sunny_l0ve Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 Nou, eindelijk is het zover. Donderdag word Figgo gecastreerd! Hij is vandaag precies 3,5 maand. De dierenarts had liever pas met 4 maanden, maar na een beetje aandringen kon het toch eerder. Ik wil hem eerder omdat hij dan zometeen sneller weer bij zijn zusje kan, dan zijn ze weer samen. Ik ga vanmiddag even een binnenhok ophalen bij mijn stage, en dan lekker een fleece deken erin! Ik ben benieuwd of de wond gehecht word, of dat het gewoon open blijft. Tja, dat zullen we donderdagmiddag wel zien.
bunny ranch chanty Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 zijn zijn ballen wel ingedaald.....
Jsmn Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 Ik ga er toch wel vanuit dat de wond gehecht wordt, dat het open blijft zal wel heel raar zijn
sunny_l0ve Geplaatst: 25 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2009 Sommige dierenartsen 'lijmen' de wond als het ware en soms dan hebben ze zo'n kleine incisie gemaakt dat het uit zichzelf kan genezen, teminste volgens mij doen ze dat ook bij konijnen. Ik heb geen idee of zijn ballen zijn ingedaald aangezien ze die ook weer kunnen optrekken. Dus ik merk het vanzelf wel, anders kunnen ze hem natuurlijk lastig castreren.
Jsmn Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 Ach zo! Ik vatte het iets te letterlijk op dacht dat ze de wond helemaal openlieten
sunny_l0ve Geplaatst: 25 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2009 oh nee sorry, mijn fout ik had even wat duidelijker moeten zijn
sunny_l0ve Geplaatst: 27 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2009 Nou, Figgo is vandaag gecastreerd! Ik heb hem vanochtend om kwart voor 9 naar de DA gebracht, daarvoor is hij ook nog even bij mijn zusje in de klas geweest om even aan d'r vriendjes en vriendinnetjes te laten zien. Hij had er helemaal niks van, en bleef zeer rustig. Ik heb hem vanmiddag om half 4 weer opgehaald, en hij was al helemaal wakker. Eenmaal thuis gekomen mocht hij in zijn tijdelijke onderkomen in mijn kamer in een hok van 1.20 ong. Hij begon gelijk uit zijn voerbak te eten, dus dat is helemaal goed! Hij is erg levendig, en heeft al mijn kamer verkend. Hij loopt alleen nog wel met zijn achterpootjes uit elkaar, maar dat kan ik me voorstellen. Ik had 's ochtends al gewaarschuwd dat ik niet zeker wist of zijn ballen al ingedaald waren, maar dat checken ze toch altijd eerst maar ze waren al helemaal ingedaald. Ik ben echt superblij dat hij zo weinig last er van heeft en dat het nu achter de rug is. Ik laat hem nog tot zaterdag binnen en dan ga ik hem overdag weer in zijn buitenhok neerzetten. Dan nog even voor de zekerheid een maandje wachten en dan mag hij samen met zijn zusje zitten.
Jsmn Geplaatst: 27 augustus 2009 Geplaatst: 27 augustus 2009 Mooi dat het goed gegaan is! Fijn he als je nijn zich meteen weer goed voelt na de castratie . Je hoeft geen maand te wachten hoor tot hij weer bij zijn zusje mag, 15 dagen is voldoende.
sunny_l0ve Geplaatst: 27 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2009 echt waar? want ik wil liever het zekere voor het onzekere nemen en niet zometeen opgescheept zitten met een nestje!
kmimmie Geplaatst: 27 augustus 2009 Geplaatst: 27 augustus 2009 na 2 weken kan hij rustig weer bij zijn zusje, dan is de wond genezen
sunny_l0ve Geplaatst: 27 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2009 het ging er toch altijd om dat ze nog een tijdje na de castratie vruchtbaar zijn? De wond geneest wel sneller dan 2 weken namelijk....
Jsmn Geplaatst: 27 augustus 2009 Geplaatst: 27 augustus 2009 De verhalen en meningen daarover verschillen nog steeds heel erg. Er wordt zelfs beweert dat het naar 48 uur al kan. Maar hier ga ik totaal niet vanuit. De meeste mensen koppelen twee weken na de castratie en dit gaat altijd prima. Bij de opvang hier in de buurt houden ze ook twee weken aan, en er zijn nog nooit nestjes van gekomen. Ik doe het zelf ook over 13 dagen want dan heb ik in totaal 15 dagen gewacht
kmimmie Geplaatst: 27 augustus 2009 Geplaatst: 27 augustus 2009 na de casteratie is ie na 48 uur al niet meer vruchtbaar..2 weken wachten de meeste dan vanwege de wond, beter t zekere voor t onzekere
sunny_l0ve Geplaatst: 27 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2009 Oke, zou hij trouwens wel al na 2 dagen weer op stro kunnen? Aangezien dat toch wel een beetje kan irriteren...
kmimmie Geplaatst: 27 augustus 2009 Geplaatst: 27 augustus 2009 zou ik nog wat langer mee wachten..een weekje ofzo
sunny_l0ve Geplaatst: 28 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2009 Ik ga hem vanmiddag weer naar buiten doen, hij is echt enorm levendig. Hij liep los in mijn kamer en liep alleen maar heen en weer te rennen! Dan haal ik gewoon het stro eruit en leg ik een fleecedeken erin. Het is nu toch nog warm genoeg voor hem. Als ik ze dan na 2 weken ga koppelen kan het stro er ook gelijk weer in.
nathalie b Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Let wel op met vliegen hĆØ;hij ruikt voor vliegen erg aantrekkelijk nu.Ik zou het risico niet nemen en m gewoon de hele week binnen houden...Ollie vond het ook niet leuk maar hij moest gewoon.
sunny_l0ve Geplaatst: 28 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2009 Ik ga het gewoon proberen en hou voor de zekerheid het binnenhok nog erbij. Ik kijk natuurlijk erg goed uit voor vliegen, wil niet dat mijn nijntje doodgaat door de maden.
kmimmie Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 innd goed uitkijken en als er vliegen in de buurt komen zou ik hem weer binnen halen
nathalie b Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Kan je m anders niet overdag binnenhouden en s'avonds even buiten laten lopen en dan weer naar binnen.Je kan nl niet elke vlieg zien ....1 verkeerde vlieg is al genoeg....
juudjuhlove Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 Ik zou hem inderdaad voor de zekerheid binnen laten...
sunny_l0ve Geplaatst: 28 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2009 oke, nou, dan moet hij het nog even met mijn kamer stellen, maar ik zie er niet veel voor om 1 hele week te wachten, want zijn buitenhok staat naast zijn zusje, en anders ben ik bang dat ze elkaar 'vergeten', of kan dat niet?
nathalie b Geplaatst: 28 augustus 2009 Geplaatst: 28 augustus 2009 In een week tijd lijkt mij niet dat ze elkaar vergeten.Het is gewoon veiliger .Straks is de wond ontstoken en ben je verder van huis.
sunny_l0ve Geplaatst: 29 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2009 Morgen gaat Figgo weer naar buiten. Hij is mij levendig genoeg namelijk. Ik had het nog even gecheckt bij mijn stagebegeleidster die beheerder is van de kinderboerderij en ook nog dierenartsassistente is, en die zegt dus dat ze helemaal niet na 48 uur al weer bij elkaar kunnen. Hier moet je echt minimaal 2,3 weken mee wachten. Dus ik ga echt op haar oordeel af, jammer, maar dan moeten ze nog maar iets langer apart.
Aanbevolen berichten