Ga naar inhoud

Louie voelt zich niet lekker


flindur

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mijn konijntje Louie voelt zich volgens mij niet zo lekker..

Hij trekt een heel spits snuitje en zijn ademhaling is erg snel, hij krabt veel rond zijn kopje en hij reageert bijna niet als je naast hem gaat zitten/over z'n kopje aait.. Hij gaat af en toe liggen , maar na een tijdje gaat hij weer in een soort bolletje zitten..

Ik maak me erg zorgen over hem en de dierenarts is nog gesloten, dus kunnen jullie mij helpen misschien? :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Welkom hier! Goed dat je hulp vraagt, hopelijk kunnen wij je hier al op weg helpen voordat je naar de dierenarts gaat.

Wat je verteld over het liggen en weer gaan zitten, dus steeds van houding veranderen, lijkt erop dat je nijntje gas heeft in zijn darmen en daar pijn van heeft. Eet hij goed? Keutelt hij?

Je zou eens kunnen proberen om zijn buikje te masseren, voorzichtig. Je gaat dan met je vingertoppen van maagje richting anus. Dat kan hem wat verlichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hej bedankt voor je snelle reactie.

Hij keutelt gewoon normaal, maar de laatste paar dagen heeft hij wel wat minder gegeten en gedronken al heeft hij wel vaker dagen dat hij wat minder eet en drinkt. Ik geef hem alleen hard voer en heeeel af en toe krijgt hij wat gras of een stukje wortel, maar eigenlijk nooit koolsoorten. Ik heb aan z'n buikje gevoeld, maar dat voelt gewoon normaal en als ik hem probeer te masseren gaat hij rondlopen..

Ik heb hem nu binnen gezet omdat het daar wat koeler is misschien dat hij zich dan wat lekkerder voelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik ga ook niet gelijk van het ergste uit hoor, maar normaal is hij altijd heel levendig en nieuwsgierig en z'n vacht zag er gisteren nogal verfomfraaid uit en hij glanst niet zo mooi..

Ik maak me gewoon snel zorgen om hem :P

Dat heb ik ook! En als ik dan ga zoeken wat er allemaal aan de hand zou kunnen zijn maak ik mezelf helemaal gek. Vandaar dat ik dat zei :P.

Dus goed dat je hier meteen om hulp vraagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry ik vergis me..

Stro elke week aangezien dat zijn bodembedekking is in zijn kot..

Hooi krijgt hij idd niet elke dag want hij eet er niet zoveel van..

Ik doe een hele dot in zijn ruifje en dat ververs ik dan om de zoveel dagen..

De dierenarts zei dat 't niet nodig was om dat elke dag te verversen..??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je naar de dierenarts gaat. Hou je ons op de hoogte?

Mijn konijnen zijn helemaal gek op kruidenhooi, kunnen ze niet genoeg van krijgen hier:love:

Misschien kun je langzaam groenten opbouwen, zoals witlof en andijvie? Dit vinden konijnen vaak erg lekker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet echt naar de dierenarts ! Dan maar een andere als je eigen er niet is..

Gelukkig ga je om 6u ook..want het gaat niet goed, dat is duidelijk.

Ondertussen kan je hem misschien met een spuitje water geven ?

Dan heeft hij in ieder geval vocht, dat is het belangrijkste op dit moment..

Spuitje met water vullen, stukje in zijn bekkie duwen (beetje aan de zijkant er in duwen) en langzaam leeg spuiten.

Probeer ondertussen ook zijn buikje wat te masseren ri. zijn anus, misschien voel je dan zelfs wel luchtbelletjes onder je vingers..die ri. de anus masseren...

Het lijkt er op dat je konijntje last van zijn darmen heeft en dat kan snel verergeren en makkelijk verkeerd aflopen...

Ik wens je dus echt alle sterkte toe Ć©n een flinke dosis geluk !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net terug van de dierenarts, het was idd gas in z'n darmpjes.

Hij heeft een spuitje gekregen en ik heb vezelvoeding gekregen die ik op moet lossen en in een spuitje moet dwangvoeren. Gedronken heeft hij ook nog bijna niet dus ik zal nog wel ff een spuitje water na geven.. Z'n temperatuur was wat aan de lage kant dus als het morgen niet beter gaat moet hij gelijk 's ochtends terug naar de dierenarts en dan nemen ze hem op..

Hopelijk helpt het spuitje en de vezelvoeding.. toch nog ff spannend..

Bedankt voor de tip van het spuitje met water :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

OkƩ..

Je MOET blijven masseren ! Die belletjes moeten er uit..

Heb je geen pijnstilling gehad of iets om de darmen op gang te helpen ???

Geen Ciseral of Primperan ?

Dat is heel apart.....

Heeft je dierenarts naar zijn kiezen gekeken ?

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal zo nog 'ns proberen om te masseren maar dat vind hij niet echt prettig..

Hij heeft een spuitje gekregen voor z'n darmpjes (weet niet meer hoe het heet) En ik heb dan die dwangvoeding gekregen en dat is iets speciaals om z'n darmen weer op gang te krijgen..

Hij heeft net een half spuitje binnen maar toen begon hij vreselijk te piepen dus nu laat ik 'm maar ff met rust.. straks de andere helft maar ff proberen, maar nu ligt hij languit bij te komen..

Z'n kiezen waren trouwens in orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .