Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zou mijn konijn graag willen wassen aangezien ze erg vies is.

Het gaat erom doordat mijn vader de tuin aan het verbouwen is en hij de stenen aan het bijslijpen is enzo komt er zoveel stof en stukje vrij en iemand (onbekende) is gisteravond in mijn tuin geweest en heeft Fluffie los gelaten!

Nou me ouders kregen haar vannochtend niet te pakken maar Fluffie is helemaal vies en de oren zijn ook vies van buiten en van binnen met het stof en haar ogen zitten ook helemaal onder, Haar vacht is helemaal grijzig en haar poten zijn helemaal vies zwart van blubber en het stof en stukjes steen en ik krijg het er allemaal niet zo af.

Dus ik zou haar graag mee onder de douche nemen en alles goed schoonmaken van haar vacht (ik heb het wel is eerder met een konijn gedaan, ook om een reden)

En ik vind die steenstofzooi niet goed en vooral niet dat het op der zit en het er niet afgaat!

Ze zit nu binnen totdat de tuin klaar is want die geluid is te pijnlijk voor de oren!

Geplaatst:

Stof aan de binnenkant van de oren?

In dat geval zou ik even een DA bellen en om raad vragen.

Daar mag ja ook natuurlijk niet zomaar met water in om het te wassen...

En ik hoop dat 'mee onder de douche nemen' niet serieus bedoeld was...

Geplaatst:

Ze heeft hangoren en is met haar puntjes van de oren over het stof heen gegaan toen ze los liep. In haar hok had ze een zijltje voor hangen zodat de zon & stof niet erin zou komen.

Geplaatst:

Zolang er geen medische noodzaak is: nooit je konijn zomaar wassen omdat hij/zij vies is! Een konijn in bad doen / onder de douche zetten is een zeer stressvolle aangelegenheid. Je kunt inderdaad zoals Jimmy&Nijn al voorstelt veel beter een vochtig washandje nemen en proberen het ergste vuil er af te krijgen. Nu ze in een stofvrije en schone omgeving is, mag je erop vertrouwen dat je konijn zichzelf verder ook weer schoon zal likken.

Geplaatst:

Oke. Maar wat moet ik met dat alles onder haar poten dat zit heel erg vast en ik krijg het er gewoon niet af en in haar vacht zit het ook.

Kun je dit vuil er niet gewoon voorzichtig uit knippen? Ik weet niet wat voor vacht jouw konijn heeft?

Geplaatst:
Oke. Maar wat moet ik met dat alles onder haar poten dat zit heel erg vast en ik krijg het er gewoon niet af en in haar vacht zit het ook.

als het vast zit kan je het misschien eraf knippen toch? als er geen grote harde klodders maar anders gewoon met washandje

edit: tegelijk met esther :yes:

Geplaatst:

Het is een franse hangoor dus ze heeft geen langhaar. Als ik het eraf knipt dan heeft ze geen haar meet op haar voetzolen.

Ik heb haar soort van gewassen. In de douche gezet en de pootjes zo schoon gemaakt en de oren en vacht met een washandje. De pootjes moesten wel echt met water nu is het er gelukkig af de pootjes zijn nu beetje zwart (tsja witte pootjes he worden gauw vies) Ik kon Fluffie ook niet bij de wastafel haar poten doen want daar is ze weer iets te groot voor.

Maar alles is nou schoon van Fluffie:)

Geplaatst:

ik vind het goed dat je actief met haar bezig bent..

maar vind het wel een beetje dom om zo tegen het advies van iedereen hier je konijn zomaar te wassen in de douche!!! Of heb je haar gewoon in de douche gezet zonder de douche aan?

Geplaatst:

Als ik het goed lees, heeft ze het konij nmee naar de douche genomen en daar met water de pootjes gewassen en de rest met een natwashandje. Er staat niet over douchen toch?

Geplaatst:

Ind. Ik heb de douchekop eraf gehaalt en de potjes een beetje nat gemaakt en zo het viezigheid eraf kunnen halen alleen de pootjes (achterpoten) De rest heb ik haar op mijn kamer schoon gemaakt met een washandje over haar rug en kopje met een vochtig washandje niet helemaal nat zodat haar vacht niet doorweekt was want dat krijg je heel moeilijk weer droog aangezien en franse hangoor een dikke onderwol heeft ook.

Ik heb het ook zonder shampoo of zeep gedaan want dat is ook niet goed voor een konijn.

Geplaatst:
vind het wel een beetje dom om zo tegen het advies van iedereen hier je konijn zomaar te wassen in de douche!!! Of heb je haar gewoon in de douche gezet zonder de douche aan?

De topic startte niet met een vraag maar een mededeling.

Gelukkig is ze schoon en is daarmee deze topic alweer klaar :whistle2:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .