konijntjee Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Hoi.ik ben echt een beetje in paniek nu!vanmorgen wilde ik mijn konijn naar buiten laten en normaal staat ze dan al helemaal blij voor het deurtje te springen en nu lag ze maar wat naar me te kijken. Ik maakte het deurtje open maar ze kwam niet naar buiten. Ik gaf haar witlof enz, maar dit wil ze allemaal niet eten.ze is nu wel naar buiten gelopen maar is daar ook weer opzij van het hok gaan liggen en ligt daar nog steeds. witlof enz wil ze nog steeds niet hebben.buiten dat heeft ze verder geen andere verschijnselen ofzo, ik dacht dat ik ergens had gelezen dat als ze pijn hadden dat ze dan deden knarsetanden maar dit doet ze ookniet.wat moet ik nu gaan doen? en iemand een idee wat dit kan zijn?gisteravond was nog alles goed met haar, ik heb haar om 11 naar binnen gedaan, toen was ze nog heel actief en at nog goed.
Saf Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 (aangepast) Als je het echt niet vertrouwd zou ik even afwachten en anders de DA bellen. Je kunt zelf vaak aanvoelen als haar gedrag afwijkt van wat normaal is, meestal is afwijkend gedrag een goede indicatie dat er iets mis is. Het is sowieso heel erg belangrijk dat je konijn blijft eten. 14 augustus 2009 aangepast door Saf
Sherrifke Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Ik denk niet dat je meteen hoeft te paniekeren. Hou het ffies in de gaten. Mijn nijnen zijn soms ook onvoorspelbaar, maar dan is er niks aan de hand. Mijn nijnen vallen ook niet altijd aan als het eten klaar gezet wordt ( alleen met snoepjes ) Maar kijk het gewoon ffies aan. Misschien heeft ze een ochtendhumeurtje of is ze nog moe.. straks zal ze vast de oude weer zijn. Vertrouw je het dan alsnog niet, bel ffies naar je DA, dat kan nooit kwaad Succes
Jimmy&Nijn Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 ja bel snel een DA...zoals Saf zegt moet een konijn eten! binnen 24uur kunnen de darmen stil komen en dat wil je niet voor je nijn!
konijntjee Geplaatst: 14 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2009 ik zal de da eens bellen kijken wat ze zeggen.want normaal weet ze niet hoe snel ze haar witlof op moet eten.en misschien is het wel een ochtendhumeurtje (daar hoop ik dan eigenlijk op) maar ik wil het niet al te lang afwachten. ben altijd veel te bang dat er iets met haar gebeurd.
max Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 ben het niet helemaalmet je eens sherrifke... als Ć©Ć©n van mijn konijnen zo zou doen zou ik de da wel bellen... zoals je kunt lezen heeft ze haar nijn om 23:00 uur naar binnen gedaan... sinds die tijd weet ze dus niet wat haar nijn gedaan heeft qua eten en drinken... zoals saf al zegt: ander gedrag is vaak een goede indicatie van dat er iets mis is... ik zou even langs gaan... beter een keer te veel da een keer te weinig..
Katrien Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Jep ik zou ook even naar de dierenarts bellen en eventueel een afspraak maken. Als het straks dan beter is, kan je nog altijd die afspraak afzeggen. Zeker met het weekend in aantocht niet te lang wachten, anders heb je misschien last om een konijnkundige dierenarts te bereiken. Hier stormen ze trouwens wel echt altijd af op het eten.
konijntjee Geplaatst: 14 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2009 net even weer gechekt bij mn konijntje, ze is wel weer naar binnen gelopen maar ook daar zit ze weer lusteloos te kijken. ze heeft haar brokjes/hooi/witlof nog niet aangeraakt.dus net even de da gebeld en ik kon direct om 20 op 10 even langskomen. ik hoop echt dat het niets ernstigs is.
Saf Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Ik duim met je mee, houd ons op de hoogte. Als een konijn afwijkend gedrag vertoont en zeker als hij neit eet gaa nbij mij altijd alarmbelletjes rinkelen.
Sherrifke Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Ik ben het met jullie eens dat je beter een keer te veel dan te weinig naar de da kan gaan, absoluut, alles voor de nijnen!! Uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat ik vaker schrik als mijn konijntje er een beetje lusteloos bij ligt, of wat minder eet, of minder enthousiast reageert, maar de dag erna of een paar uur later is het weer in orde. Het is zeker even schrikken en hou dan ook een extra oogje in het zeil.. Ik hoop dat je nijntje in orde is! succes bij de DA. Het is altijd een gerust stellen als je daar bent geweest.
