Mattezz Geplaatst: 16 augustus 2009 Geplaatst: 16 augustus 2009 Ik heb een week geleden mijn lieve konijn Moeder Theresa opgehaald. Nu liep ze vanavond vrolijk huppelend door de kamer. Niets aan de hand. Op de bank en der weer af.. Helemaal leuk vond ze dat. Strompeld ze na een tijdje in een hoekje, dus ik kijken want er ligt bedrading en miss dat ze dat door ging knagen, Dat moet ik niet hebben. Wil ik der pakken loopt ze wat kreupel, normaal rent ze hard weg, want als ik der pakken wil moet ze in haar hok. Maar nu ging ze niet. Ik pakte der op en keek, bloed uit der neus! Ik zet haar weer neer om de DA te bellen, valt ze om en strekt ze helemaal. 5 minuten later was ze niet meer. R.I.P. Moeder Theresa
Cassie Geplaatst: 16 augustus 2009 Geplaatst: 16 augustus 2009 Wat vreselijk naar!Hoe kan dat ineens?Heeft de da er nog iets over kunnen zeggen?
W&W Geplaatst: 16 augustus 2009 Geplaatst: 16 augustus 2009 oohh wat erg....vreselijk brrrrrsterkte!!!!
Laura Geplaatst: 16 augustus 2009 Geplaatst: 16 augustus 2009 Ooh wat erg! Misschien van de bank afgevallen op haar gezichtje ofzo?Mijn cavia was een keer in zijn hok van zijn huisje afgevallen met zijn kopje tegen het hooi ruifje ook allemaal bloem en hij liep heel raar en toen ging hij na 2 minuten ook dood..
wupsie Geplaatst: 16 augustus 2009 Geplaatst: 16 augustus 2009 toen mattez mij net belde moest ik denken aan vhs. Wat is julie gedachte hierover?Wat is de incubatietijd van vhs? Ik heb vrijdag avond haar nageltjes nog geknipt en ik heb gijsje ook nog.
Jsmn Geplaatst: 16 augustus 2009 Geplaatst: 16 augustus 2009 Na een incubatietijd van 1-3 dagen kunnen de eerste symptomen optreden. Het konijn wordt depressief, eet niet meer, raakt benauwd, krijgt koorts, schreeuwt en tandenknarst. In het laatste stadium van de ziekte zie je vaak schuimige bloederige neusuitvloeiing. Meestal sterft het konijn snel aan bloedingen in het lichaam. Deze bloedingen treden met name op in de darmen. Het zijn deze bloeding waaraan de ziekte zijn naam heeft te danken: hemorrhagisch betekent bloed.De ziekte gaat echter niet altijd gepaard met bloedingen. Er is ook een vorm waarbij het konijn plots dood neervalt zonder eerst andere symptomen te hebben vertoond.
Loesah Geplaatst: 16 augustus 2009 Geplaatst: 16 augustus 2009 Ik denk dat als je zeker wilt weten wat er aan de hand was je dat door de DA had moeten laten bekijken..
boghy Geplaatst: 16 augustus 2009 Geplaatst: 16 augustus 2009 Wat een naar verhaal....Ik zou er zeker nog een DA naar laten kijken, ivm VHS. Heel veel sterkte!!
kelly1986 Geplaatst: 16 augustus 2009 Geplaatst: 16 augustus 2009 Mattesz was jou konijn ingeent?En zo ja, wanneer was dat voor t laatst?
wupsie Geplaatst: 16 augustus 2009 Geplaatst: 16 augustus 2009 mattez had moeder theresa net een week. We zouden binnenkort samen voor de inentingen naar de da gaan. Vandaar dat ik ook bang was voor vhs. Ben nu vet bang dat gijsje ook ziek gaat worden. Tot nu toe gelukkig nog niks aan de hand.Hoe zit het trouwens met cavia's en andere knaagdieren? ( ivm de winkel en mattez heeft ook nog cavia's en past op de hamsters van een vriendin) kunnen zij ook ziek worden of is het echt een konijnen ziekte.
toedeloe85 Geplaatst: 16 augustus 2009 Geplaatst: 16 augustus 2009 Het ligt eraan of ze inderdaad aan en ziekte is dood gegaan.. Dit zul je alleen te weten komen als de dierenarts haar onderzoekt....Hou je taai Mattez. Jammer dat jullie maar zo kort van elkaar hebben mogen genieten.
zwarte panter Geplaatst: 16 augustus 2009 Geplaatst: 16 augustus 2009 mattez had moeder theresa net een week. We zouden binnenkort samen voor de inentingen naar de da gaan. Vandaar dat ik ook bang was voor vhs. Ben nu vet bang dat gijsje ook ziek gaat worden. Tot nu toe gelukkig nog niks aan de hand.Hoe zit het trouwens met cavia's en andere knaagdieren? ( ivm de winkel en mattez heeft ook nog cavia's en past op de hamsters van een vriendin) kunnen zij ook ziek worden of is het echt een konijnen ziekte.En Gijs is ook nog niet ingeënt?
kelly1986 Geplaatst: 16 augustus 2009 Geplaatst: 16 augustus 2009 Kwam moeder theresa uit een opvang?
zwarte panter Geplaatst: 16 augustus 2009 Geplaatst: 16 augustus 2009 Kwam moeder theresa uit een opvang?Ik weet dat de vraag niet aan mij gesteld wordt :whistle2: Maar volgens mij schreef hij in een ander topic dat moeder theresa uit de Welkoop komt, waar hij zelf ook werkt...
kelly1986 Geplaatst: 16 augustus 2009 Geplaatst: 16 augustus 2009 Aaah ok! Ik dacht dat moeder theresa al een ouder konijn was... (waarom ik dat dacht geen idee..) Maar als ze dus idd uit de welkoop komt is het alle andere konijnen héél goed in de gaten houden...Bloed uit e neus krijgen ze niet zomaar... dat is bijna altijd ernstig én natuurlijk een bekend symptoom van vhd..
wupsie Geplaatst: 17 augustus 2009 Geplaatst: 17 augustus 2009 daar was ik al bang voor :-s gijs is wel ingeent maar dat was maart april hij moet bijna weer voor de volgende. Heeft het zin dit nu direct al te doen? Of is het dan ook al te laat.En tja moeder theresa een ouder konijn... Het zal de naam zijn denk ik ;-) maar ze was een week of 13 14
Aanbevolen berichten