Rowls Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 Hoi hoi, een van mijn vriendinnen heeft een konijntje dat nu onder behandeling is met Baytril, beginnende snot volgens de dierenarts en preventief behandelen. Ik ben daar zelf niet zo'n voorstander van, maar goed, ze is de kuur nu begonnen dus moet ze hem in ieder geval afmaken. Ze moet elke 12 uur toedienen 's cohtends rond 7:00 en 's avonds rond 19:00. Nu de vraag, ze is met de kuur een week bezig, maar donderdag wordt het voor haar lastig om op tijd thuis te zijn. Weet iemand of het heel ernstig zou zijn om de antibiotica een uurtje later toe te dienen. Ik heb al aangeboden om langs te rijden en het medicijn te geven, maar vraag me af of dat misschien niet erg stressvol voor het konijn is, een vreemde die ook nog eens komt dwangvoederen. Zeker nu de weerstand al wat lager is... Bovendien is het een erg eenkennig konijn en ze staat bekend om happen naar vreemden, niet dat ik een konijnenbeet zo erg vindt (mooie wondjes), maar als ze inderdaad pastreulla heeft dan wil ik liever niet zelf een infectie oplopen ;-)
kelly1986 Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 Als het konijn echt beginnen snot heeft is het juist goed dat de dierenarts met antibiotica begonnen is.Als je snot niet op tijd behandeld dan kan het chronisch worden en dan ben je er niet meer 1,2,3 van af. Kan je vriendin niet zelf de medicijnen toedienen?Misschien als je het een keerje met haar samen doet en het har voordoet kan ze het gewoon zelf...
Rowls Geplaatst: 18 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2009 Hoi Kelly, ik snap de DA wel, maar zo zonder kweekje vaststellen dat omdat een konijn niest het maar om snot moet gaan vond ik wat voorbarig, zeker nu ze net nieuwe planten had gekocht met veel stuifmeel e.d. of het feit dat ze ongeveer 4 weken eerder met nieuwe bodembedekking was begonnen. Ligt overigens meer aan haarzelf dan aan de DA hoor, zij had gewoon wat mer door kunnen vragen. Maar de vraag is niet of ze het toe moet dienen, maar of het erg is dat het een keertje wat later is.
kelly1986 Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 Nee is niet erg... Op een uurtje komt het zich niet.
toedeloe85 Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 Volgens mij kan het helemaal geen kwaad als het een uurtje later is hoor!
Rowls Geplaatst: 18 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2009 Nee, dat dacht ik eigenlijk ook niet, want bij mensen is het ook niet heel erg, maar ja, de stofwisseling van een konijn is natuurlijk wat sneller. Ik zal haar adviseren om morgenavond een half uurtje later te geven (rond 19:30), dan donderdag ochtend nog een half uurtje later (rond 8:00). Dan kan ze donderdag avond met een gerust hart wat later de antibiotica toedienen. En daarna weer rustig terugbouwne naar rond zeven uur (das ivm met de werktijden erg makkelijk)
Aanbevolen berichten