Maggy Geplaatst: 17 augustus 2009 Geplaatst: 17 augustus 2009 Hoi BBtjes!Mijn konijn was de rustigste in het nestje,terwijl zij sliep,hupte en rende de rest eromheen.Kan het dat zij de kwetsbaarste is geweest:bounce:?Want meteen in de eerste maand had ze een flinke oogontsteking,en nu heeft ze vaak ontstekingen op haar neusje.Eerst gingen we ermee naar de dierenarts,die ons vanalles meegaf.Maar toen we het wat met rust lieten,bleek dat het in een dag,hooguit twee,voorbij was.Het gekke is dat het wel vaker terugkomt.Weet iemand wat dit kan zijn?Tips welkom,alvast bedankt!:meuh:
MCpaasei Geplaatst: 17 augustus 2009 Geplaatst: 17 augustus 2009 Hoe ziet het eruit dan? Zijn het korstjes? Mijn konijn heeft dat toen ook gehad. Niet aan haar neus, maar wel last van de ogen en van korstjes en dat was Syfilis.
Maggy Geplaatst: 18 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2009 Een soort korstjes,eerder bultjes met korstjes erop
Laura1984 Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 (aangepast) Wat zij de dierenarts dat het zou zijn? Zou je er misschien een foto van kunnen maken? 18 augustus 2009 aangepast door Laura1984
Puppynijn Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 ehm, google eens op afbeeldingen van myxomatose?Lijkt het daarop?
Puppynijn Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 deze, bedoel ik:http://www.trigenio.be/spaw/uploads/konijn-myxomatose-1.jpg (dan hoef je niet door de rest van de zielige foto's heen..)
Maggy Geplaatst: 19 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2009 Nee,lijkt het niet echt op...Het is meer een pluis van haar waar een klein korstje onder zit.
MCpaasei Geplaatst: 19 augustus 2009 Geplaatst: 19 augustus 2009 ff een plaatje van syfilis op google gezocht. Lijkt het dan hier op: http://members.chello.nl/s.kloosterman4/konijn/imageskonijn/syfilis.gif
Puppynijn Geplaatst: 20 augustus 2009 Geplaatst: 20 augustus 2009 Ik zou je toch aanraden om naar een goede, konijnkundige dierenarts te gaan met haar. Vooral kleine konijntjes zijn zo kwetsbaar.
Maggy Geplaatst: 20 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2009 Het kan wel,maar dit vind ik altijd wel wat duur voor iets dat in een paar dagen voorbij is. De dierenarts waarbij we nu gaan schrok er nooit echt van,we moesten het wel schoonhouden. Ik weet alleen niet wát het is en dat is nu zo vervelend.
Rian Geplaatst: 20 augustus 2009 Geplaatst: 20 augustus 2009 Het kan wel,maar dit vind ik altijd wel wat duur voor iets dat in een paar dagen voorbij is. De dierenarts waarbij we nu gaan schrok er nooit echt van,we moesten het wel schoonhouden. Ik weet alleen niet wát het is en dat is nu zo vervelend. Aah, kom op zeg...dit soort uitspraken vind ik zo makkelijk.
Carino Geplaatst: 20 augustus 2009 Geplaatst: 20 augustus 2009 ja die uitspraken vind ik dus ook zo makelijkals je aan dieren begint moet je van het uitsterte gaan dat betekend ook voor konijnen die kunnen ook ziek worden je weet als je aan begint dat dit het beestje ziek kan worden..anders als je het zo duur vond/vind vind ik dat je geen dieren kan mag nemen is misschien bot gezegd maar wel mijn mening
Maggy Geplaatst: 20 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2009 Ja,wel wat bot gezegd...Sorry Maar we houden het schoon Ik ga er komende maandag nog eens mee:P
Maggy Geplaatst: 21 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2009 We werden gebeld we kunnen morgen al komen...
Carino Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 goed dat je toch na een dieren arts gaat
Maggy Geplaatst: 22 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2009 Uitslag onderzoek (als iemand dit tenminste nog leest):Ze had wat ontstekingen overgehouden aan een verkoudheid die te laat was opgemerkt.We hebben een ontstekingsremmend zalfje meegekregen,en moeten toch nog een maandje wachten.Als het dan niet meer komt,is het helemaal genezen.
Puppynijn Geplaatst: 24 augustus 2009 Geplaatst: 24 augustus 2009 Tuurlijk leest nog iemand dit Blij dat het zo iets (relatief) onschuldigs blijkt te zijn!
Aanbevolen berichten