Jimmy&Nijn Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 net even weer gechekt bij mn konijntje, ze is wel weer naar binnen gelopen maar ook daar zit ze weer lusteloos te kijken. ze heeft haar brokjes/hooi/witlof nog niet aangeraakt.dus net even de da gebeld en ik kon direct om 20 op 10 even langskomen. ik hoop echt dat het niets ernstigs is.success bij de DA! zal je even vertellen hoe het gegaan is?
Chani Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 ja ik ben ook benieuwd. goed dat je gegaag bent hoor, zeker met het weekend voor de boeg enzo.
konijntjee Geplaatst: 14 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2009 Ik ben net terug van de dade da kon eignelijk niets geks aan haar ondekken kwa gezondheid. ze zag er goed uit, goed gewicht, mooie glans enz.maar toen we in haar mond keken zagen we dat haar tanden in haar wangslijmvlies aan het groeien waren!dus deze moeten nu geslepen worden. dit moet jammer genoeg onder narcose omdat ze alleen het kijken in haar mond al bijna niet toeliet.ik krijg hierna pijnstilling mee en als ze dan nog niet gaat eten ook dwangvoeding.pfff ik hoop echt dat alles goed gaat en dat ze goed uit de narcose komt.ze moest nu daarblijven en vanmiddag na het spreekuur gingen ze daar haar tanden slijpen. en daarna word ik gebeld als ze weer aan het bijkomen is.nu maar duimen voor haar en hopen dat het goedkomt :(
Saf Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Het komt vast wel goed. Veel sterkte. Zorg maar vast dat je allerlij van haar lievelings eten in huis hebt voorals ze weer thuis komt. Ik duim met je mee
Chani Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 ohh dat komt vast wel goed hoor! Ze is nu in goede handen, en het slijpen onder narcose is een goede optie, want knippen (zonder narcose) is heel stressvol en bovendien kunnen de tanden dan splijten, dsu wat je DA nu wil doen is echt een goede optie.waarom groeien haar tanden in haar wangen? heeft ze olifantstanden?
Jimmy&Nijn Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 goed dat je bent gegaan!!! en super dat ze zo snel terecht mocht! komt goed met dr tanden !!
Sherrifke Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 *bijt op haar lip* Goed dat je gegaan bent en dat ze in haar mondje gekeken hebben. Ik heb er dan toch iets te licht over gedacht.. sherrikke = fail Gelukkig wordt ze meteen geholpen. Ik zal hier voor je mee duimen!succes
konijntjee Geplaatst: 14 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2009 waarom haar tanden precies in haar wangen groeien weet ik niet meer precies,maar dat zal ik straks nog eens even navragen.ik ben in ieder geval blij dat ik ben gegaan en dat er wat aan te doen is.ik zal nog wat selderij in huis halen voor als ze weer thuiskomt want daar is ze helemaal fan van, en van witlof. hopen dat ze deze straks wel weer wilt
Jimmy&Nijn Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Goed zeg!! meer baasjes kunnen wat van je leren, zo snel handelen en nijntje weer gezond krijgen
Shirley Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Goed dat je bent gegaan, en fijn dat ze zo snel geholpen kan worden.Beterschap voor je nijn. En jij sterkte met afwachten.. komt vast goed
Katrien Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Goed dat je bent gegaan. Het komt wel goed!! Succes!
konijntjee Geplaatst: 14 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2009 ik werd net opgebeld door de da en alles is goed gegaan. ze had een paar haakjes op haar tanden en die hebben ze eraf gehaald. Ze heeft pijnstilling gehad en ik mag haar over een half uurtje komen halen.mocht ze morgen nog niet hebben gegeten moet ik dwangvoeding komen halen maar ik hoop dat ik dit niet nodig ga hebben.
Snowy&Witje Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Wat mooi! Maar krijgt ieder konijn zoiezo ooit haakjes?en met welke leeftijd meestal?
AnneliesVonk Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Niet elk konijn krijgt haakjes. Dat ligt er volgens mij aan hoe de kiezen op elkaar staan en of het konijn goed hooi eet. Hooi eten zorgt voor het slijpen van de kiezen. En meestal komen haakjes voor op wat 'oudere' leefijd zoals vijf of zes jaar. Dit is mij verteld... er zijn meer mensen die ervaring hebben met konijnen met haakjes, dus hopelijk geven die een uitgebreider antwoord want ik ben er ook wel benieuwd naar. Ik heb al 2 konijnen gehad en die hebben allebei haakjes gekregen op den duur...
konijntjee Geplaatst: 14 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2009 Nou ze is weer thuis hoor alles was goed gegaan. ze had 2 hele scherpe haakjes en doe kwamen precies tegen haar tong dus daarom deed eten erg pijn.toen ik haar net in haar hok zette rende ze direct op alle witlof af en heeft snel alles opgegeten. Nu ligt ze boven in haar hok bij te komen.ben super blij dat alles goed is gegaan !
Aanbevolen berichten