anke1985 Geplaatst: 17 augustus 2009 Geplaatst: 17 augustus 2009 (aangepast) topic die al vaker geplaats is geworden neem ik aan maar heb toch een paar vraagjes, Afgelopen zaterdagmorgen had dupke ineens diarree (2 hoopjes dunne poep) .. groenvoer en de biks uit het hok gehaald en flink wat hooi in het hok, ren etc gelegd en hooithee gemaakt. Het kontje ook mooi gewassen, want jah het was warm weer en ze zitten buiten en wil het ongedierte weghouden. Het hele hok meteen onsmet en de ren geschrobt, dus was alles weer schoon. S; avonds waren de keutels weer netjes, dus hebben ze 40 gram biks gehad (normaal 80 gram-> zijn 2 konijnen) Zondagmorgen heb ik hun toilet schoongemaakt, wil schoon water halen binnen.. heeft dobby ineens 2 hoopjes zeer dunne poep gelegd. Haar meteen gevangen en kontje gewassen, want deze was ondanks ze net gepoept had vies. Hok weer schoongescrobt en ze op hooi, water en hooithee gezet. Nu een dag later gaat alles goed, keutels zijn hard maar er liggen nog wat langwerpige bij (geen Blindedarmkeutels) Ze krijgen nog steeds alleen hooi en water en hooithee. Mag ik vanavond gaan beginnen met de biks op te bouwen? Dus een 20 gram, en als dit goed gaat ze morgenvroeg en morgenavond 40 gram geven? Of beter morgen nog hooi, water en hooithee geven en woensdag pas beginnen met de biks? Het groenvoer wil ik woensdag/donderdag mee gaan beginnen. Ze hebben trouwens gewoon hun bekende groente gehad..; witlof, andijvie, wortel, kruiden. dus daar kan de diarree niet van komen, dacht zelf aan een bacterie of virus omdat zaterdag dupke het had en zondag dobby. Iniedergeval; Kan ik al beginnen met de biks op te bouwen? Of het nog even rust geven?(ze zijn best zielig.. telkens als ik langs het hok loop rennen ze zich kapot voor eten..) 17 augustus 2009 aangepast door anke1985
toedeloe85 Geplaatst: 17 augustus 2009 Geplaatst: 17 augustus 2009 Ik zou het inderdaad nog even rustig aan doen.... Dus alleen hooi voorlopig, daar kunnen konijntjes prima op leven!
bunny ranch chanty Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 Ik zou de keutels na laten kijken op coc bij de dierenarts.Ze krijgen geen diaree van bix namelijk.
ZaZa Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 Klopt. ze krijgen geen diarre van biks. Maar dat is ook niet aan de orde..
Aanbevolen berichten