patje1983 Geplaatst: 24 augustus 2009 Geplaatst: 24 augustus 2009 vanmorgen vroeg had ik de DA gebelt.woensdag om 8 uur moet ik mijn ram brengen.ik moet hem s'avonds na 11 uur geen biks en vers meer geven maar wel veel hooit/stro.want zen darmen mochten niet stil liggen vandaag de hooi/stroo. ik ben best zenuwachtig:$hij word woensdag als eerste geholpen dus ik hoop dat ik hem snel kan halen:$ het gaat me 33.70 kosten.is dat een normaal bedrag?
Lirazel Geplaatst: 24 augustus 2009 Geplaatst: 24 augustus 2009 Dat is wel een vreemd advies. Het klopt dat de darmen niet stil mogen liggen, maar daarom mogen/moeten konijnen gewoon normaal eten voor een operatie.
Jsmn Geplaatst: 24 augustus 2009 Geplaatst: 24 augustus 2009 Haha spannunnnd. Mijn konijn wordt morgen gecastreerd en het kost bij mij 51,40, dus jou bedrag is lekker laag.Ik hoor wel vaker dat dierenartsen zeggen dat ze een paar uren van tevoren geen biks meer mogen maar nog wel hooi, vraag me nog steeds af waarvoor dit is:whistle2:
miesje890 Geplaatst: 24 augustus 2009 Geplaatst: 24 augustus 2009 Je konijn moet gewoon normaal blijven eten hoor! Mijn da adviseerde lekkere dingetjes te geven van te voren wat hij lekker vind. Je mag hem wel wat extra groente geven hoor.. Bij welke da zit je? Want het advies is niet helemaal in orde.
patje1983 Geplaatst: 24 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2009 ik vroeg dat dus ook.want had gehoort dat ze niet stil mogen liggen de darmen. ze gaf aan dat konijnen ook erg ziek kunnen worden als ze bijvoorbeeld 1 uur van te voeren hun buik rond hebben gegeten van de narcose. ik zit in borne bij de DA
miesje890 Geplaatst: 24 augustus 2009 Geplaatst: 24 augustus 2009 Ze moeten eten! Of ze ziek worden van de narcose lijkt me ook heel erg sterk.. maar daar heb ik eigenlijk niet zo veel verstand van Misschien dat je bunny ranch chanty een pb kunt sturen? Die heeft echt heeeeel veel verstand van dit soort dingen en die zegt dingen die ook kloppen ipv dat ik dadelijk dingen ga roepen die niet waar zijn
patje1983 Geplaatst: 24 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2009 nou ik weet dat je als mens kat en hond zwaar ziek kan worden van de narcose als je heb gegeten er voor. en dit kan ik helaas alle 3 uit ervaring zeggen. dus ik kan me er wel een beetje bij in denken dat het bij een konijn ook kan.als ze iets op de maag heeft wat zwaar op de maag ligt?zoals bijvoorbeeld biks? hooi/stro mocht bij onbeperkt dus heb net maar 3 smaken gekocht voor alle zekerheid. (ook brandnetelstroo???????? geeft een van jullie dit?)
kelly1986 Geplaatst: 24 augustus 2009 Geplaatst: 24 augustus 2009 Konijnen kunnen niet braken.... Daarbij mogen hun darmen absoluut niet stil komen te vallen. Eten voor een narcose maakt dus niks uit en is juist hartstikke nodig! Hier adviseerde de dierenarts om ze juist nog wat extra's toe te stoppen van t voren. Ik vind alleen hooi best is een risico nemen... Als je konijn geen gigantische hooi eter is, loop je de kans dat hij te weinig binnen krijgt... Krijgt je konijn groenvoer?
Jsmn Geplaatst: 24 augustus 2009 Geplaatst: 24 augustus 2009 Ja maar een hond en kat kunnen braken, een konijn kan niet braken dus ook niet ziek worden van het eten voor de narcose. Brandnetelhooi vinden ze hier ook heel lekker:yes:
patje1983 Geplaatst: 24 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2009 ja mijn konijnen krijgen allen grotendeels groen.en een klein handje biks per konijn per dag.(met de jongste bouw ik t groen nog op) ik wist niet dat konijnen niet kunnen braken.dank je dan heb ik weer wat geleert:mdr: ik geef hem gewoon alles wat die normaal krijgt en zeg tegen de da wel de mening die hier gegeven word. dank jullie voor de info:mdr:
nathalie b Geplaatst: 24 augustus 2009 Geplaatst: 24 augustus 2009 Ollie heeft voor de operatie in Utrecht nog een hele groenteschotel naar binnengewerkt en wat SS op advies van de DA;alleen liever even geen appel.Dat kreeg hij na de operatie (een stukje,geen hele appel he).S'ochtends voor we weg gingen nog wat SS gegeten en na de operetie weer SS;geen problemen gehad.
Jsmn Geplaatst: 24 augustus 2009 Geplaatst: 24 augustus 2009 Gewoon lekker het voer geven dat hij normaal ook krijgt hoor. En na de castratie ook groenvoer geven want dat is vaak hun eerste keus
Laura1984 Geplaatst: 24 augustus 2009 Geplaatst: 24 augustus 2009 Bij onze DA werd ook juist gezegd dat hij gewoon alles moest blijven eten, en zelfs een extraatje mocht vooraf.
kelly1986 Geplaatst: 24 augustus 2009 Geplaatst: 24 augustus 2009 Goedzo!Gewoon lekker zijn normale eten geven... dus zijn biks, zijn groen en hooi!Geef ook van alles een beetje mee naar de dierenarts... Ze kunnen hem dit dan aanbieden na de castratie.
nonneponnn Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 wat spannend zeg!!Ollie moet ook binnenkort gecastreerd worden,maar het lijkt me super eng haha
patje1983 Geplaatst: 25 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2009 pfff als ik er aan denk dat die morgen met dit tijdstip misschien al weer thuis is:$en ik een zielig klein mannetje hier binnen heb. ik hoop zo dat me hond is normaal doet.buiten blijft die namelijk 1 meter er af gaat dan zitten en blijft piepen net zo lang tot ik pas de tuin weer uit ga.ik kan me stem verheffen/afleiden met snoepje,botje of speelgoed/plantenspuit/tik op de bellen geven. maar niets helpt.ik hoop niet dat hij dat nu in huis gaat doen want ik word dan gek denk ik hihi. anders moet tygo maar een weekje naar me ex als die dat echt doet want dat kan niet met me zoontje die moet ook slapen en kan dan niet dat gejank hebben. alleen denk ik dat ik hem niet eens meer naar mijn ex kan doen.tygo is de oudste hier in huis en is mijn grootste vriend:$
Rowls Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 Hoi hoi, konijnen moeten gewoon eten tot ongeveer een uur voor de operatie. Dan mogen ze even niets meer eten, wel is het belangrijk dat ze zodra ze wakker worden meteen weer gaan eten.
Jsmn Geplaatst: 25 augustus 2009 Geplaatst: 25 augustus 2009 Waarvoor is dat Rowls, dat ze een uur voor de operatie niet mogen eten, weet jij dat?
patje1983 Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2009 pfiew diego is nu bij de DA . ik hoop dat het niet te lang duurt:(hij zou mij bellen als diego weer uit narcose kwam.ik tril het uit:$
patje1983 Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2009 ik moet als ik diego haal ook dora meenemen want hij wil vast kijken of ze toch misschien zwanger is:yes: dit hopen we natuurlijk van niet maar hij zegt dat hij t rond 10 dagen al kon voelenen ALS ze gedekt zou zijn zou het toch al minimaal 4 dagen moeten zijn of veel langer.en misschien is er wat voelbaar en kan ik mij natuurlijk vast goed in gaan lezen mocht het helaas toch raak zijn
patje1983 Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2009 diego is weer thuis.... nu een uurtje ongeveer....ennnnnnnn.............. hij heeft al gegeten:D klein beetje kom kommer en een beetje brandnetel hooi.JOEPIEEEEEEEEEEE ik vind hem er zoooooooooo zielig uit zien.het is nu 25.5 graden in me huis moet ik nog een kruik plaatsen of is het warm genoeg? ik heb 4 pijnstillers meegekregen en die moest ik na eigeninzien geven.de eerste zou in de avond mogen worden gegeven.en er moet 12 uur tussen zitten. dora is ook gecontroleert op een eventuele zwangerschap: tot nu toe niets te kunnen voelen. da zei wel dat ik over 10 dagen zelf even moet voelen(hij heeft het voorgedaan) voel ik dan nog niets is zze niet zwanger.maar ze is dus zoizo niet verder dan 10 dagen.dus nu even duimen dat ze ook niet korten dan 10 dagen is:)
Jsmn Geplaatst: 26 augustus 2009 Geplaatst: 26 augustus 2009 Heel fijn dat hij eet gaat het bij jou toch wat vlotter dan hier he Fijn dat hij zich weer goed gedraagd. Het ziet er inderdaad zielig uit Is hij nog erg duffies?
Liaan Geplaatst: 26 augustus 2009 Geplaatst: 26 augustus 2009 Super komt helemaal goed met Diego Ik duim voor je dat Dora niet Zwanger is
patje1983 Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2009 Heel fijn dat hij eet gaat het bij jou toch wat vlotter dan hier he Fijn dat hij zich weer goed gedraagd. Het ziet er inderdaad zielig uit Is hij nog erg duffies?\ ja ik zei nog tegen liaan op msn dat ik t bijna niet op het forum durfde te zetten ivm jou mannetje. ja hij zit de hele tijd op 1 plek:( daarom vind ik m zo sneu want hij kan niets zien he dus denk dat dat m misschien ook wel tegenhoud te lopen?
Aanbevolen berichten