Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nou, eindelijk is het zover. Donderdag word Figgo gecastreerd!

Hij is vandaag precies 3,5 maand. De dierenarts had liever pas met 4 maanden, maar na een beetje aandringen kon het toch eerder. Ik wil hem eerder omdat hij dan zometeen sneller weer bij zijn zusje kan, dan zijn ze weer samen.

Ik ga vanmiddag even een binnenhok ophalen bij mijn stage, en dan lekker een fleece deken erin!

Ik ben benieuwd of de wond gehecht word, of dat het gewoon open blijft. Tja, dat zullen we donderdagmiddag wel zien.

Geplaatst:

Sommige dierenartsen 'lijmen' de wond als het ware en soms dan hebben ze zo'n kleine incisie gemaakt dat het uit zichzelf kan genezen, teminste volgens mij doen ze dat ook bij konijnen.

Ik heb geen idee of zijn ballen zijn ingedaald aangezien ze die ook weer kunnen optrekken. Dus ik merk het vanzelf wel, anders kunnen ze hem natuurlijk lastig castreren.

Geplaatst:

Nou, Figgo is vandaag gecastreerd!

Ik heb hem vanochtend om kwart voor 9 naar de DA gebracht, daarvoor is hij ook nog even bij mijn zusje in de klas geweest om even aan d'r vriendjes en vriendinnetjes te laten zien. Hij had er helemaal niks van, en bleef zeer rustig.

Ik heb hem vanmiddag om half 4 weer opgehaald, en hij was al helemaal wakker. Eenmaal thuis gekomen mocht hij in zijn tijdelijke onderkomen in mijn kamer in een hok van 1.20 ong. Hij begon gelijk uit zijn voerbak te eten, dus dat is helemaal goed!

Hij is erg levendig, en heeft al mijn kamer verkend. Hij loopt alleen nog wel met zijn achterpootjes uit elkaar, maar dat kan ik me voorstellen.

Ik had 's ochtends al gewaarschuwd dat ik niet zeker wist of zijn ballen al ingedaald waren, maar dat checken ze toch altijd eerst maar ze waren al helemaal ingedaald.

Ik ben echt superblij dat hij zo weinig last er van heeft en dat het nu achter de rug is.

Ik laat hem nog tot zaterdag binnen en dan ga ik hem overdag weer in zijn buitenhok neerzetten. Dan nog even voor de zekerheid een maandje wachten en dan mag hij samen met zijn zusje zitten.

Geplaatst:

Mooi dat het goed gegaan is! Fijn he als je nijn zich meteen weer goed voelt na de castratie :D. Je hoeft geen maand te wachten hoor tot hij weer bij zijn zusje mag, 15 dagen is voldoende.

Geplaatst:

De verhalen en meningen daarover verschillen nog steeds heel erg. Er wordt zelfs beweert dat het naar 48 uur al kan. Maar hier ga ik totaal niet vanuit. De meeste mensen koppelen twee weken na de castratie en dit gaat altijd prima. Bij de opvang hier in de buurt houden ze ook twee weken aan, en er zijn nog nooit nestjes van gekomen. Ik doe het zelf ook over 13 dagen want dan heb ik in totaal 15 dagen gewacht

Geplaatst:

Ik ga hem vanmiddag weer naar buiten doen, hij is echt enorm levendig. Hij liep los in mijn kamer en liep alleen maar heen en weer te rennen!

Dan haal ik gewoon het stro eruit en leg ik een fleecedeken erin. Het is nu toch nog warm genoeg voor hem.

Als ik ze dan na 2 weken ga koppelen kan het stro er ook gelijk weer in.

Geplaatst:

Let wel op met vliegen hĆØ;hij ruikt voor vliegen erg aantrekkelijk nu.Ik zou het risico niet nemen en m gewoon de hele week binnen houden...

Ollie vond het ook niet leuk maar hij moest gewoon.

Geplaatst:

oke, nou, dan moet hij het nog even met mijn kamer stellen, maar ik zie er niet veel voor om 1 hele week te wachten, want zijn buitenhok staat naast zijn zusje, en anders ben ik bang dat ze elkaar 'vergeten', of kan dat niet?

Geplaatst:

Morgen gaat Figgo weer naar buiten. Hij is mij levendig genoeg namelijk. Ik had het nog even gecheckt bij mijn stagebegeleidster die beheerder is van de kinderboerderij en ook nog dierenartsassistente is, en die zegt dus dat ze helemaal niet na 48 uur al weer bij elkaar kunnen. Hier moet je echt minimaal 2,3 weken mee wachten. Dus ik ga echt op haar oordeel af, jammer, maar dan moeten ze nog maar iets langer apart.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .