christel&Rocket Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 Hoi allemaal, Mijn konijn Hummer heeft al een tijdje last van een vies kontje en zachte keutels gemengd met plas denken we.De dierenarts heeft hem helemaal gewassen en gekamt en hier en daar bijgeknipt omdat ik het zelf gewoon niet meer schoon kreeg (ondanks om de 2 dagen of soms elke dag wassen) Nu heeft hij al bijna 2 weken een hooi en water dieet en de keutels zijn heel licht van kleur en voelen droog dus dit is goed. Maar toch heeft hij nog af en toe wat water erbij, waarschijnlijk plas gemengd met keutels waar hij graag in blijft zitten. Nu heb ik Sulfatrim drops gekregen om oftwel een eventuele blaasontsteking of een bacterie in zijn darmpjes aan te pakken. Dit moet hij 10 tot 14 dagen hebben en eventueel herhalen. Is dit een goede Antibiotica hiervoor en wanneer weet ik of hij een herhaal recept nodig heeft want hij heeft dus niet altijd last van dat water bij zijn keutels.En wanneer mag hij weer brokjes hebben?Alvast bedankt.
Petradhd Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 Ik vind het maar vreemd dat de dierenarts ab voorschrijft zonder te weten wat er aan de hand is. Is er al ontlasting onderzocht op wormen of andere parasieten? Is de urine onderzocht om blaasontsteking aan te tonen of juist uit te sluiten?Pff, ik kan me zo ergeren aan het gemak waarmee ab worden gegeven. Hebben die dierenartsen nog nooit van resistentie gehoord ofzo?
christel&Rocket Geplaatst: 25 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2009 ja dat vond ik dus ook!!!Maar ik loop er nu al te lang mee te klooien. Ontwormen was volgens de da niet nodig en al helemaal niet tegelijk met antibiotica. Ik moet er wel bij zeggen dat deze da heel konijn kundig is en als mijn nijn iets heeft hij meteen weet wat er aan de hand is en het eigenlijk altijd bij het recht eind heeft dus maar hopen dat het goed komt met Hummer. En dat de eventuele blaasontsteking en bacteriƫn nu uitgeroeid worden.
juudjuhlove Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 Uhm, zolang je de juiste dosering geeft (ietsje meer kan zeker geen kwaad)En het juiste aantal dagen, kan er in principe geen resistentie optreden, niet echt snel in ieder geval. (met antibiotica dan)Maar zomaar iets megeven is nooit goed
Aanbevolen berichten