nathalie b Geplaatst: 16 augustus 2009 Geplaatst: 16 augustus 2009 Vraagje: de bijtwondjes aan Ollie zijn oor zijn aan het ontsteken.Het zijn 4 tandafdrukken onder elkaar en uit 1e kwam wat pus.Hier zit geen korstje meer op nu. Kan ik daar (voor nu)wat terra-cortil zalf opsmeren ?Deze zalf heb ik nog van toen hij een abces had en er zit AB in. Morgen moet ik naar de DA voor kontrole;dus het is alleen voor nu
kelly1986 Geplaatst: 16 augustus 2009 Geplaatst: 16 augustus 2009 Ik zou er even niks op smeren.Als de dierenarts de wondjes moet beoordelen en er zit een laag van t een of t ander op, loop je de kans dat hij de wondjes eerst moet gaan schoon "schuren" voordat ie ze goed kan beoordelen. Grote kans dat je daarna wel met die zalf mag behandelen, maar voordat de wondjes beoordeeld zijn zou ik er even niks op doen. Ik zou ze voor nu schoonmaken met wat afgekookt water, afgekoelde kamille thee of wat verdunde bethadine (verhouding 1/10) succes
nathalie b Geplaatst: 16 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2009 oke,dank je voor je reaktie ik weet even genoeg dan .
kelly1986 Geplaatst: 16 augustus 2009 Geplaatst: 16 augustus 2009 Graag gedaan en succes! laat je weten hoe het afloopt?
nathalie b Geplaatst: 17 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2009 We zijn terug van de DA....Hij heeft een abces onder de wondjes zitten.Voorlopig 7 dagen AB;elke dag wondjes openmaken , leegknijpen en schoonmaken.Voorlopig ook maar doorgaan met de Metacam en de protexin.Ik hoop dat het goedkomt.Denk dat ik nog maar even moet wachten met een nieuw vriendinnetje tot hij genezen is...
nathalie b Geplaatst: 17 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2009 Ik zal het aan m doorgeven !(dank je)
bunny ranch chanty Geplaatst: 17 augustus 2009 Geplaatst: 17 augustus 2009 Ik spreek Natalie toevallig via de mail.....Ze krijgt tableten baytril? in welke tijd leven we dat dierenartsen dat voor schrijven?
nathalie b Geplaatst: 17 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2009 Ik spreek Natalie toevallig via de mail.....Ze krijgt tableten baytril? in welke tijd leven we dat dierenartsen dat voor schrijven? Ze doen ook honden katten en schapen.:he:Konijnkundigheid hebben ze bij deze dus bewezen!Twijfel is nu volledig weggenomen hĆØ?
bunny ranch chanty Geplaatst: 17 augustus 2009 Geplaatst: 17 augustus 2009 Het is weer eens bewezen.......:whistle2:
nathalie b Geplaatst: 17 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2009 Morgenochtend gaan we naar dierenhospitaal Visdonk in Roosendaal met Ollie.De assistente die ik aan de lijn had vond het ook wel raar maar willen de patient zelf even zien...
bunny ranch chanty Geplaatst: 17 augustus 2009 Geplaatst: 17 augustus 2009 Daar kan ik zeker in komen !!! Succes morgen en geef Ollie een dikke knuffel arme Kanjer!
zwarte panter Geplaatst: 17 augustus 2009 Geplaatst: 17 augustus 2009 Balen dat er toch een abces zit! Succes morgen bij de DA en beterschap voor Ollie!
nathalie b Geplaatst: 18 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2009 Ben weer terug.....De wond is volledig uitgelepeld (eet smakelijk) en gespoeld.Hij heeft een injektie met procpen gekregen en moeten dit om de 5 dagen herhalen.Ik heb 4 spuiten(totaal 20 dagen) meegekregen dus we zijn weer even zoet.Verder 2x daags Metacam en 1x daags protexin(voor de darmflora). Als het weer dik word moet het weer uitgelepeld en gespoeld worden (hoop van niet).Duimen dat het nu goed komt......
kelly1986 Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 Ach jeetje.....Wat balen zeg! Hopenlijk word het snel weer beter!Moet je de wond zelf ook nog spoelen of schoonhouden oid?
nathalie b Geplaatst: 18 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2009 Wel kontroleren en eventueel wat eruit drukken als dat lukt;moet eigenlijk vanuit binnen dichtgroeien zeg maar.
Hans Geplaatst: 19 augustus 2009 Geplaatst: 19 augustus 2009 Hier in de dierenweide loopt een wit konijn die vorige week aan de rechterkant rood was gekleurd.En ja hoor, gewond aan zijn (hang)oor.Hij deed of er niks aan de hand was en knabbelde aan het gras met de oren over de grond slepend. Alle kleinere konijnen daar hebben oorwonden, happen er uit, gaten etc.Ik hou die beestjes dagelijks in de gaten, maar ze genezen eigenlijk allemaal vanzelf.Ze zijn gedumpt en worden in het begin aangevallen, toch gaat het met de meesten gelukkig na enige tijd goed.
nathalie b Geplaatst: 19 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2009 Het gaat ook inderdaad vaak goed alleen is hier toch een vrij groot abces ontstaan terwijl het goed ontsmet was .Kan ook komen omdat er aan de buitenkant geen uitgangswond is en dus binnenwaards(tussen kraakbeen en vel)gaat ontsteken.
jasmijn86 Geplaatst: 19 augustus 2009 Geplaatst: 19 augustus 2009 Heel veel sterkte, Nathalie en Ollie
nathalie b Geplaatst: 19 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2009 Heel veel sterkte, Nathalie en Ollie dank je !ook namens Ollie:yes:
nathalie b Geplaatst: 20 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2009 Tot nu toe ziet alles er goed uit !Het is wel wat dik maar moet me daar niet te druk over maken.De ab moet zijn werk doen.Ik hou het wel in de gaten en anders gaan we even terug.Hij eet goed,keuteld als een gek en is ondeugend !Meneer heeft uitgevonden dat je met sokken kan spelen alleen vergeet hij dat mijn been of voet erin zit !Beter zo dan in een hoekje zitten.....
nathalie b Geplaatst: 11 september 2009 Auteur Geplaatst: 11 september 2009 Even weer een update.....Ollie zijn oor leek goed genezen maar...er zit nu weer een bult in!Sinds vanmorgen heeft hij niet gegeten en we gaan om 16.15 uur maar weer richting de DA... Ik vind het zo zielig voor 'm....Ik wordt er bijna depri van..(sorry, moest het even kwijt...)
Aanbevolen berichten