Tanmasja Geplaatst: 15 augustus 2009 Geplaatst: 15 augustus 2009 Hallow, Mijn konijnen lopen de laatste tijd best vaak buiten, en ze poepen dan ook eleens in het gras, daar komen dan weer ongedierte op en zij eten er ook van.. Nu heb ik op internet gekeken of ontwormen nodig is, daar staat dat het niet nodig is, alleen als je wormen in de keutels vind.Nu is mijn eerste gedachte voorkomen is beter dan genezen.. Of heb ik dat fout? Zo nee, hoe kan ik ze het beste ontwormen, en hoe gaat dat precies?Kan je dat zelf doen of alleen de DA?
Dollie Geplaatst: 15 augustus 2009 Geplaatst: 15 augustus 2009 Voorkomen is altijd beter dan genezen, bovendien vind je lang niet altijd wormen terug in de keuteltjes. Ik ontworm zelf eenmaal in het jaar preventief, veertien dagen met Panacur. Dat is een heel veilig middel, het wordt niet opgenomen door het lichaam: Baat het niet, schaadt het niet. Panacur kun je wel via internet bestellen, maar je kunt het ook net zo makkelijk via de DA regelen. Misschien kun je Bunny Ranch Chanty hier eens naar vragen, zij had het in een ander topic over een 'groot verpakking', dat lijkt me wel erg handig gezien het aantal konijnen dat jij hebt?
juudjuhlove Geplaatst: 15 augustus 2009 Geplaatst: 15 augustus 2009 Idd, 1x per jaar is wel goed,maar daarbij komt wel dat alle dieren standaart wormen hebben, waarvan zelfs word gedacht dat die toch echt een functie hebben daar in het darmstelsel,waarom worden jongen anders al met wormen geboren?Veel meer dan 1x per jaar is dus echt niet nodig.Zelf doe ik het helemaal niet, zeker na wat ik heb gehoort.
Mireille Geplaatst: 15 augustus 2009 Geplaatst: 15 augustus 2009 zo'n groot verpakking moet je met meerdere fokkers bestellen aangezien je dan in 1 keer 1 liter besteld.Ik deel dat altijd op over flesjes van 100 door de dierenarts bijgeleverd.met 100 ml kan je heel wat konijntjes doen
Lyra Geplaatst: 16 augustus 2009 Geplaatst: 16 augustus 2009 Hoe zit dat dan met jonge konijntjes, vanaf waneer mogen hun ontwormt worden?
Aanbevolen berichten