastreerd. De operatie was goed gegaan. Gisteravond ging Ieyore ook weer drinken en heeft hij een klein stukje appel opgegeten. Gisteren heeft hij ook wel wat gekeuteld en vannacht ook. Vanmorgen heeft hij een klein beetje gedroogd brood gehad omdat hij de biks laat staan. Hij wil eigenlijk alleen maar hooi eten. Nu ben ik net thuis gekomen van het werk en toen zag ik dat hij niet meer gepoept heeft. Mijn schoonmoeder is tussendoor nog even gaan kijken en er is zo verder niks met hem aan de hand. Hij is heel levendig, wil wel heel veel aandacht, wat hij normaal niet vraagt. Wat is jullie advies, toch nog even contact opnemen met de DA of nog even afwachten omdat hij wel hooi eet. Nu heeft Ieyore ook de eigenschap dat hij zn harde keuteltjes ook opeet, dus dat is daardoor ook nog eens extra moeilijk te controleren. Ik heb hem de blindedarmkeutels wel zien eten.Groetjes Charlotte
miesje890 Geplaatst: 1 september 2009 Geplaatst: 1 september 2009 Als hij sinds gister avond of sinds vanmorgen niet gekeuteld heeft, zou ik toch contact opnemen met een da. Dat wil meestal zeggen dat de darmen stilliggen en dit kan heel gevaarlijk zijn voor konijnen. En als je het niet vertrouwd is het sowieso beter om contact op te nemen.. dadelijk ben je te laat?
Lotje-Ieyore-Nala Geplaatst: 1 september 2009 Auteur Geplaatst: 1 september 2009 Hoi Miesje890,Ik heb inderdaad contact gehad met de DA. Deze adviseerde me om hem te laten eten, en even te kijken of het nu op gang komt anders moet ik opnieuw bellen.Dus net even naar de supermarkt geweest en witlof gehaald, dat is zijn lievelingsgroente, en Ieyore eet . Hij heeft trouwens wel iets gekeuteld, maar weinig. We kijken het nog even aan en anders trekken we aan de bel.Bedankt voor je berichtje!
Lotje-Ieyore-Nala Geplaatst: 1 september 2009 Auteur Geplaatst: 1 september 2009 Ik ben net verrast door een enorme hoop keuteltjes. Wat ben ik blij dat Ieyore weer keutelt!!! Zal nu wel helemaal goedkomen met ons mannetje. Ik had de indruk dat hij te moe was om zelf te eten. Inmiddels geniet hij van de groente in zn hok.
Joseeke Geplaatst: 2 september 2009 Geplaatst: 2 september 2009 Hoi, Ik ben net nieuw hier Heb je pijnstillers meegekregen voor hem?Een konijn wat pijn heeft wil niet eten.Mss dat het daarmee te maken kan hebben dat Ieyore niet wilde eten... Gelukkig eet hij nu wel weer!Dat is idd alleen maar een goed teken
pleuntje Geplaatst: 2 september 2009 Geplaatst: 2 september 2009 Mijn cavia is gisteren ook gecastreerd. Hij eet als de beste, maar vanmorgen zag ik pas echt een berg keutels. Gisteren waren het er maar een klein aantal. Maar wel fijn dat je konijn nu goed heeft gekeuteld.
miesje890 Geplaatst: 2 september 2009 Geplaatst: 2 september 2009 Ik ben net verrast door een enorme hoop keuteltjes. Wat ben ik blij dat Ieyore weer keutelt!!! Zal nu wel helemaal goedkomen met ons mannetje. Ik had de indruk dat hij te moe was om zelf te eten. Inmiddels geniet hij van de groente in zn hok. Fijn om te horen! Ik zelf heb altijd de gedachte.. als ik het ook maar niet een klein beetje vertrouw, ren ik naar de da.. Ga liever voor niets dan dat ik te laat ben Hoe gaat het ondertussen met hem?
Lotje-Ieyore-Nala Geplaatst: 2 september 2009 Auteur Geplaatst: 2 september 2009 Hij zit rustig in zijn hok, poept nu goed en eet weer zelfstandig. Heb zelf een beetje het vermoeden dat hij het hooi niet lekker vind, heb ander smaakje om te proberen. Dus dat ga ik zo even vervangen door ander hooi. Groente eten gaat prima, biks wil hij nog niet echt aan. Maar klopt het niet dat dit normaal is. Vanmorgen heeft hij wat biksjes gegeten, voor de rest alleen witlof. Ga nu even boodschappen doen en kijken of ik nog wat lekkers voor hem kan vinden. Even kijken hoe het vandaag gaat (heb gelukkig vrij) en anders toch nog even naar de DA. Ik neem ook liever geen risico's wat dat betreft. Ben zo gek op dat beestje, merk ook dat ie heel erg naar me toe trekt. Dat deed ie voor de castratie veel minder, dan was het meer naar mijn vriend. Ik laat nog wel even wat weten.
Lotje-Ieyore-Nala Geplaatst: 2 september 2009 Auteur Geplaatst: 2 september 2009 Mijn cavia is gisteren ook gecastreerd. Hij eet als de beste, maar vanmorgen zag ik pas echt een berg keutels. Gisteren waren het er maar een klein aantal. Maar wel fijn dat je konijn nu goed heeft gekeuteld.Maandagavond had Ieyore ook wel wat gekeuteld, maar een paar keuteltjes. Toen ik dus gisteren van mn werk thuiskwam (had geregeld dat ik eerder kon gaan) lagen er twee keuteltjes. Mijn schoonmoeder was wel gaan kijken, maar die weet niet waar ze op moet letten en die ziet gewoon een enthousiast konijn (dat was/is hij wel). Het moet natuurlijk ook weer allemaal even op gang komen en ik was er echt op gefixeerd, nog eigenlijk. Gelukkig dat het met jouw cavia ook goed is gegaan. Ben echt blij dat het achter de rug is! Vond het vreselijk om hem bij de DA achter te laten. Wij hebben nog geen kinderen en misschien voor sommige mensen raar, mijn konijntjes zijn echt mijn kindjes.
Lotje-Ieyore-Nala Geplaatst: 2 september 2009 Auteur Geplaatst: 2 september 2009 We zijn net toch nog even naar de DA geweest, ik had eerst contact gehad met het nichtje van mn vriend die bij de DA werkt. Toen samen besloten om hem toch even na te laten kijken. De DA heeft een hechting losgemaakt en uit dat balzakje kwam wat wondvocht. Daarna leek hij ook veel meer ontspannen. Ik moet gewoon witlof blijven geven omdat hij dat wel wil eten en de biks zou wel weer komen volgens de DA. Inmiddels heeft hij ander hooi en dat valt ook stukken beter in de smaak. Dus we wachten weer even af.
Lotje-Ieyore-Nala Geplaatst: 3 september 2009 Auteur Geplaatst: 3 september 2009 Ieyore eet weer biksjes!
Aanbevolen berichten