Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo konijnenliefhebbers,

Mijn konijntje 'Zozoo' is donderdag gecastreerd omdat hij een lief vriendinnetje krijgt:love: Gelukkig was de operatie goed gegaan alleen schrok ik vrijdagochtend heel erg. Hij zag er erg beroerd uit, helemaal verzwakt. Hij wilde ook helemaal niks eten. Ik gelijk de DA gebeld en die vertelde mij dat ik hem moest dwangvoeren. Ik moest die dag eigenlijk werken maar ben niet gegaan omdat ik bij hem wilde blijven om hem te voeren. Na meerder mislukte pogingen, ging hij uiteindelijk eten. Gelukkig ging hij 's avonds uit zichzelf wat eten. Ik helemaal opgelucht!

Gelukkig is hij nu weer bijna helemaal 'de oude' alleen heeft hij alleen nog maar geplast en niet gekeuteld. Weet iemand of dit erg is?? Of zou het komen door de narcose en veel groenvoer??

Ik hoor graag van jullie. Gr. Leoni

Geplaatst:

Ik heb wel eens gelezen dat als het even stil heeft gelegen, het wel drie dagen kan duren tot er weer keutels komen. Ik denk dus dat het wel goed komt, maar hou het heel goed in de gaten!

Geplaatst: (aangepast)

als hij maar goed blijft eten komen de keutels vanzelf. en van groenvoer raken ze niet verstopt, daar krijgen ze eerder diarree van. het zou natuurlijk een blokkade in de darm kunnen zijn, dat kan altijd, dus hou het in ieder geval in de gaten! let er op dat hij niet weer stopt met eten en dat hij niet in een hoekje wegkruipt. lichaamsbeweging is altijd goed, want dat zet de darmen lekker in beweging en hij krijgt er weer meer honger van.

aangepast door merelvandijke
Geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb net zijn deurtje van zijn kooi opengedaan zodat hij wat meer lichaambeweging krijgt en hij sprong er gelijk uit. Hij rende meteen naar zijn (toekomstige) vriendinnetje die in een andere kooi zit en begint te knorren en rondjes te rennen. Hij lijkt wel helemaal 'de oude'! Ik hoop dat hij straks dan weer lekker in zijn kooi gaat eten en gaat keutelen.

Kan het trouwens geen kwaad dat hij los loopt in de woonkamer ivm zijn wondje of is dat alleen niet goed als hij buiten loopt?

Geplaatst:

Het kan echt geen kwaad om hem wat rond te laten lopen. Gewoon goed in de gaten houden en probeer zo veel mogelijk eten te geven, hooi, witlof en natuurlijk zijn gewone eten. Succes met hem!!!

Geplaatst:

Nog even 1 vraagje, zoals jullie weten zitten mijn konijntjes nog apart in eigen kooi. Ik laat ze nu om de beurt los in huis zodat ze allebei wat lichaambeweging hebben. Doe ik hier wel goed aan voordat ik over ongeveer 2 weken ga koppelen? Ze komen namelijk nu wel steeds bij elkaar maar dan met tralies ertussen.

Geplaatst:

Gelukkig lagen er vanmorgen meerdere keutels in Zozoo's hok. Het gaat dus de goede kant op en hij is ook erg actief:-)

Ik denk dat Zozoo erg graag bij Puk in haar kooi wilt, dus ik hoop dat het bijten komt dat hij graag bij haar wilt zijn en dat hij de tralies bijt ipv Puk. Puk is overigens wel nieuwsgierig naar Zozoo toe, daar ben ik blij mee. Ik kan niet wachten tot het zover is dat ik ze kan koppelen. Nog 2 weekjes geduld hebben!

Geplaatst:
Nog even 1 vraagje, zoals jullie weten zitten mijn konijntjes nog apart in eigen kooi. Ik laat ze nu om de beurt los in huis zodat ze allebei wat lichaambeweging hebben. Doe ik hier wel goed aan voordat ik over ongeveer 2 weken ga koppelen? Ze komen namelijk nu wel steeds bij elkaar maar dan met tralies ertussen.

Zo heb ik het met mijn nijnen ook gedaan. Toen ze eenmaal bijelkaar mochten was het jagen, rijden, grommen en de plukken vlogen rond, maar ze zijn nu echt fantastisch Jut en Jul. Helemaal gelukkig samen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .