Ga naar inhoud

Fluffie heeft 1 vochtig oogje en 'n vochtig neusje

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ze ademt ook best wel lastig vind ik, 'k hoor haar echt ademen. Verder doet ze wel heel gewoon, ze eet goed, loopt rond, ..

Best mee naar de DA gaan? Kan ten vroegste morgenavond. Ga ik dan best naar de DA waar ik normaal ga (40 min. rijden, met zo'n weer :s) of beter 'n andere waar ik ook al eens ben geweest wat dichter bij huis?

Geplaatst:

Is het gewoon nat of zie je ook wat geligs ofzo bij haar neusje? Oogje ook dikker of enkel nat?

Staan haar neusvleugeltjes wijder dan normaal?

Als je nog een DA wil spreken om je zekerder te voelen, Orion kan je nu waarschijnlijk net nog bellen...

Geplaatst:

Enkel nat. Oog is ook enkel nat, het viel mij op omdat de haartjes onder haar oogje wat tegen elkaar plakken. Daar zag ik 1 druppeltje wit vocht maar verder niet dik ofzo ..

Geplaatst:

Haha, das snel.

Ik ga hier eigenlijk altijd met 2 naar de DA. Dan zijn ze ook gewoon rustiger en meer ontspannen.

Daarnaast is dat altijd handig, dan kan de DA ook nog even naar Ollie kijken als hij iets besmettelijks zou vermoeden.

Last van de voorste luchtwegen kan zich namelijk uiten in een tranend oogje en/of neusje. Maar het kan natuurlijk ook iets onschuldigers zijn.

Mss zie ik je morgen wel... Als de DA morgen een idee heeft voor een andere AB moet ik nog langsgaan om ze te laten controleren en de nieuwe behandelmethode te bespreken. Maar dat hoor ik morgenmiddag pas.

Succes en beterschap voor Fluffie!

Geplaatst:

Hm, 'k weet 't toch niet zo goed. Fluffie is altijd wel rustig in de auto maar met 2 in dat bakje is wel vrij krap. Dan liggen ze echt dikwijls op, over mekaar. En met die warmte dan .. + dat ik Ollie heel moeilijk te pakken krijg.

Anderzijds had Ollie helemaal in 't begin toen hij bij ons was wel 'n beetje last van niezen. Verder heb ik bij hem wel nooit iets opgemerkt, geen nat neusje ofzo.

'k Ga 't gewoon morgen bezien. Jij ook nog veel succes met Hypoliet en Eufrasie!

Geplaatst:

Afspraak voorlopig geannuleerd wegens geen nat neusje meer, ademhaling oké en bij de oogjes hier en daar wat haartjes die aan elkaar plakken maar dat kan ook wel van gisteren zijn. Misschien was het echt van de warmte? Ik blijf het wel goed in de gaten houden, elke dag een check-up!

Ons terras (waar de nijnen zitten) was plots ook half aan 't overstromen dus 'k had ff andere zorgen :sarcastic:

Geplaatst:

Blij dat het beter gaat met Fluffie !

Met natte neusjes heb ik geen ervaring, maar voor het oogje kan je misschien eens wat oogzalf proberen.

Een vroeger nijntje van ons had wel eens last van stof en/of ontsteking in haar oogje en met wat Terramycine-zalf was het telkens snel opgelost.

Geplaatst:

Oh das toch al beter nieuws!

Hou haar oogje maar een beetje in de gaten. Wat je mss ook kan doen is haar oogje proper maken met een watje met afgekoeld gekookt water. Dan kan je het beter beoordelen of het erger wordt of niet.

De nijnen op tijd geëvacueerd van het terras?

Geplaatst:

Die hebben gelukkig wel 'n hok met 2 verdiepen ;) Hoog & droog.

Hun omgeving is ondertussen gedweild, ze kunnen terug hun pootjes strekken en groentjes eten.

Thx voor de tip, ga ik zeker doen!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .