Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb een konijn van 1 jaar en één van 12 weken. die van 12 weken die stinkt heel erg uit zn bekje ( het is een mannetje) maar me andere konijn heeft daar weer helemaal geen last van (vrouwtje) wat kan het zijn?

• Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Dat zijn naar mijn idee maagproblemen, of iets van een ontsteking in zijn mondje wat gaat stinken. Maar verder zou ik het ook niet weten, bij een konijn heb ik nog nooit gehoord van een vieze geur uit zijn mondje.

Geplaatst:

Vieze geur uit bek, komt of van maag of van de bek zelf.

Bij honden en katten is het vaak uit de bek stinken tandsteen, maar een konijn met tandsteen?

Misschien dan toch iets met zijn maag?

Of toch een rottend stukje tandvlees.

Misschien verstandig om er naar te laten kijken!!

Niet misschien, het is verstandig!!

Geplaatst:

Nou ja ik bedoel ook niet dat het grappig is voor je konijn hoor! En ik hoop dat het niks ernstigs is (geen idee wat het kan zijn).. Maar het stond er wel een beetje grappig :$

Geplaatst:

hahahaha ik zie het al voor me dat 2 konijnen in het hok zitten.. de 1 wil de ander schoonlikken en dat het konijn dan zegt "hou op met likken, je stinkt uit je bek" haha

Maar helemaal gezond lijkt het me niet nee.. lijkt me een maag/darm probleem.

Geplaatst:

ik had ook ooit een konijn die uit zn bekkie stonk die likte altijd heel je gezicht af,was een zurig graanluchtje was nix bijz.

verder heb ik nooit echt wat geroken aan een konijnenmondje,omdat ze je ook niet aflikte

Geplaatst:

nahja.. als het konijntje verder goed eet, drinkt, keutelt enz..

Mja een ontsteking hoeft ook niet raar te zijn -> haken op de kiezen kunnen een abses veroorzaken, maar dan zou hij ook problemen moeten hebben met eten.. lijkt me..

Geplaatst:

Mijn konijntjes likken me niet dus geen idee hoe hun mondjes ruiken. Flipje wil wel graag in mijn gezicht likken als hij de kans krijgt, en die stinkt me toch uit zijn bek! :beurk:

Ik wilde eigenlijk alleen maar even toevoegen dat stank uit de mond op meer kan duiden dan een probleem in de bek en maag. Het kan ook nog de keel zijn, de slokdarm, de luchtwegen. En ook een metabool probleem, met de stofwisseling dus. Sommige stoffen in het bloed kunnen via de longen met de adem worden uitgescheiden, daar is bijvoorbeeld de blaasproef voor alcohol op gebaseerd.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .