jasmijn86 Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 Een kennis van me heeft gisteren haar konijn moeten laten inslapen: maden. Dit konijn leefde samen met 2 anderen. Nu zagen ze vandaag weer vliegen bij 1 van de andere konijnen.Moeten deze preventief behandeld worden? Wat voor tips kan ik geven?
The Email Female Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 Weet ze zeker dat het maden waren? Ik zou de konijnen naar binnen halen, of een klamboe over het hok hangen. Verder nog beter dan normaal het hok schoonmaken (zeker de poephoek). En goed de konijnen bekijken.
jasmijn86 Geplaatst: 23 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2009 ja, dat heeft ze gedaan. (naar binnen) en ze bekijkt ze ook steeds goed.Het zijn ook wat langharigere konijnen.
bunny ranch chanty Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 zijn de konten schoon ? geen klitten of natte vacht?
The Email Female Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 Je hebt spray die je preventief kunt gebruiken, ik zal eens zoeken of ik de naam kan vinden. Misschien kan ze de haren kort knippen zodat er minder makkelijk poep blijft hangen?
jasmijn86 Geplaatst: 23 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2009 Ja, ze gaat de kontjes ook kortknippen.Of ze klitten hebben en of het schoon is weet ik eigenlijk niet. Wat zou ze moeten doen in het geval het niet schoon zou zijn? Dan kan ik het even doormailen
Rian Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 De kontjes kortknippen? Ik zou het bij de haren laten... ;-) (Beetje flauw haha)
zwarte panter Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 Ja, ze gaat de kontjes ook kortknippen.Of ze klitten hebben en of het schoon is weet ik eigenlijk niet. Wat zou ze moeten doen in het geval het niet schoon zou zijn? Dan kan ik het even doormailen In dat geval lijkt het mij toch belangrijk ze wel een keer daar te wassen.Dus enkel hun kontjes. Die moeten met dit weer echt helemaal proper zijn.
jasmijn86 Geplaatst: 23 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2009 De kontjes kortknippen? Ik zou het bij de haren laten... ;-) (Beetje flauw haha) Heel flauw Ik zal het doorgeven, zwarte panter!Wassen met biotex ofzo?
zwarte panter Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 biotex groen kan volgens mij, badedas classic ook en ik gebruik zelf meestal lactacyd
The Email Female Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 lactacyd? Dat is toch heel ergens anders voor bedoeld
zwarte panter Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 lactacyd? Dat is toch heel ergens anders voor bedoeld Hihi... ja :mdr:Maar werkt prima... ook bij moeilijk weg te krijgen plakpoep en het is ook een zeepvrije wasgel.
Petradhd Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 Is lactacyd niet een beetje te zuur voor de huid? Nou ja, ik denk dat de konijnenhuid op zich wel wat kan hebben maar toch...
Dollie Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 Ik heb ook lactacyd gebruikt vorige week voor Indy, werkt inderdaad heel goed!
Petradhd Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 Hm, toch wel een goeie tip! Die moet ik onthouden. Al heb ik niet standaard lactacyd in huis, ik vind het onzin eigenlijk
Dollie Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 We krijgen hier en op de praktijk duizenden vrouwenbladen, dus ik had nog een proefverpakking.. :whistle2:
zwarte panter Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 Ik heb ooit ergens de pH van de huid van een konijn gelezen...maar ben hem vergeten.En weet ook echt niet meer waar ik het gelezen had...
Aanbevolen berichten