Ga naar inhoud

Niezen?

Laura

Aanbevolen berichten

Mijn Zorro niest wel is.

Maar nou word het steeds anders.

Hij niest de hele tijd achter elkaar en hij gaat met zijn potjes tegen zijn snuitje en gaat het wassen. En het lijkt net of hij even geen adem krijgt.

Ik weet niet waarom hij het doet. Hij deed het wel is en het kan niet zoveel kwaad, elk konijn niest wel is.

Maar hij begint soms echt extreem te niezen. Er zit geen snot aan zijn neusje en hij kwijlt ook niet.

Weet iemand wat het kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stof? Toch een luchtwegprobleem? Wanneer moet je weer naar de dierenarts voor inentingen? Als dat binnenkort is is dat een mooi moment om het even na te laten kijken.

Als hij het echt extreem benauwd heeft erdoor, is het toch wel een puntje om na te laten kijken hoor, liever eerder dan later dan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laura, normaal zit hij buiten toch ?

Nu zit hij binnen en kan het van de stof komen .Of deed hij dit buiten ook steeds ?

Buiten nieste hij ook wel is maar niet zo erg. En ja hij staat nu binnen.

Misschien geeft het hooi teveel stof af? Of heeft hij die rare geur van de narcose in zich? Ik heb geen idee. Hij is heel actief alles alleen hij niest soms echt heel raar en niet echt zoals het hoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen niezen, zonder snot, komt vaak van stof, stoffig hooi, of stoffige bodembedekking. Het is dan raadzaam om bijv. een andere bodembedekking te proberen of om het hooi vooraf een beetje vochtig te maken, zodat het stof eruit is.

Je zegt dat er geen snot aan zijn neusje zit o.i.d.? Je kunt voorzichtig de binnenkant van zijn voorpootjes controleren, of die schoon zijn. Toen ons konijn snot had, zaten daar nl. opgedroogde haartjes met snot.

Om het zekere voor het onzekere te nemen, kun je een bezoekje brengen aan de DA. Dan kunnen ze een kweekje nemen uit zijn neus en dit onderzoeken. Als je konijn eenmaal snot heeft is het een heel lastige ziekte om te bestrijden. Het vervelende is, dat zelfs in een ver gevorderd stadium je, behalve het niezen en evt. snot, helemaal niets aan je konijn hoeft te merken; ons konijn is ook de hele periode zichzelf (actief, vrolijk, at goed enz.) geweest!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de dierenarts hebben ze echt alles bij hem nagekeken (gister en daarna is hij gecastreerd) Het enige dat hij had was wat puntjes op zijn kiezen maar dat klopt dat kwam door die beschadiging die hij had opgelopen.

Het snot zit ook niet aan zijn pootjes.

Hij is gecastreerd dus ligt op een handdoek alleen hij wilt die handdoek niet en is er dus nu uit.

En ik kan nu niet naar de DA mijn ouders zijn weg naar Barneveld ofzo.

(misschien dat hij een kamer anders vind dat een buitenhok dat het dus stoffiger lijkt is? (ookal heb ik gister mijn hele kamer gedaan:P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .