Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een relatief jong konijn genaamd Heckles. Het is een vrouwtje van 6 maanden oud en oogt heel gezond, vrolijk, blij en vol energie. Nog steeds overigens! Maar toch maak ik mij zorgen.

De oogleden of de randen voor de oogbol doen donkerder ogen. Ik dacht mij te herinneren dat deze eerder lichter / roze van kleur waren, maar ik kan mij vergissen. Daarnaast toen Heckles na wat vrolijk slaan met zijn oren ging liggen schokte ze nogal. Ik denk iets van 6 of 7 keer. Ik moest denken aan een hartkwaal, maar het zou ook bijv. de hik kunnen zijn.

Ik ben er niet helemaal in geslaagd een goede foto te maken, maar misschien kan iemand hier iets mee.

01.JPG

02.JPG

Geplaatst:

Je bent niet de eerste die de vraag over dat schokken stelt..Hij komt regelmatig in het forum voor..

Dat schokken zie je inderdaad vaker en duidt niet op een hartkwaal, maar is geheel onschuldig...Het komt voor na inspanning en is een soort hikken.

Ik heb het zelf ooit aan mijn zeer konijnkundige dierenarts gevraagd en hij wist me gerust te stellen met zijn uitleg..Naderhand zag ik dat al onze konijnen dat wel eens doen !

Je konijn 'oogt' verder ook kerngezond.. :whistle2:

Kortom: Niets aan de hand...gelukkig :party:

Geplaatst:

Ik heb haar net uitgebreid los laten lopen. Zo ongeveer een half uur en ligt schuddend (komt over als 'in stress') in haar kooi.

Het zal de onervarenheid wel zijn. Ik houd het nog even in de gaten ;)

Bedankt voor je hulp en woordspelingen :P

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .