Keecee Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Hallo Dit is mijn eerste bericht hier, misschien is het onderwerp niet in het juiste topic geplaatst.We hebben pluk sinds 2 weken, en hij is inmiddels 8 weken oudhet is een franse hangoor, een mannetjezijn ontlasting is tot nu toe steeds goed geweest.gisteravond had hij last van diaree, in ieder geval dunne ontlastingkan dit te maken hebben met stress van het konijn? we hadden gister namelijk ook een feestje en er zijn veel verschillende mensen bij het hok geweest.alvast bedankt voor de reacties
Laura1984 Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Welkom hier! Je bericht staat hier goed, hoor Diarree kan verschillende oorzaken hebben, stress zou de oorzaak kunnen zijn. Bij jonge konijnen kan diarree wel gevaarlijk zijn, omdat jongen konijnen een grotere kans hebben op het krijgen van coccidiose. Voor de zekerheid zou ik contact opnemen met een (konijnkundige) dierenarts. Komt je konijn van een fokker? Het is voor jonge konijnen nl. beter om pas bij een leeftijd van 8 weken bij de moeder weg te gaan.
Keecee Geplaatst: 31 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2009 gelukkig ja het konijn komt van een fokkerhebben pluk zelf wel vanuit de dierenwinkel, maar die hebben een vaste fokkerdat van de leeftijd wisten we ja.toen we m kochten, had het konijn ook wel extra zorg nodigmaar dat ging goedhij is nu inmiddels 8 weken, hebben m nu van dat spul tegen madenziekte gegeven.de ontlasting zat tussen zijn vachtje. enig idee hoe ik dat het beste kan schoon maken?
kmimmie Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 ik zou indd tog ff naar de da gaan..je hebt je nijn wel erg jong mee gekregen en mischien ligt t aan de voeding dan
Keecee Geplaatst: 31 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2009 hebben wel gewisseld qua voeding.dit in overleg met de dierenartsmaar dit is al 1,5 week geleden
kmimmie Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 ja kan zijn vachtje mischien schoonmaken met water, ik geloof dat een vacht schoonmaken met zeep niet goed is
Snoef Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Zonder meteen te katten...maar waarom heeft de dierenwinkel een jong beestje van 6 weken geaccepteerd? Dat kan gewoon echt niet... En wat eerder al genoemd is: Diarree bij jonge konijnen is gevaarlijk ivm coccidiose wat dodelijk is/kan zijn. Dus de beste tip die ik kan geven is naar de dierenarts gaan. Vacht schoonmaken met lauw water maar het konijn proberen zo min mogelijk nat te maken. Er is geloof ik wel een bepaald iets waarmee je het kontje kan schoonmaken, maar ik ben vergeten wat. Misschien weten andere forumleden iets.
Keecee Geplaatst: 31 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2009 dat van die 6 weken weet ik inderdaad niethet was een nestje van 4 weet ikwij hebben degene die het kleinste was, en de extra aandacht nodig haddie hebben we gegeven, en dat is goed gegaan de afgelopen 2 wekenis er hier op het forum ergens een overzicht te vinden van konijnkundige dierenartsen
Laura1984 Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html
bunny ranch chanty Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Gelijk met konijn en ontlasting naar da! kan coc zijn dat is een dodelijke ziekte.Wat weegt dit fransje?
Keecee Geplaatst: 31 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2009 we hebben contact gehad met de da. Die gaf aan dat we hem moesten schoon makendat hebben we inmiddels gedaan voor de 1ste keer met goed resultaat gelukkigdaarna ingespoten met anti-myiasis tegen madenziekteinmiddels heeft ie weer gepoept, en zijn het weer gewone keuteltjesgelukkig dank je voor alle snelle reacties
kmimmie Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 oke, gelukkig dat t weer gewone keutels zijn zou t voorlopig wel ff in de gaten blijven houden
Keecee Geplaatst: 31 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2009 doen we zeer zeker dat oplettenthanx voor de tips
Aanbevolen berichten