elise.s Geplaatst: 20 augustus 2009 Geplaatst: 20 augustus 2009 Hey Normaal zou ik binnen 4dagen mijn 2 schatjes samen mogen zetten, maar het ergste is gebeurd na liefst 7dagen besluit mijn ram om zijn eigen draadjes door te knagen (blijkt achteraf). 's morgens vind ik bloed in zijn kooi, ik geef hem eten en kijk of ik zie waar het bloed vandaan komt. Honger had hij zeker nog en het bloed was van zijn wonde (van de castratie) deze had genezen moeten zijn. Aangezien mijn konijn vrolijk rond loopt en eet ga ik naar mijn werk en bel de dierenarts voor een afspraak. Deze kwam na om 4u kijken wat er nu net gaande was (omwille van zijn goede eetlust en fitheid dachte we niet het ergste) Mijn dierenarts was net te laat, een half uur eerder was mijn zus nog gaan zien en nog steeds zeer "fit "Ik ben hier echt niet goed van en snap nog steeds niet waarom en hoe dit is kunnen gebeuren, de dierenarts vermoede misschien dat de hitte de jeuk of.. had doen toenemen (mijn konijn stond 24 op 24 in de schaduw)
Yvon Geplaatst: 20 augustus 2009 Geplaatst: 20 augustus 2009 Ik snap echt niks van je verhaal. Of ja, ik begrijp dat je konijn de hechting heeft gebeten.. maar de rest? Hoe is het afgelopen, wat heeft de dierenarts gedaan?
Petradhd Geplaatst: 20 augustus 2009 Geplaatst: 20 augustus 2009 Nou ik vermoed dat het konijn is gestorven. Tenminste, dat lees ik zo tussen de regels van het verhaal door Wat ik niet helemaal begrijp is dat na een week de balzak nog niet is verkleefd.
elise.s Geplaatst: 20 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2009 Hij is idd gestorven en ik snap ook echt niet waarom de dierenarts zij dat hij al zijn hechtingen er had uit gebeten, wat hij vermoedelijk door jeuk heeft gedaanBlijkbaar kan het dus ook fout gaan wanneer je het echt niet verwacht
jasmijn86 Geplaatst: 20 augustus 2009 Geplaatst: 20 augustus 2009 Ik vind het een heel vreemd verhaal. Kan het konijn na een week nog de hechtingen eruit halen?
elise.s Geplaatst: 20 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2009 Blijkbaar wel vind het zelf ook heel raar,maar het kan al bijna niet anders dan dat hij eraan heeft liggen krabben of bijten want hij zat in zo een grote "plastic" kooi met alleen een voederbak in en een hoop stro en wat hooi.Vraag mezelf nog altijd af hoe dit is kunne gebeuren.
Yvon Geplaatst: 20 augustus 2009 Geplaatst: 20 augustus 2009 Ik dacht dat dat na 2 dagen ofzo al geheeld was? Iig veel sterkte met het verlies van je konijn, wat vreselijk om je konijn op deze manier te verliezen.
Loesah Geplaatst: 20 augustus 2009 Geplaatst: 20 augustus 2009 Bij jou laatste reactie zijn bij mij de alarmbellen gaan rinkelen.. Ik heb je konijn en de wond niet gezien maar wat zou je hiervan denken;Je hebt je konijntje liefdevol verzorgd.. lekker voorzien van eten drinken hooi en stro.. en daar gaat het mis.. de stro is in zijn wondje gekomen en gaan ontsteken. Dit is het enige wat ik me nu even kan bedenken als ik op jou teksten af moet gaan. Begrijp me niet verkeerd, dit is geen aanval! Ik probeer me even voor te stellen hoe de situatie was. Wat ik me wel nog even afvraag.. bekeek jij zijn balzakjes regelmatig even? In ieder geval sterkte met dit verlies..
Snoetje!! Geplaatst: 20 augustus 2009 Geplaatst: 20 augustus 2009 heeft de da de wond niet "onder de huid" gehecht?? dat hebben ze namelijk wel bij me voedster gedaan.
bunny ranch chanty Geplaatst: 20 augustus 2009 Geplaatst: 20 augustus 2009 Of was er een maden probleem onstaan als ie buiten stond?Is zeker goed mogelijk.....Als een ram zijn hechtingen er uit haald is dit vrij wel geljk of een dag later maar niet 7 dagen na de operatie.
Loesah Geplaatst: 20 augustus 2009 Geplaatst: 20 augustus 2009 Ehm.. bij een voedster doen ze wel even heel wat anders.. Maar ehm.. ik hoor verschil in castraties.. de ene da hecht ook aan de buitenkant, de andere alleen aan de binnenkant en verlijmt de buitenkant dan..
moppies Geplaatst: 20 augustus 2009 Geplaatst: 20 augustus 2009 De DA heeft toch nog gekeken, hij zou toch wel bepaalde dingen kunnen uitsluiten of mogelijke oorzaken kunnen aangeven?Maar hoe dan ook, je krijgt er je lieve konijntje niet mee terug.Heel veel sterkte!
