SBK Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Mijn konijn Snuffie heeft een zwart bultje op haar neus. We hebben net een nieuw konijn (Knuffel) erbij. Die leefde eerst op de kinderboerderij. Maar het kan dus zijn dat het een ziekte is. Weten jullie wat het is? Hier een foto:http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1881759.htmlIk hoop dat jullie weten wat het is. Het is geen vuiltje, daar heb ik al naar gekeken. De foto is een beetje onduidelijk. Ik heb hem gemaakt mijn mijn mobiel.
sippi__x Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Mmm, ja de foto is wel erg onduidelijk. Is het misschien een teek ?Ik weet het niet hoor ! Succes ermee
flindur Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 is het echt een bobbeltje of gewoon een zwart vlekje in z'n vacht?
Laura Geplaatst: 29 augustus 2009 Geplaatst: 29 augustus 2009 Ik vind het zo op die foto lijken alsof het gewoon een vlekje is een soort van moedervlekje hihi.En anders kan het een teek of wrat zijn?
Loesah Geplaatst: 29 augustus 2009 Geplaatst: 29 augustus 2009 Ik heb dit echt nog nooit gezien.. heel apart..Ik zou ook denken aan een teek oid.Maar ik weet dat een dier bji sommige ziektes ook bultjes krijgt, ik weet alleen niet of die zwart zijn. Is dat het enige bultje? of zitten er inmiddels ook nog ergens anders verdikkingen?
SBK Geplaatst: 31 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2009 Het was echt een bultje en geen vlekje. Nu is het weg en er is een kale rode plek. Maar nu heeft mijn andere konijn het op haar neus.
Jsmn Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Mijn konijn heeft dit nu ook. Is een klein teekje
SBK Geplaatst: 1 september 2009 Auteur Geplaatst: 1 september 2009 ok bedankt! Nu heeft Snuffie er weer een en knuffel is er van af
SBK Geplaatst: 3 september 2009 Auteur Geplaatst: 3 september 2009 maar ik heb zelf nooit een teek gehad en ze lopen niet door de tuin, wel in een ren
Joseeke Geplaatst: 4 september 2009 Geplaatst: 4 september 2009 Teken moet je verwijderen met een speciale teken-tang.Je moet in een bepaalde richting draaien & 'm draaiend eruit halen, niet trekken.Het hoofdje mag niet blijven zitten van de teek. Ken je mss iemand in je omgeving die 'm kan verwijderen?Anders zou ik ermee naar de dierenarts gaan, want dit moet goed gebeuren als het om een teek gaat...
SBK Geplaatst: 5 september 2009 Auteur Geplaatst: 5 september 2009 ok als ze het nog een x hebben haal ik het eruit. we hebben een tekentang
Joseeke Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Ik zou het plekje waar het bultje gezeten heeft nu de komende dagen effe heel goed in de gaten houden. Mocht het veranderen bijv. dikker en/of roder worden en/of een witte rand erom heen krijgen, dan zou ik ermee naar de dierenarts gaan.
Aanbevolen berichten