Tanmasja Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 Hallow, Misschien is de titel iets overdreven maar ik ben zoo geschrokken..Gisten nieuw konijntje van marktplaats wat er niet al te best uitzag.(ik kan hem niet ar laten hoe die eruit zag) Hij was wel heel mager maar vandaag kwam ik de oorzaak tegen,Zijn gebit!! hij heeft maar 1 snijtand helemaal doorgegroeit, verderis zijn tandvlees aan de onderkant helemaal beschadigd. Het zielige is, hij probeert te eten maar hij kan het gewoon niet. Nu heb ik gelijk de DA gebeld deze zei dat als zijn kiezen nog goed waren, deze tand geknipt kan worden en dan hij dan zo verder kanleven. Waarschijnlijk heeft hij al heel lang zo gezeten.. Morgen ochtend heb ik een afspraak ik hoop zoo dat het goed komt,arme beessie :( Sorry ik moes mijn verhaal even kwijt..
kelly1986 Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 Is dat een konijn dat je aangeschaft hebt om mee te fokken?
wupsie Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 succes morgen!! maar ik heb begrepen dat je de tandjes beter niet kunt knippen omdat ze dan kunnen splijten. beter kunnen ze geslepen worden. maar verbeter me maar als ik het mis heb
Katrien Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 Vermits er maar 1 voortand is, zal die nooit gaan afslijpen en dus vaak geknipt moeten worden.Ik denk dat je beter dit tandje kan laten verwijderen.
jasmijn86 Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 Ik denk hetzelfde als Katrien. Beter dat hij verwijderd wordt. Anders blijf je bezig
madisonrose Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 zielig joh! hopelijk gaat het snel weer goed met em!
juudjuhlove Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 Als het tandje afgeknipt word, is de kans dat hij splijt inderdaad heel groot,Als het kan, laat hem dan afveilen! Hierbij weet je zeker dat het tandje niet splijt!Alleen met je konijn dit wel toelaten...Vele konijnen moeten hiervoor even gaan slapen, want laten het echt niet toe, zo'n klem in hun bekje en dan wordt er ook nog aan die tanden gezeten. Mijn caaf had haken op zijn kiezen en moest dus elke 4 weken!Maar hij vond het gelukkig allemaal goed, dus hoefde nooit te gaan slapen!Hoop dat het goed komt! Veel suc6 morgen!!!
Tanmasja Geplaatst: 18 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2009 Nee het is geen konijntje voor de fok, heb hem gewoon genomen omdat ik het niet aan kon zien.Ik ben benieuwd wat de da morgen zecht. Khoop dat ze een goede oplossing voor hem hebben.
Tanmasja Geplaatst: 19 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2009 Vanochtend vroeg naar de da geweest, ook zijn kiezen waren er niet best aan toe. Vanmiddag kon hij gelijk geopereerd worden, zijn laatste snijtand is eruit, en verder zijn zijn kiezen recht geslepen. Ik moet hem de eerste dagen gaan dwangvoeren omdat hij er al slecht aan toe is.Maar kleine stukjes eet hij al. Nu heb ik er een konijntje bij zonder tanden, 1 voordeel hij kan niet bijten, maar dat deed hij sowieso niet het is echt een schatje. Maar ik hoop dat het snel goed mag komen dat hij snel weer op gewicht mag zijn, al denk ik dat dat wel moet lukken want eten deed hij snel na de operatie al en ik heb een heerlijk fijngesnede groente/ss geweekt papje voor hem gemaakt
Yvon Geplaatst: 19 augustus 2009 Geplaatst: 19 augustus 2009 ahh wat zielig, wat goed dat je hem zo op knapt!
bunny ranch chanty Geplaatst: 19 augustus 2009 Geplaatst: 19 augustus 2009 Wel grappig de opmerking hij kan nu niet bijten......ze hebben ooit in een opvang van een bijt konijn zijn voor tanden verwijderd!Problem opgelost zou je zeggen....nee hoor hij beet als nog zonder tanden het zat gewoon in het konijn natuurlijk.
miesje890 Geplaatst: 20 augustus 2009 Geplaatst: 20 augustus 2009 haha dat is wel grappig dan.. Wel goed van je dat je je zo inzet voor dit konijn.. ik hoop dat hij bij jou een waardig leven krijgt.. ondanks zijn (niet) gebit
Aanbevolen berichten