Esther91 Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 (aangepast) Mijn flappie eet sinds zaterdag niet, ben maandag naar de dierenarts gegaan, die vertelde dat ze lege darmen had en heb een soort antibiotica gekregen en voeding dat ik dmv een spuitje in zn mond moet indienen.Op dit moment is flappie erg stilletjes en helemaal nat bij zijn kontje bovendien ligt er een witte afscheiding. Heb even onder haar gekeken, er zit echt een hele dikke klont doorzichtige afscheiding? wat is dit?Hoe komt het dat ze niks meer eet en wat kan ik nog meer doen? eten wat ze normaal heel lekker vindt komt er ook niet in.Groetjes 18 augustus 2009 aangepast door Esther91
Snowy&Witje Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 Ik weeet het niet echt, alleen mijn konijnen hadden laatst een prikje gekregen en aten ook 2 dagen bijna niks, misschien komt het door de hitte? Ik zou in iedergeval je konijn op een zo koel mogelijke plek houden. Suc6!!
Jsmn Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 (aangepast) Dat klinkt echt niet goed! Is je dierenarts konijnkundig? Anders zal ik zo snel mogelijk naar een konijnkundige dierenarts gaan. Heeft je konijn verder misschien gas? Dan ligt een konijn steeds stilletjes in een hoekje, zijn de ogen vaak halfgesloten, voelt de buik hard aan, of juist extreem zacht, en wilt het totaal met rustgelaten worden 18 augustus 2009 aangepast door Jsmn
Esther91 Geplaatst: 18 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2009 ze drinkt weinig ik zet soms water voor haar neus zodat ze wel moet, dat drinkt ze ook wel!haar buik is zacht, er zit geen ontlasting meer in omdat ze een tijdje niks at, nu geef ik haar eten via een spuit en dat gaat ook niet heel erg goed!ze plast verder geen bloed. ze was zostraks ook aan het knarsetanden en ging aldoor verzitten.
Jsmn Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 Knarsentanden betekend dat je konijn veel pijn heeft! Daarvoor zul je een pijnstiller voor je konijn moeten halen bij de Da. Heeft je dierenarts niet gezegd wat het was?
Rian Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 Als ik jou was zou ik je konijn meteen op maden laten controleren. Dit klinkt echt helemaal niet goed. Die klont doorzichtig slijm wat jij noemt, dat vind ik heel zorgwekkend. Gas zou inderdaad ook heel goed kunnen, maar daar vind ik die klont niet bij passen!Kun je vertellen wat de naam is van het middel wat je hebt gekregen? Ik zou je echt aanbevelen om als een tierelier naar een konijnkundige DA te gaan. Deze lijst vindt je ook op dit forum. Ik wens je heel veel sterkte en beterschap!
Esther91 Geplaatst: 18 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2009 nee ze zei dat ze lege darmen had, haar onderkant was helemaal nat. k kreeg antibiotica mee en dus die voeding moest geven! Ze had overigens eerst nog last van een klont poep onder haar staartje die heb ik vrijdag weggehaald dmv een badje met lauw water.. daarna heeft ze niet meer gegeten, misschien nog een klein beetje hooi.
Esther91 Geplaatst: 18 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2009 wat heeft die doorzichtige afscheiding te betekenen?
Jsmn Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 Die klont poep kan dus nu maden veroorzaakt hebben. Wie weet zit je konijn van binnen vol met maden! En een konijn heeft niet zomaar een lege maag. Ga asjeblieft naar een andere dierenarts voordat je konijn misschien van binnen helemaal opgevreten wordt. Ja dat klinkt bruut maar dit is dringend.
bunny ranch chanty Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 (aangepast) Dit is een reactie van een darm onsteking!!Heel zorgelijk!Gelijk terug naar da ze moet pijnstilling hebben 2 keer per dag.Dan heb je kans dat ze weer gaat eten.Daar naast beter bactrimel vragen dat is een ab voor de darmen.En siseral 2 keer daags om de darmen op gang te houden.Er kan een blokade zijn dus met dwang voeren moet je oppassen.Achter af had je beter zarterdag al naar de da moeten gaan een kundige.Een konijn wat niet meer keuteld heeft ook 3 dagen niet meer gegeten.geef haar groen voer geen brokjes wel hooi.groen voer witlof , ruccola, wortel loof en krul sla.Doe je nu niks gaat je konijntje heel snel dood! Dit heeft niks met maden te maken...... 18 augustus 2009 aangepast door bunny ranch chanty
Esther91 Geplaatst: 18 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2009 als er maden waren geweest had ik dat niet moeten zien?wat ik heb meegekregen van de dierenarts is critical care (voeding aanmaken met water), en enrofloxoral drops de antibiotica.Ze is overigens 5.5 jaar, is het mogelijk dat het door ouderdom komt.
Rian Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 Nou dat groenvoer zou ik dus achterwege laten, als het diertje geen ontlasting meer gehad en een darmontsteking heeft, belast je de darmen alleen maar meer. Hooi en water, meer niet!
Jsmn Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 5.5 jaar is niet oud, met goede zorg kan een konijn wel 12 jaar oud worden
Esther91 Geplaatst: 18 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2009 oke, bedankt voor de reacties!
ZaZa Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 (aangepast) Onmiddelijk mee naar de dierenarts en duimen dat je een goede konijnkundige hebt !Hij heeft je in ieder geval de goede medicatie gegeven.Dit heeft niets met ouderdom te maken hoor...wel met de darmen van je konijn...Hij verkeerd op dit moment in kritieke toestand, je moet ECHT nu nog heen..De kans dat hij anders gaat sterven is echt groot. NU is dus; op dit moment. Heb je al een afspraak gemaakt ? 18 augustus 2009 aangepast door ZaZa
Mireille Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 slijm kan verschillende oorzaken hebben, het is belangrijk hiermee nog een keer naar de da te gaan.Hoeveel dwangvoer geef je haar nu per keer en pakt ze ook zelf eten van je aan?
Esther91 Geplaatst: 18 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2009 helaas kwam het voor flappie te laat:(
_Danielle Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 Je bent wel direct naar de DA gegaan hoop ik? Je konijntje was duidelijk ziek nu, en had echt dringend medische hulp nodig. Wel sneu dat ze alsnog is overleden, sterkte!
Jsmn Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 Jammer :( was je nou nog naar een dierenarts gegaan?
ZaZa Geplaatst: 19 augustus 2009 Geplaatst: 19 augustus 2009 Ik krijg niet die indruk.. Helaas....... Hiermee bedoel ik niet 'eigen schuld, dikke bult, maar..ik denk dat darmproblemen toch nog vaak worden onderschat door leden omdat men zich niet voldoende inleest en op de hoogte stelt van hoe zoiets werkt bij konijnen...Men wacht te lang met iets te doen en een konijntje is daardoor reddeloos verloren.Het is ook de taak voor een dierenarts om eigenaren goed te doordringen van het feit HOE snel darmproblemen tot de dood kunnen leiden..
toedeloe85 Geplaatst: 19 augustus 2009 Geplaatst: 19 augustus 2009 ze drinkt weinig ik zet soms water voor haar neus zodat ze wel moet, dat drinkt ze ook wel!haar buik is zacht, er zit geen ontlasting meer in omdat ze een tijdje niks at, nu geef ik haar eten via een spuit en dat gaat ook niet heel erg goed!ze plast verder geen bloed. ze was zostraks ook aan het knarsetanden en ging aldoor verzitten.Oei....... dat gaat niet goed Esther.Waar woon je?
Aanbevolen berichten