Ga naar inhoud

Onderkoeling en ziek..... Alweer...

Aanbevolen berichten

• Reacties 109
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Hij knapt nu niet meer verder op, hij wordt stiller.

Ik neem de info van ZAza zeker mee.

Ɖn een andere DA, dan heb ik een second opinion.

We gaan het zien, bedankt voor de goede wensen!

Geplaatst:

Als ie hele harde keutels heeft ie een darm verstopping gehad.....

ook zullen de keutels anders van formaat zijn ik zal eff een toppic op zoeken waar ik dat nader toe licht.

vragen aan dieren arts pijnstilling carprofen

ciseral voor de darmen en laxatract dat zorgd dat de keutels makkelijker uit de darmen komen.

Na de pijnstiling heb je kans dat ie wil eten bied hem vooral groen aan.( niet bang zijn voor diaree)

Cindy

Geplaatst:

Daar ben ik weer..

Deze DA leek mij meer van konijnen af te weten, ik ben blij dat we daarheen zijn gegaan.

Inderdaad een prop in de maag (had ik al steeds gevoeld en gemasseerd).

Dus het volgende aan medicatie meegekregen:

Carprofen

Metocloral

Lactulose

(= pijnstilling, een middel om de maag en darmen in gang te zetten/houden en laxeer)

Voor dat ik wegging lagen er kleine kettingkeutels. Dus een haaropstopping (wat ik bij de vorige DA al steeds aangaf..)

Masseren hielp namelijk steeds even.

Hij ligt nu rustig bij te komen van alle stress en eet ondertussen wat groenvoer.

Hopelijk trekken we hem er nu wel doorheen.

Ik heb bij deze DA een goed gevoel, ook omdat ze eigenlijk middelen van dezelfde strekking heeft gegeven die jullie hier ook al aangaven.

Dit konijn heeft dus chronisch last van haren die opstoppen (prozyme hielp ook niet preventief).

Als ik had geweten dat we Lactulose aan een konijn mochten geven dan had ik al heel wat narigheid bespaard (een kennisje heeft werkelijk er dozen vol van in huis....).

Het is nu de derde keer dit jaar dat hij dit heeft.

Tot zover. We gaan het aankijken en hopelijk zijn we niet te laat.

Als er ontwikkelingen zijn meldt ik het weer.

Voorlopig iedereen weer bedankt voor de adviezen en de betrokkenheid!

Geplaatst:

Nou dat scheelt dat je weet waardoor het komt en waarom het telkens terug is gekomen..hopelijk redt je nijn het en kan je in vervolg er op tijd bij zijn als het weer gebeurd. Misschien gebeurd het dan ook wel helemaal niet meer.:yes:

Geplaatst:

Hij is echt gevoelig voor die haren. Ik heb dat steeds al gedacht omdat dit verschijnsle zich voordeed als hij erg verhaarde. En dat was nu ook weer zo.

Ik mag hem van de DA bij verharing preventief een weinig Lactulose toedienen, maar wel de keutels goed in de gaten houden.

@Cindy,

Dank voor de link met het duidelijke verhaal en de foto's!

Hij ligt al niet meer zie ik nu; hij zit flink aan de andijvie en witlof te knabbelen.

Als ik nu in de buurt kom kruipt hij een beetje weg, ik laat hem maar een poosje met rust na al dat gesjouw..

Geplaatst:

De tussenstand:

Het blijft nu zo'n beetje hetzelfde.

Hij ligt voor een groot deel en dan komt ie weer even kijken, wat groen eten en wat water drinken.

Ik masser hem om de 2 uur (maagje/darmen).

Direct daarna gaat hij de kooi in en meteen naar zijn toiletje.

Het lijkt of hij weet dat hij moet keutelen, maar het lukt hem niet.

(Ja een paar verdwaalde erg kleine keuteltjes)

Als hij er onverrichte zaken vanaf komt slaat hij met de voorpoten in de lucht, schud zich uit en gaat liggen (alsof hij boos is dat het niet lukt..)

Deze DA is beter, maar we hebben achteraf bekeken vanaf maandagochtend tijd verspeeld.

Geplaatst:

Dat is zeker waar dat je tijd verloren ben maar je hebt een vechter hoor!

De medicijnen zullen hun werk gaan doen met jouw hulp.

Dat hij groen eet en water drinkt is al een goed teken....

Die keutels zullen wat langer duren maar zullen komen...

Geplaatst:

Zo net kwam hij weer even wat knabbelen en drinken.

En... 15-20 kleine misvormde keuteltjes met wat haar (geen ketting meer zoals vanmiddag).

Ze zijn niet vochtig o.i.d, maar gewoon normaal van hardheid en kleur.

Als hij weer wat komt eten probeert hij het meteen en het is hem nu een beetje gelukt, hopelijk zet het positief door.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .