Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

vanmorgen heb ik ontdekt dat er uit het kontje van mijn konijntje slijm komt (het slijm ziet er uit als haargel; doorzichtbaar).

Toen heb ik het onmiddelijk van mijn 3 andere konijnen verwijderd en in een hokje apart gezet. De manier waarop ik het konijntje vond, was ook zeer tragisch. Haar pootjes lagen volledig in het bakje water en ze bewoog amper (ze leek nogal dood..).

Nu heb ik haar "gedwongen" om sla te eten en te drinken (ik duwde het in haar mondje) en uiteindelijk begon ze te knabbelen en at ze gemakkelijk.

Maar zelf gaat ze niet het initiatief nemen om een stukje sla te eten of te drinken..

Ze zit al heel de dag door in hetzelfde hoekje..

Ik ben ten einde raad en weet niet wat er aan de hand is..

Kan iemand mij vertellen wat ze heeft?

En zou ze soms de andere konijntjes besmet hebben?

Mvg,

Sara.

Ps: ik woon hier nog niet zolang dus ik weet niet hoe konijnkundig de DA hier is...

Geplaatst:

OH dat klinkt helemaal niet goed (wat is dat hier toch vandaag, het ene zieke konijntje na het andere)!

Hoe oud is je konijntje?

Heeft ze ook diarree? Keutelt ze nog?

Waar woon je? Misschien kan iemand je een kk dierenarts in de buurt aanraden. Of je kan ook eens kijken op de lijst met kk dierenartsen hier op bb, die staat vanboven in het deel 'gezondheid'.

Geplaatst:

Bij een konijn met slijm bij de ontlasting is altijd een DA bezoek nodig. Als het konijn daarnaast nog suf is, moet je echt ONMIDDELLIJK naar een DA.

Slijm duidt op de aanwezigheid van parasieten of slechte bacterieën in de darmen of het is een teken dat de darmen stilliggen of hebben stilgelegen.

Hoe jong is je konijntje? Coccidiose komt vaak voor bij jonge konijntjes na stress. En gaat ook gepaard met slijm. Dus laat ook zeker de keutels hierop nakijken.

Indien het slijm dus duidt op de aanwezigheid van parasieten, dan is dat idd erg besmettelijk en moet sowieso iedereen behandeld worden.

Het is nu eerst van belang naar een konijnkundige DA te gaan en te laten onderzoeken wat het is.

Waar woon je ergens? Misschien kan iemand je een DA in de buurt aanraden. En anders kan je nog op deze lijst kijken: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html

Geplaatst:
OH dat klinkt helemaal niet goed (wat is dat hier toch vandaag, het ene zieke konijntje na het andere)!

Hoe oud is je konijntje?

Heeft ze ook diarree? Keutelt ze nog?

Waar woon je? Misschien kan iemand je een kk dierenarts in de buurt aanraden. Of je kan ook eens kijken op de lijst met kk dierenartsen hier op bb, die staat vanboven in het deel 'gezondheid'.

Het konijntje zou nu 2 maanden en 2 weken moeten zijn.

Ik heb haar gekregen toen ze 2 maanden was.

Ik woon in België, in Merkem.

Vanmorgen had ze diarree met slijm,

nu enkel nog slijm, keutels zijn niet te zien..

Geplaatst:

Ze zou dus ook veel jonger kunnen zijn??...

Sowieso keutels van haar meenemen en aandringen die te laten nakijken op coccidiose.

Niet slecht bedoeld... maar ik zou nu in actie schieten... Ik ken zelf geen DA daar in de buurt, maar ik zie dat er eentje op de lijst staat in ieper...

Het is echt van groot belang om nu nog naar een DA te gaan...probeer eens te bellen of je nog terecht kan.

Oh ja, best ook geen sla geven als ze dit nog niet gewend is.

Succes!!!

Geplaatst:

Het is eigenlijk erg belangrijk een DA te vinden die ervaring en kennis heeft over konijnen (spijtig genoeg hebben vele dierenartsen dit niet/niet voldoende).

Zeker keutels meenemen en laten testen op coccidiose in dit geval.

Succes!

Geplaatst:

Ik ben eergisteren naar de DA geweest,

het is cocodiose..

we behandelen haar nu al 2dagen met eindelijk wat resultaat!

Ze stond zeer erg opgezwollen maar nu heeft ze diarree,

ook niet al te positief,

maar er is toch iets!

Ik moet haar om de drie uur vloeibare voeding uit een spuit geven

en speciaal drinkwater.

Ik hoop dat dit allemaal snel voorbij is.

Vandaag at ze voor het eerst zelf,

maar het was gras..

Ik weet niet zkr of dat wel goed is?

Geplaatst:

Weet je welk medicijn je hebt gekregen?

Let je er wel op dat ze met de medicijnen in haar water nog van haar water drinkt?

Hier stoppen ze dan namelijk met drinken en dan krijgen ze natuurlijk ook geen medicijnen binnen.

Moest dit bij jou het geval zijn/worden... dan kan je haar ook een paar keer per dag met een spuitje een beetje van dat water met medicijn geven.

Succes!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .