Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn broer is op vakantie en ik pas op zijn konijntje. Nu heb ik woensdag een afspraak staan om mijn eigen 2 konijnen te enten. Is het een probleem als mijn konijnen ingeënt worden en het oppaskonijn niet? Met een veilig vaccin kunnen mijn konijnen toch geen kenmerken van myxomatose vertonen?

Geplaatst:

ik lees even met je mee.......want ik heb dus een nieuw konijntje en zij is niet geent en Bikkel wel....ik wilde haar in oktober enten als Bikkel ook weer moet. dus wie weet heb ik ook wat aan jou antwoorden zonder een nieuw topic te openen......

Geplaatst:

ik weet niks van konijnen maar ik denk dat het niet veel uitmaakt. Misschien moet je gewoon de konijnen niet te vaak bij elkaar doen. Maar de ingentente konijnen apart met het niet ingegente dier.

Geplaatst:

Ik heb hier een aantal weken geleden ook een oppaskonijntje gehad, had ik geweten dat ie bij mij zou verblijven had ik misschien wel geeist dat hij geënt werd (meneer is flink te pakken genomen door zijn broertje met wie hij samen had, ik moest hem dus wel mee naar huis nemen). Maar die was dus ook niet geënt, ik had sowieso al genoeg redenen hem niet samen te laten met mijn konijnen (stressvol voor alledrie, mijn konijnen hebben EC en hij had misschien mijt) maar ik heb ze dus gewoon strikt gescheiden gehouden..

Geplaatst:

Het is geen probleem hoor. Het is sowieso niet de bedoeling dat een vaccin zorgt voor een ziek en besmettelijk dier ;) Maar waarom wordt het konijn van je broer niet gelijk ingeënt?

Geplaatst:
Het is geen probleem hoor. Het is sowieso niet de bedoeling dat een vaccin zorgt voor een ziek en besmettelijk dier ;) Maar waarom wordt het konijn van je broer niet gelijk ingeënt?

Bedankt voor jullie reacties! Het oppaskonijn zit niet bij de andere, maar buiten staan bijvoorbeeld wel de rennen vlak naast elkaar. Ik heb voorgesteld dat ik het konijntje ook mee zou nemen om te laten enten maar dat vonden mijn broer en zijn vriendin grote onzin en wilden ze niet. Ga het ook niet achter hun rug doen want ik heb al vaker meegemaakt dat een konijntje een flinke entreactie kreeg..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .