Raven Geplaatst: 30 augustus 2009 Geplaatst: 30 augustus 2009 Mijn willow heeft net een bolletje van bijelkaargesmolte keutels gepoept :-S wat moet dit voorstellen?
Aapje Geplaatst: 30 augustus 2009 Geplaatst: 30 augustus 2009 Ziet het eruit als een trosje druiven?Dan zijn het blindedarm keutels, die moet het konijntje weer opeten.
W&W Geplaatst: 30 augustus 2009 Geplaatst: 30 augustus 2009 mijn konijn heeft daar flink last van gehad, die ook uitdraaide naar echt slappe stoelgang, maar ook juist geen diarree.. Bij ons wilt het net zeggen, dat ze het eerst even gewend moet worden en als ze het eenmaal gewend is, is het weer over. Op het gras voor de eerste keer, juist hetzelfde.Ik weet niet of dit bij veel andere BB'ers ook het geval is?
W&W Geplaatst: 30 augustus 2009 Geplaatst: 30 augustus 2009 Ziet het eruit als een trosje druiven?Dan zijn het blindedarm keutels, die moet het konijntje weer opeten.van ons waren het zeker geen blindedarmkeutels..
Raven Geplaatst: 30 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2009 @ aapje: ja zo ziet het eruit, wat as ie het niet opeet? maakt dat uit of moest ie zich daarvan ontlasten en verder is er niets aan de hand
Aapje Geplaatst: 30 augustus 2009 Geplaatst: 30 augustus 2009 die moeten ze gewoon opeten, zitten geloof ik belangrijke voedingsstoffen in. Als ze niet opgegeten worden krijgt hij waarschijnlijk teveel ander voer.
Raven Geplaatst: 30 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2009 oow ik geef hem altijd dezelfde brokjes, alleen hooi is van barn-i en dat merk koop ik ook altijd en dat wissel ik wel eens af qua smaak, kan dat het zijn? want hij vind wel alle soorten er van lekker. Dus er is niks ernstigs?
nikita-09 Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Nee, volgens mij is het zo dat als de keutels slap worden dat ie dan iets van voer heeft gekregen wat ie nog niet zo gewend is. Bij Zwijntje is het vaak als ie teveel groenvoer, zoals appel of komkommer heeft gegeten, dat het wat slapper wordt. Als ie dan weer wat meer hooi/droogvoer gaat eten worden ze vanzelf weer hard. Die trosjes heeft Zwijntje ook wel es en die eet ie niet op maar soms wat losse zachte keutels wel. Schijnt indd dat daar nog voedingsstoffen inzitten die ze dan per ongeluk al naar buiten gepoept hebben en ze die dan opeten om de stoffen alsnog binnen te krijgen. Hoe een konijnenlijfje toch in elkaar zit he?? haha
Sabbie Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Als het een keer gebeurt is het niet erg hoor! Als ze elke dag zulke keutels laat liggen, is het echter wel een probleem.
Aanbevolen berichten