Ga naar inhoud

Louie voelt zich niet lekker


flindur

Aanbevolen berichten

Op mij komt het ook merkwaardig over.....

Alertheid hierin is sowieso verstandig Flindur.

Juist bij dit soort, vaak snel dodelijke, zaken komt de konijn(on)kundigheid van dierenartsen aan het licht.

Zaak is dus dat je niet klakkeloos afgaat op wat hij zegt, maar dat je echt zorgt dat je ZELF goed ingelezen bent.

Om wat te lezen is dit een recent lopend topic http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/26454-konijn-at-niet-knarsetand-lusteloos.html

Hierin staat ook een link naar een ander topic over een konijn met Gas.

Het is ECHT aan te raden om je goed op de hoogte te stellen.

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Net geprobeerd om hem de rest van het voedsel te geven maar dat ging gewoon echt niet.. hij begon weer heel erg te piepen en hij stopte z'n kopje steeds in z'n handdoek.. hij heeft niks meer gedronken en ook niets uit zichzelf gegeten verder.. heb 6ml van de 11ml binnen gekregen en morgenochtend nog maar ff wat proberen als hij zelf niets gegeten heeft.. Ik heb hem eventjes gemasseerd onder op z'n buikje van boven naar beneden .. ongeveer 2 min. en daarna begon hij weg te rennen..

Hij was iig wel al wat levendiger na die 6ml..

Nu zit hij weer lekker in z'n buitenhok en laat ik 'm maar ff met rust om bij te komen want hij begon heel snel te ademen weer..

Veel slapen zal ik niet vannacht en ik ga morgen sowieso weer terug met hem naar de dierenarts om te kijken of alles zeker in orde is.. De dierenarts heeft wel veel ervaring met konijntjes, dus ik heb wel vertrouwen in ze maar toch voor de zekerheid.. Desnoods moeten ze hem maar daar houden om alles in orde te maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen Fluffy laatst gas had kreeg hij ook een injectie (primperan injectie) maar ik kreeg ook primperan mee, wat ik 3x daags moest geven. alleen een injectie is gewoon niet voldoende. Wel goed dat je masseert ookal vind je konijn het niet prettig. Ik blijf achter mijn punt staan dat hij wel nog een darmstimulerend middel nodig heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoop toch echt dat hij over de dood heenzweeft dan..

Trouwens toen ik z'n buikje masseerde was z'n buikje niet hard en ik voelde ook geen bubbels zitten en 'k heb toch goed gevoeld..

k ga zo nog ff met de zaklamp kijken hoe 't met 'm gaat en m'n wekker staat om 7 uur en dan sprint ik ook gelijk ff naar beneden.. ik moet ook nog werken morgen dus ik hoop dat ik tussen de middag iets eerder weg mag naar de DA..

Anders zal ik m'n vader wel een briefje meegeven met de medicijnen die je opgenoemd hebt ;)

Ik las iets van komkommer of witlof in de link die je me gegeven had dus dat gaan we morgen dan ook maar proberen of hij dat wel wil eten..

Mogen ze ook appel hebben of niet?

OHja, het voer wat ik moet oplossen in water en via een spuitje moet geven is Critical care van de Hay Oxbow Company, al van gehoord?

aangepast door flindur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, deze behandeling zit mij ook niet lekker hoor.....

Daarom is het zo belangrijk dat Flindur zorgt dat ze zelf goed op de hoogte is van welke behandeling bij Gas gegeven wordt en wat oorzaken kunnen zijn...

Kennis is macht.

Ga je in alle vertrouwen af op wat een dierenarts zegt, kan je wel eens van een koude kermis thuiskomen....juist omdat gas zo (snel) dodelijk kan zijn...

Alleen al het feit dat aangegeven wordt dat het konijn opleeft bij het toedienen van vocht zegt al genoeg....

Een konijn met Gas heeft pijn, eet mede daardoor niet en droogt dus o.a razendsnel uit. (sufheid)

Dat beestje heeft dus pijnstilling moeten krijgen..dat helpt ook weer om hem aan het eten en drinken te krijgen.

Buiten ?

Als de temperatuur aan de lage kant is, moet een dierenarts je aanraden om het dier binnen te houden, kruik erbij...

Welke temperatuur zei de huisarts dat je konijn heeft ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog een vraag, hoe zijn jullie dit allemaal te weten gekomen?

Eigen ervaringen? Jullie lijken meer te weten dat de dierenarts :P

Onder ander eigen ervaring, maar ook door goed informatie te zoeken op internet. Als je het zelf meemaakt steek je natuurlijk ook een heleboel op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel me echt een beetje verloren op het moment..

'k heb geen flauw idee wat ik nu het beste kan doen..

Binnen eet/drinkt hij altijd nauwelijks, maar is het wel warmer dan buiten.. maar daar eet en drinkt hij altijd weer beter.. Ik kan wel een handdoek in z'n hok leggen.. daar kruipt hij altijd onder dan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch naar binnenhalen en dan hem maar op de Ć©Ć©n of andere manier dwangvoeren. Als hij nog meer onderkoeld raakt ben je nog verder weg van huis en dat wil je echt niet hebben. Gas lijkt misschien veel voorkomend en ontschuldig, maar de situatie kan echt sneller verslechteren dan je denkt. Verder veel blijven masseren en zorgen dat hij voldoende vocht binnenkrijgt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net gekeken, hij had wat gedronken, niets gegeten..

Hij ligt nu lekker warm in een deken als een bedje en buiten is het warmer dan hierbinnen op het moment..

M'n wekker staat om 7 uur inderdaad, maar zoals ik al zei vanwege mijn eigen gezondheidsproblemen kan ik niet zomaar midden in de nacht even gaan kijken en hem gaan dwangvoeren..

Z'n darmpjes waren aan het rommelen en ik probeerde z'n buikje te masseren maar hij laat 't gewoon echt niet toe hij gaat rondrennen en spartelen en sproeien en heel hard piepen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .