Caroline Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 ontsteking....bloed vergifteging ect kan zoveel oorzaken zijn.Maar daar heb je je konijntje niet mee terug...Het is wel zaak op te letten dat ze bal zakken slinken inderdaad.Ik heb het 2 keer meegemaakt op ruim 80 castraties dat de ram de hechtingen er uit haalde maar dit was op de zelfde dag van operatie.Beiden hebben een katten kap om gekregen en de hechtingen waren verwijderd daar ze daar over gevoelig voor waren dat kan, maar na 7 dagen zal er toch iets aan de hand zijn geweest.De bloeding die daar bij onstaat kan dodelijk zijn.Dus het is altijd belangerijk gelijk met spoed naar de da te gaan.Heeft ie niet op een handoek gezeten na de operatie? 3 keer nu dus...Coquelicot heeft dat geflikt 3 dagen na castratie...was zo erg dat er een deel van zijn darmen door de opening naar buiten kwamen. (Hij had 1 niet-ingedaalde bal en daar hebben ze vr moeten snijden)
Stéphanie87 Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 Mijn ram is woensdag gecastreerd en heeft oplosbare hechtingen. Hij kan er ook niet bij want de hechtingen zitten vanbinnen ofzoiets. Je kan ze ook niet zien. Hij moet een week ophanddoeken en 5 dagen pijnstillers.Erg vervelend dat dit bij je konijntje gebeurd is
bunny ranch chanty Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 Een konijn moet ook altijd onderhuids gehecht worden heel belangerijk!!!
Rian Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 Rian als hij zijn hechtingen er uit bijt en zijn bloedvat raakt ,die is afgebonden en gehecht, kunnen ze simpel weg dood bloeden.
Loesah Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 Nou ben de hele dag weg geweest en ze dus waar ik meteen aan dacht;Hij heeft op stro gezeten!Dit is dus fout advies geweest van je DA. In sommige gevallen heb ik het vaker gehoord maar die is enkel als de binnenkant gehecht is en de buitenkant verlijmd. Maargoed, waarom risico lopen denk ik dan. Jsmn, niet druk maken! ik heb al een aantal castraties meegemaakt en allemaal 100% goed gedaan!
bunny ranch chanty Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 zou wel een andere Dierenarts zoeken.....
elise.s Geplaatst: 22 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2009 Ik had hier idd al gelezen dat ze best op een deken werden gelegd, maar mijn DA vertelde me da ze altijd na enkele uren weer op stro mochten. Ik ben wel blij dat ik nu wat meer weet over de casratie zoals de soort hechting en dergelijke. Moest ik nu ooit nog zelf een konijntje laten castreren door de DA krijgt deze eerst een kruisverhoor maar ik denk dat ik dit keer een konijntje uit het asiel ga zoeken die reeds gecastreerd is. Heb al een leuk asiel gevonden. De konijntjes worden ook in het asiel al gekoppeld, dus ik zal mijn Nala in september op een uitstapje moeten nemen Bedankt voor al de info en hulp aan alle BB'ers
Loesah Geplaatst: 22 augustus 2009 Geplaatst: 22 augustus 2009 Super dat je een konijntje een nieuw huisje gaat geven In ieder geval; nogalmaals sterkte! Ennuh als je nieuwe ventje er is willen we natuurlijk wel foto's
Aanbevolen berichten