Ga naar inhoud

Louie voelt zich niet lekker


flindur

Aanbevolen berichten

  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het gaat weer heel erg goed met hem :D

Vandaag hebben ze hem bij de dierenarts geobserveerd voor een paar uur en hij at en dronk weer goed.. paardenbloemblaadjes gingen er als een trein in. Ook het gewone voedsel at hij goed op. Z'n keuteltjes zijn goed nagekeken ze hebben z'n darmpjes een paar keer gevoeld of er nog gas zat en ze hebben z'n temperatuur opgenomen en die was ook weer in orde.. Hij heeft druppeltjes gekregen (cisaral) die ik drie keer op een dag moet geven voor 5 dagen ongeveer alleen die vind hij erg vies :P

Hij is weer helemaal levendig en hongerig en probeert de schade in te halen die hij gisteren opgelopen heeft.. De ruccola was binnen een seconde naarbinnen gewerkt..

Ik ben zo opgelucht dat het weer goed gaat met hem :)

Bedankt voor jullie hulp nogmaals!

aangepast door flindur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ze hebben z'n gebit nagekeken en dat was uitstekend zeiden ze :)

De volgende keer als hij last heeft dan ga ik wel naar die konijnkundige dierenarts, maar ik hoop dat dit de enige en laatste keer was..

Ik ga hem meer hooi proberen te laten eten door 's ochtends alleen hooi in z'n hok te leggen en dan smiddags pas z'n bix te geven.. of 's ochtends bix en dan smiddags bakje eruit en hooi.. En natuurlijk z'n dagelijkse groenvoer :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof dat 's morgens biks aangeraden wordt..De reden was vrij voor de hand liggen, maar ik weet 'm niet meer... :$

Wel apart dat je nu pas Ciseral hebt gekregen...maar goed, je hebt het..

Je kan het eventueel met een druppeltje siroop geven en verder zijn er allerlei foefjes om het te geven. Zelf geef ik de voorkeur voor de houtgreep en hoppa...geen gezeur.

Hou de boel wel goed in de gaten...Je konijn heeft het echt zwaar gehad en het kan best zijn dat ze morgen of overmorgen weer een dip heeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok goed dat je het zegt dan krijgt hij in het vervolg z'n biks 's ochtends :)

Ik heb kruidenhooi geprobeerd en hij begon er als een wilde van te eten dus dat was ook een goede tip ^^

Ik ben ook gewoon houtgreep en hoppa naar binnen :P Ik geef 'm eerst een blaadje ruccola.. dan de druppeltjes en dan nog 'n blaadje ruccola en daarna huppelt hij gelijk weer vrolijk rond :) Ik houd hem zeker goed in de gaten..

Ga sowieso om de zoveel tijd even kijken of hij genoeg gedronken heeft en of hij nog wat gegeten heeft en z'n ontlasting zit nog steeds in strengetjes dus dat houd ik ook goed in de gaten.. Hoop dat dat snel weer normaal is anders ga ik ff terug naar die konijnkundige dierenarts in Terneuzen :)

Vanavond gaan we hem in z'n mooie nieuwe konijnenvilla zetten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .