Ga naar inhoud

Help!!! Medicatie toedienen zorgt voor veel stres

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik doe het nu zo:

- blaadje ruccola geven zodat hij in een goede positie zit

- als hij uitgekauwd is snel hand over z'n oogjes en lipje omhoog spuitje leegspuiten

- gelijk nog een blaadje ruccola

En ik laat hem ondertussen gewoon in z'n hok zitten :)

Met een handdoek lukte het ook goed met de dwangvoeding alleen toen duwde hij z'n kopje steeds omlaag in de handdoek :P

maar ben blij om te lezen dat het vanochtend gewoon gelukt is!

Geplaatst:
Hoe is de blaasontsteking eigenlijk vastgesteld? En aan de hand van welke klachten zijn ze tot die diagnose gekomen?

Ik zag vorige week donderdag oranje plas liggen in zijn kooi, toen ben ik het gaan opzoeken en bleek dat het een blaasontsteking kon zijn maar dit hoefde niet. Aangezien meneer gewoon zijn ding deed heb ik het afgewacht. Vrijdag het zelfde geval. Zaterdag middag kwamen we thuis en toen was het opeens vuurrood van kleur. Toen heb ik maar de DA opgebeld. Die zei dat ik wat urine moest opzuigen met een spuitje en samen met Kyro langs moest komen. Toen hij de urine zag zei hij dat het erg waterig was en samen met de rode kleur dit aangaf dat het bloed in de urine was. Hij heeft hem nagekeken op ruis en steentjes maar die had hij niet. Toen heeft hij me nog vragen gesteld over zijn gedrag. Aangezien Kyro kwa plassen eerst heel erg zindelijk was en sinds een week dit niet meer was was dit ook nog een teken van blaasontsteking.

Hij zei dat urine nakijken met een strookje niet ging, aangezien de urine zo rood was dat hij dan niet de uitslag meer kon zien.

Ik wil er wel even bij zeggen dat ik dit hele verhaal al met zwarte panter heb besproken en op aanraden van haar doe ik wat de DA me heeft verteld, en maak ik de kuur af. Maar ik ga niet meer terug naar die zelfde DA aangezien ze die strookjestest in utrect op wilhelmina(..) wel gewoon kunnen doen als de urine zo rood is...

Geplaatst:

Het is natuurlijk een onzinverhaal dat ze de urine niet kunnen controleren als hij zo rood is! Wat een rare redenatie...zou ik zo zeggen.

Voor hetzelfde geld geef je nu dus medicatie terwijl het eigenlijk niet hoeft, dat is zonde voor je nijn, zonde voor jou, zonde voor je beurs, en zonde voor alle stress die het toedienen met zich meebrengt!

Wel heel goed hoor dat je zo bezorgd bent en zo je best doet, maar laat je de volgende keer niet meer afschepen met zo'n smoes!

Geplaatst:

@Rian: Ja nu weet ik dat (door dierenkliniekwilhelmina..) maar toen wist ik dit dus niet, ik laat me dus niet meer voor de gek houden en ga ook nooit meer terug naar die kliniek.

@Zwarte panter, had je wel mogen doen hoor:) als jij van mening was geweest dat het niet klopte, was ik naar een andere arts gegaan om mee duidelijkheid te kunnen krijgen:) Ik vertrouw jou waarschijnlijk eerder dan welke DA hier in de buurt:) Omdat ik weet dat je alleen maar het beste met konijnen voor hebt. Zo'n DA kan het net zo goed alleen maar doen voor het geld..

@Lirazel: Ja dat had ik al gezien, maar omdat ik zag dat Kyro zich weer normaal ging gedragen (kwa zindelijkheid) heb ik besloten om de kuur af te maken.

Nou Kyro had vandaag zijn laatste portie, dit ging een stuk beter als de eerste keer:P ik heb er een handigheid in gekregen.. (hoop dat ik het niet vaak nodig zal hebben, die handigheid)

Als ik nu terug kijk op de periode voor de "blaasontsteking", tijdens de "blaasontsteking" en nu na de kuur. Zie ik wel duidelijk dat er iets aan de hand was.

Voor deze periode plaste Kyro keurig op zijn wc-tje, keuteltjes gingen er wel vaker naast maar de plasje zaten altijd in het wc-tje.

1 a 2 weken voor dat ik na de DA ging begon Kyro opeens naast het wc-tje te plassen, ik snapte er helemaal niets van. Hij wordt morgen pas 12 weken dus het verhaal van vruchtbaar worden gaat niet op. Maa ik heb de plasje opgeruimd en netjes de doekjes in zijn wc-tje gelegd, tot dat het vorige week donderdag oranje werd, en vrijdag weer en toen zaterdag vuur rood. Dus naar de DA.. medicijnen gekregen en begonnen met geven ervan. Na drie dagen was de onzindelijkheid over. Kyro plast nu weer netjes op zijn wc-tje.

Ik ben nu dus ook wel blij dat ik de kuur heb afgemaakt, want zijn gedrag is weer zoals ik dat van hem gewend ben.

Dankjewel voor al jullie reactie, ik heb er echt heel veel aan gehad:)

Geplaatst:

hoi hoi ik heb laatst van de dierenarts een foefje geleerd om de medicijnen makkelijk te geven.... heb met mijn vorige knijn erg veel gestoeid en nu ging het in 1 keer goed!

zet je knijn op de bank met gezicht naar de rugleuning, zelf ga je op je hurken op de grond zitten, pak met links als je rechtshandig bent beide voorpootjes vast,mag best stevig en je onderarmen zijn nu aan beide zijkanten van je knijn, hierdoor heb je een soort houdgreep, ik hoef mijn armen niet eens naar binnen te drukken want voorpoten stevig vast en er zelf overheen hangen blijkt voldoende.... ga dan met je rechter hand het spuitje bedienen.... bij mij werkt het prima... soms even herpakken van de voorpootjes maar je krijgt er al snel handigheid in merk ik!

successs

Geplaatst:

Ik denk dat het verhaal van vruchtbaar worden en zijn territorium afbakenen wel degelijk mee op zou kunnen gaan.\

Rammetjes worden met twaalf weken namelijk geslachtsrijp en zijn dan ook vruchtbaar.

Buiten hun toilet plassen doen veel konijntjes als ze gaan beginnen met hen territorium afbakenen.

De urine van konijnen kan van kleur veranderen. Dit heeft oa met voeding te maken, maar als ik t goed heb ook met hormonen...

De kleur van varieren van oranje, geel, rood, tot romig wit en bruin.

Gekleurde urine is dus niet per definitie iets om uit te gaan van iets ernstigs.

(wellicht dat jij dit al wist, maar dit even ter aanvulling voor andere mensen die mogelijk met de zoekfunctie in dit topic terrecht komen)

Geplaatst:

Kelly1986: Ik wil er nog even bij zeggen dat Kyro 10 weken was toen het begon, hij is gisteren 12 weken geworden. Vandaar dat ik ook zei dat het vruchtbaarverhaal niet opging.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .