Hans Geplaatst: 24 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2009 Ik kende zijn zwakheden en gaf preventief prozyme en ook dagelijks een stukje ananas. Ik heb hem net een hele tijd op schoot gehad en de buik dan maar wat forser van voor naar achter gemasseerd.Hij accepteerde het, na in het begin wat spartelen.Toch maar weer wat dwangvoer toegepast en 1 op de 4 keer zag ik hem er iets mee doen.. Ik ga nu slapen en zal morgen verder ervaren of er nog een Kootje is. En dank voor jullie medeleven en adviezen!
ZaZa Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 Sterkte ! Het zou fijn zijn om Kootje zijn oren te zien spitsen als je bij zijn hok komt....
MCpaasei Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 Sterkte! Het is heel erg klote en het komt me heel bekend voor... Hopelijk is hij er morgen nog en gaat het beter!
miesje890 Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 Hoe is het nu met hem? Al verbetering?
Hans Geplaatst: 25 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2009 Hij is de nacht doorgekomen...Ik heb zijn buik op jullie advies weer gemasseerd en ik merkte dat er half keutels en half plakpoep aan hem hing.Er is dus weer enige darmactiviteit.Achterwerk schoongemaakt en hem toen dwangvoer en afwisselend water gegeven met het spuitje. Deze keer slikt hij het door!! Hij verzorgde zich helemaal niet meer, maar net zat ie zich te wassen, dat is al een goed teken! (onderaan zijn bek was hij vies van het dwangvoeren).Hij heeft net ook weer geplast. dus dat water loopt ook door. Het is nog lang niet de oude, maar ik krijg zowaar weer wat hoop...Gisteravond gaf ik geen cent meer voor zijn leven. We gaan door en zien wat het worden zal.
Boefje Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 Wat goed! Ik ben blij voor je dat het weer wat beter gaat met hem! Hopelijk komt het weer helemaal goed! maarre... ananas is toch ook niet zo heel goed..laat staan elke dag? En als je prozyme geeft hoef je toch geen ananas meer te geven?
Jsmn Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 Als je prozyme geeft lijkt ananas daarbij geven mij ook wat overbodig. Daarbij is elke dag ananas niet heel erg gezond, vandaar ook dat er Prozyme bestaat, omdat dit zonder bezwaar dagelijks gegeven kan worden.Ik ben heel erg blij dat hij de nacht heeft doorstaan en al iets actiever is. Hopelijk hersteld hij zich snel weer!
MCpaasei Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 Wat fijn!!! Hopelijk knapt ie snel helemaal op!
busylizzzy Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 Oh wat fijn! Ik hoop dat ie zich snel weer helemaal beter voelt.
ZaZa Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 Zo heej Hans..Dit bericht is stukken beter dan het bericht dat ik verwachtte vanmorgen....
Caroline Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 Ik kende zijn zwakheden en gaf preventief prozyme en ook dagelijks een stukje ananas. Ik heb hem net een hele tijd op schoot gehad en de buik dan maar wat forser van voor naar achter gemasseerd.Hij accepteerde het, na in het begin wat spartelen.Toch maar weer wat dwangvoer toegepast en 1 op de 4 keer zag ik hem er iets mee doen.. Ik ga nu slapen en zal morgen verder ervaren of er nog een Kootje is. En dank voor jullie medeleven en adviezen! Hans...ophouden met die annanas aub...prozyme is ook nutteloos, maar vooral...die annanas kan net voor problemen zorgen... Ken je het gevoel in je mond als je net teveel ananas gegeten hebt? Dat soort van irritaties kan dat ook in maag en darmen geven. Je hebt hem al uitgebreid met panacur behandeld hƩ? Dat wil zeggen MINIMUM 5 dagen en 10 dagen later weer 5 dagen herhalen?
boukje Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 was net je verhaal aan het lezen, en halverwege al bang, dat hij de nacht niet zou halen, maar dat is gelukkig niet het geval. Ik wens jullie veel sterkte en hoop dat Kootje snel op knapt, en dat hij nog lang bij jullie mag zijn
Hans Geplaatst: 25 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2009 Dank voor al jullie betrokkenheid! We zijn er nog niet..Na ongeveer elke 1 Ć” 1,5 uur heb ik hem een spuitje Science recovery gegeven en een spuitje water.Daarbij heb ik zijn buikje steeds gemasseerd (daarbij blijft hij rustig liggen).In het begin was het wat stug en borrelig bij het masseren en dat is uiteindelijk naar onderen gegaan en later weggegaan met masseren.Bij het terugzetten in zijn kooi ging hij vanmiddag zelf wat hooi eten, een heel blad andijvie en een blaadje witlof.Hij ging zichzelf ook weer wassen.Hij plast netjes, maar keutelen is nog onvoldoende.Het waren vochtige en plakkerige keutels en niet veel. (ik denk 10-15 vandaag).Ook kwam er vanmiddag een keer BDK's uit.Hij heeft ook een paar keer rondgelopen.Verder is hij erg kalm en onderneemt erg weinig.Vlak na het masseren is hij het meest actief. Panacur heb ik niet, ik heb van de DA Science recovery meegekregen en de boodschap: hij heeft 50% kans, maar heb niet teveel hoop..Gisteren voelde de DA geen verstoppingen. Ik krijg niet echt de indruk dat hij pijn heeft, maar beter is ie nog niet.Zonet heeft hij weer wat andijvie en wat biks op. Ik hou jullie op de hoogte!
nathalie b Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 Misschien een stomme vraag maar heb je pijnstilling voor je konijn?
Hans Geplaatst: 25 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2009 Nee, ik heb niets anders dan recovery meegekregen.Als hij pijn zou hebben zou ik hem niet zo makkelijk kunnen masseren toch?Ik heb hem net weer gemasserd en water gegeven, hij zit er nu normaal bij.Ik heb een keutel gevonden (eentje... maar wel een harde).
nathalie b Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 Konijnen kunnen pijn goed verstoppen hoor;alleen eten doen ze niet tot slecht als ze pijn hebben.Denk toch dat je pijnstilling moet hebben...
Hans Geplaatst: 25 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2009 Hij gaf vanavond weer 5 goede keutels (is nog steeds erg weinig).Die DA geeft niks mee verder, een andere DA???Het is al de derde keer dit jaar en het herstellen gaat steeds iets moeilijker.Wellicht is er iets structureels aan de hand, ik weet het ook niet..De DA had het ook over zoiets en zei dat we niet teveel hoop moesten hebben. Inmiddels zijn we 48 uur verder en hij is er nog, hij geeft nog niet op. Ik heb hem net weer gemasserd, gevoerd met het spuitje en ook water gegeven (dat plast ie met 5 minuten weer uit). We gaan de komende nacht weer afwachten..
ZaZa Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 Dat hij het ook uitplast is goed...dan is hij niet uitgedroogt..Mij zit het niet lekker (dat had Flindur hier ook met haar gaskonijn gister) dat er geen darmstimulerend middel is meegegeven en geen pijnstiller... Flindur haar konijn ging vanmorgen ook beter en zij kreeg vandaag pas darmstimulatie (ciseral) mee.. Als je hier zoekt op Ciseral of Primperan en Carprofen (pijnstilling) lees je dat het eigenlijk altijd gegeven wordt bij gas.Gas is gewoon hartstikke pijnlijk....en konijnen verbergen pijn als de beste..maar stoppen dan bijv wel met eten...Geen pijn = eerder eten..Darmstimulatie = ..nah ja, dat raad je zelf ook wel hoe belangrijk dat is... Mij bevreemd dat dus....Je zou in ieder geval kunnen vragen waarom je dat niet krijgt.... En toch eens uitkijken naar een andere dierenarts misschien ?Sowieso zou je er eens heen kunnen gaan, wie weet wat voor licht een andere dierenarts op de zaak laat schijnen...
Hans Geplaatst: 25 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2009 Om te voorkomen dat ie uitdroogt geef ik ook steeds een spuitje water en daarvan plast ie al snel een deel weer uit. Nogmaals, masseren van de darmpjes lijkt hij fijn te vinden, hij knapt er ook tijdelijk van op. Dan is pijn niet zo voor de hand liggend. Misschien dat pijn daarna weer op komt? Ik wacht morgen af en als hij er nog is dan bel ik een andere DA.
ZaZa Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 Masseren is goed, dus blijven doen..Dat vocht inderdaad ook...maar goed, dat deed je al..Je konijntje laten lopen werkt ook darmstimulerend..En goed warm houden als de temperatuur nog niet oke is.. En sterkte weer voor de komende nacht...
Hans Geplaatst: 25 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2009 De temperatuur is nu goed.De andere dingen pas ik toe. Tot morgen..
Hans Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2009 Hij is er nog! Nu meer kleine harde keuteltjes. Ik moet nu weg, ik kom er op terug!
Aanbevolen berichten