Laura Geplaatst: 20 augustus 2009 Geplaatst: 20 augustus 2009 Een dierenarts vertelde mij dat een konijn zijn eigen hechtingen eruit zal halen als het niet lekker zit.Heel raar van mijn konijn is het nou 8 dagen geleden. Ik heb na de castratie geen pijnstillers of iets mee gekregen. En ze zei dat mijn konijn zijn hechtingen er zelf wel uit zou halen en dat dat geen probleem was! ?Nou ik weet nou niet wat te doen..
Petradhd Geplaatst: 20 augustus 2009 Geplaatst: 20 augustus 2009 Net als bij Loesah gaan bij mij ook enkele belletjes rinkelen. Ik zit ook wel te denken aan ontsteking, en misschien wel abcesvorming wat open is gegaan.
bunny ranch chanty Geplaatst: 20 augustus 2009 Geplaatst: 20 augustus 2009 ontsteking....bloed vergifteging ect kan zoveel oorzaken zijn.Maar daar heb je je konijntje niet mee terug...Het is wel zaak op te letten dat ze bal zakken slinken inderdaad.Ik heb het 2 keer meegemaakt op ruim 80 castraties dat de ram de hechtingen er uit haalde maar dit was op de zelfde dag van operatie.Beiden hebben een katten kap om gekregen en de hechtingen waren verwijderd daar ze daar over gevoelig voor waren dat kan, maar na 7 dagen zal er toch iets aan de hand zijn geweest.De bloeding die daar bij onstaat kan dodelijk zijn.Dus het is altijd belangerijk gelijk met spoed naar de da te gaan.Heeft ie niet op een handoek gezeten na de operatie?
Rian Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 Maar hoe kan daar dan een bloeding ontstaan? De bloedvaten in de balzak die in contact staan met de ballen worden afgebonden en doorgenomen. Hechtingen worden toch pas gezet na volledige hemostase, dus ook daar kan geen bloeding meer optreden. Huidvaatjes die gaan bloeden veroorzaken geen dodelijke bloeding, of vergis ik me daarin?Ben dus wel benieuwd hoe jij aan deze info komt.
Loesah Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 Heeft ie niet op een handoek gezeten na de operatie? Dat is dus waar ik als eerste aan dacht toen ik het verhaal las zoals ik al eerder naar voren bracht.Ik ben er beneiuwd.. want het zou DE verklaring kunnen zijn. Je krijgt je konijntje er niet mee terug maar de topic starter zou hier wel wat mee kunnen voor de eentuele toekomst.
bunny ranch chanty Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 Rian als hij zijn hechtingen er uit bijt en zijn bloedvat raakt ,die is afgebonden en gehecht, kunnen ze simpel weg dood bloeden.
elise.s Geplaatst: 21 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2009 Voor zover ik weet heeft hij na de operatie op een handdoek gelegendit tot hij goed wakker was en dan mocht hij van de DA terug op stro. Verder moest ik hem een paar druppels van een antibiotica (denk ik) geven , dit moest in zijn water de eerste 2 dagen. Voor de rest moest ik vooral in het oog houden dat hij wel goed at. Na 5 dagen heeft hij zijn hechtingen eruit gebeten, volgens de DA was dit te wijten aan de hitte (dit zou voor jeuk hebben gezorgd). De doodsoorzaak was volgens haar een infectie. Bedankt voor al de reacties.
jasmijn86 Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 Dan heeft de dierenarts heel slecht advies gegeven. Het konijn mag absoluut nog niet op stro na de castratie. Dan kan het stro aan de wond gaan vastplakken, gaan irriteren en in het slechtste geval wat er bij jou is gebeurt.
Ingrid M Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 Een gecastreerd nijntje mag toch niet op stro na de operatie?Hier hebben ze (ik geloof 2 weken of 1 week) op dekens gelegen na de castratie. Ze mochten niet meteen op stro terug omdat dit in de wond kan komen en zo kan gaan ontsteken.
bunny ranch chanty Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 (aangepast) :duivel: dit ga je niet menen .....wat voor dieren arts heb jij?Niet konijn kundig zo te lezen......een geholpen ram moet je om een infectie te voorkomen minstens 2 dagen op een handoek of krant zetten.soms zelfs langer.... 21 augustus 2009 aangepast door bunny ranch chanty
bunny ranch chanty Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 dus meis een advies zoek een andere dierenarts voor je overgebleven konijntje!!ga op dit leuke gezellige forum heel veel lezen.....daar kun je heel veel van leren.
Jsmn Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 Pff. Ik schrik van dit verhaal hoor. Mijn schatje wordt dinsdag gecastreerd, nou ik zag er al tegenop, en nu al helemaal. Ik vind het heel jammer dat je dierenarts jou niet een goed advies gegeven heeft.
wenerlover Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 toen ik mijn vlaamse reus ram heb laten casteren had mijn ram van die hechtingen die van zelf oplossen de dierenarts zijn ook dat hij niet op stro mocht het anders ging ontsteken die van mij heeft 1 week op een deken gelegen alles is goed gekomen bij hem
Aanbevolen berichten