Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Thnx Wupsie,

helaas is het maandag en gaat die winkel pas open om 13:00 uur. Mijn vriendin heeft gisteren zwaar emotioneel naar de winkel gebeld en een bericht achtergelaten met wat er is gebeurd. Ben eerst benieuwd of ze terugbellen.

Ik heb Zwelg nog niet begraven omdat ik ook misschien dacht dat ze hem wilde zien in de winkel, of de DA. Deze ga ik zo bellen, ondanks dat Zoey net alweer flink door de kamer heeft gerend, ben ik er niet gerust op. Hij vertoond compleet het tegenovergestelde gedrag dan Zwelg deed, maar zoals iedereen hier wel weet gaat zo'n verlies je niet in de koude kleren zitten en doe je er alles aan om de andere wel gezond te houden. Een nieuw konijn van daar? ik denk er nog niet over na. In het hok zaten er 3, Zoey die lekker rondsneurde, Zwelg en een 3de. Deze laatste twee lagen alleen maar tegen elkaar aan, geen beweging in te krijgen leek het wel. Bij het oppakken stribbelde hij ook nauwelijks tegen, maar ondanks dat je veel gelezen hebt zijn ze gewoon te schattig om nog realistisch na te denken. En aangezien die 3de hetzelfde gedrag vertoonde als Zwelg, ben ik bang dat die ook meteen omvalt hiero. Daarnaast zegt iedereen hier (in de dierenwinkel zeggen ze dat het geen probleem is) om niet 2 mannetjes bij elkaar te zetten, juist niet als ze uit hetzelfde nest komen. Veel dingen geleerd, alleen op de pijnlijke manier.

Nog even iets: Zoey springt vaak als een idioot door zijn hok, net of hij schrikt en dan van links naar rechts vliegt. Is dit normaal? Dit doettie ook binnen/buiten, zo'n schrikreactie met daarna een volle sprint. Of is dat omdattie pas een week of 7 a 8 is?

Geplaatst: (aangepast)

Heel veel sterkte. Dierenwinkels kunnen zoveel schade veroorzaken...verschrikkelijk..gecondoleerd.

Dat rennen en springen,deed Maggy even geleden ook nog.

Het is gewoon gek doen ;)

O ja,voor een ander konijn,niet meer naar die winkel gaan..

Maggy kwam uit PetsPlace,waar nu ook weer gezonde kleintjes zitten...

aangepast door Maggy
Geplaatst:

dat ze stil en (te) rustig waren was inderdaad al een teken dat het niet goed zit. een konijn zeker een jong beestje is alert en nieuwsgierig. let hier op als je een vriendinnetje gaat zoeken.

dat veel dierenwinkels verkeerd advies geven daar baal ik ook van. het is sneu voor de konijntjes en de winkels die wel weten waar ze het over hebben en wel goed advies geven zijn er de dupe van (waaronder dus onze winkel waar we ons echt verdeipt hebben in de beestjes en dus weten wat we verkopen) maar ja vaak lopen er veel parttimers/vakantiekrachten rond die de diertjes wel leuk vinden mar er te weinig vanaf weten. eigenlijk moet er gewoon een keurmerk komen :);)

scheelt een hoop leed voor dier en mens. maar inderdaad misschien wel verstandig om je konijntje nog even na te laten kijken bij de DA

Geplaatst:

Ja indd..gewoon je ander konijntje na laten kijken bij de dierenarts..en geniet gewoon even van dit konijntje..ik begrijp alleen niet dat ik vaak hier lees dat jonge konijntjes bijelkaar gezet worden terwijl ik had begrepen dat ze pas vanaf 4 maanden gekoppeld mogen worden..snap wel dat als ze uit hetzelfde nestje komen het niet uitmaakt..maar anders? Oh en ik zou gewoon lekker naar de opvang gaan om een vriendinnetje te halen.. veel beter! Maar indd wel eerst castreren wat je zelf al zei voor het rammetje gekoppeld wordt. Maar ook dat kan pas vanaf zoveel weken, dus even wachten. Maar succes met dat dierenwinkel gedoe.. en geniet lekker van je andere nijn.

Geplaatst:

Zwelg heeft gisteren zijn laatste rustplaats in onze tuin gekregen. Rust zacht vriendje!

Gisteren met Zoey naar de DA geweest, en volgens deze was hij helemaal gezond. Dat is een hele opluchting :-) Heb ook met de winkel gebeld, en werd me gezegd dat dit bij hun de eerste keer was dat dit voor was gekomen in 8 jaar ofzo. Ze kregen altijd de diertjes van dezelfde fokker en werden dagelijks op ziekte symptonen gecontroleerd. Kan een nieuwe gaan halen, of gewoon geld terug. Hebben het er hier over gehad en wachten nog even met een 2de. Nu inderdaad lekker genieten (en achterna rennen want hij probeert echt overal aan te knagen) van Zoey en later zien we wel verder.

Nogmaals bedankt voor de fijne reacties hiero :-)

Geplaatst:

Ik hoop dat je een 2e konijntje uit de opvang haalt of bij een fokker.. stel dat je dit nog een keer krijgt..

En wat een dw zegt geeft ook geen garantie hoor.. hij kan ook goed liegen..

Geplaatst:

Ja, je kan het beste Zoey nu eerst eventjes alleen laten. Wachten totdat hij gecastreerd kan worden en daarna een vriendinnetje voor hem uitzoeken bij een goede fokker of de opvang

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .