Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik jessica ga een konijn kopen (sky) maar ik heb ondekt dat een ander konijn de ziekte ''snot'' heeft.. sky zit in een ander hok maar wel dichtbij kan hij ook besmet worden ?? is hij al besmet ?? help me alsjeblieft ik wil geen ziek konijn en ik wil geen ander konijn kopen ik wil hem al meeneemen maar het hok is nog niet af.. is de ziekte ''snot'' besmetelijk ??kan de ziekte ''snot'' door de lucht overgebracht worden ??

help me alsjeblieft

sorry dat ik het hier zet hoor maar ik weet niet hoe ik een bericht moet zetten

alvast bedankt

gr jessica

Geplaatst:

Ik heb je even een eigen topic gegeven, dat is wat overzichtelijker. Je kunt een nieuw topic openen door in het forum, linksboven op 'nieuw topic' te klikken.

Snot is wel besmettelijk, mijn ene konijn heeft het een tijd terug van ons andere konijn over genomen. Ze zaten dan wel samen. Hoe besmettelijk het precies is, weet ik niet.

De enige die al vast kan stellen of Sky al snot heeft is de DA. Maar, zolang hij niet niest of snotterd, geen nat neusje heeft, dan zal er waarschijnlijk niets aan de hand zijn. Houd het wel heel goed in de gaten, snot is een hardnekkige ziekte die het beste te bestrijden is als je er zo snel mogelijk bij bent.

Geplaatst: (aangepast)

Ja Snot is besmettelijk..en hier hebben inderdaad wel meer konijnen die bij elkaar in de buurt zaten ook Snot gekregen....

Ik wil nog even een nuance aanbrengen...

Zolang hij niet niest of snottert kan er nog niets aan de hand zijn...MAAR

Een verhuizing of koppeling brengt stress met zich mee...

Stress vermindert de weerstand van het konijn...HET moment om een besmet konijn, zonder verschijnselen, te laten veranderen in een konijn MET verschijnselen.

Het feit dat dat ene konijn op dit moment niets laat zien dat op Snot wijst, kan dus heel goed veranderen nadat hij bij jou gekomen is !!!

Overweeg je besluit dus goed..

Zet desnoods zwart op wit (op papier dus) hoe jullie gaan handelen indien Snot zich binnen bijv 4 weken na verhuizing openbaart bij je konijn.

Denk aan bijv vergoeding van dierenarts kosten..want omruilen wil je dan niet meer waarschijnlijk..maar de dierenartskosten kunnen aardig in de papieren gaan lopen omdat Snot vaak een langdurige kwestie is..

Lees bijv dit lopende topic even door: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/26600-nala-haar-verkoudheid.html

Dat Snot ook milder kan verlopen, maar wel langdurig is, kan je lezen in de weblog van Laura1984: http://www.bunnybunch.nl/community/blogs/laura1984-2559/1097-verloop-snot.html

aangepast door ZaZa
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .