FH-fan Geplaatst: 12 augustus 2009 Geplaatst: 12 augustus 2009 Hallo! 3 van mijn 5 konijntjes niezen... hoogstwaarschijnlijk Pasteurella!Momenteel ben ik nog aan het wachten op de resultaten van het labo...Als iemand ook eens Pasteurella bij zn konijnen gehad heeft, welke antibiotica heb je gebruikt??( Emdotrim heb ik al gebruikt, maar help niet... )
Laura1984 Geplaatst: 12 augustus 2009 Geplaatst: 12 augustus 2009 Ons konijn heeft snot gehad. Wij zijn begonnen met Doxoral, voor 5 weken. Dit heeft nauwelijks geholpen. Daarna hebben we 2 maanden duplocilline injecties gegeven, de laatste 2 weken in combinatie met enrofloxoral. Gedurende de hele periode heeft Nijn neusdruppels gekregen. Emdotrim zegt me eerlijk gezegd niets... hebben wij in ieder geval niet gehad. Voor meer info kun je mijn weblog artikel doorlezen, hierin staat het verloop uitgebreider beschreven:http://www.bunnybunch.nl/community/blogs/laura1984-2559/1097-verloop-snot.html Wanneer krijg je de uitslag?
FH-fan Geplaatst: 12 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2009 Hallo! Heb mij DA gebeld en ze hadden een corrine-bacterie gevonden...morgen weet ik volledig het resultaat, maar de DA is er bijna zeker van dat het Paseurella is.Ze niezen om de 10min ofzo... maar ze hebben wel geen snot aan de neus, enkel een wat natte neus..Alvast bedankt, ga zeker eens kijken naar de link
FH-fan Geplaatst: 12 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2009 Hallo! Bij jou konijntje was de Pasteurella echt al in een ver stadium ( als het al tot het middenoor komt is het heel lastig te genezen! )Mijn DA ging een kuur van Baytril starten, ken je deze antibiotica?
Chani Geplaatst: 12 augustus 2009 Geplaatst: 12 augustus 2009 Ik heb ook altijd Baytril gebruikt voor mijn eerste nijn, die ook Pasteurella had. DAt heeft hem op zich goed geholpen, al was het al veel te laat dat er mee begonnen werd (dierenwinkelkonijntje, en is door de DW niet behandeld, pas toen ik hem kocht mee begonnen) en heeft hij na 5 jaar de strijd op moeten geven. Bij hem zat het inderdaad op den duur in het midden- en binnenoor en op het laatst in zijn hersenen. Maar zover is het bij jou nijnen vast nog niet. Ik zou het dus bij Baytril houden.
Laura1984 Geplaatst: 12 augustus 2009 Geplaatst: 12 augustus 2009 Volgens mij zit in baytril dezelfde werkzame stof als in enrofloxoral (=enrofloxacine) ?
FH-fan Geplaatst: 12 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2009 Ja, die Baytril ga ik proberen, heb al veel gelezen dat het een geode werking heeft tegen Pasteurella en niet schadelijk voor je konijntje.@Chani: heeft jou konijn dan 5 jaar lang Pasteurella gehad?? Want mijn konijntjes zijn moenteel zo een 3 maand oud, hopelijk genezen ze definitief
FH-fan Geplaatst: 12 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2009 Is Baytril om in hun mond te spuiten? of in het water?
Laura1984 Geplaatst: 12 augustus 2009 Geplaatst: 12 augustus 2009 Normaal gesproken moet AB in het mondje gespoten worden, om er zeker van te zijn dat ze de juiste hoeveelheid binnen krijgen. Bij die enrofloxoral (met dezelfde werkzame stof) was dat in ieder geval ook zo.
FH-fan Geplaatst: 12 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2009 Hopelijk genezen ze snel en komt het later niet meer terug!Mijn konijntjes zijn er niet ziek van, ze huppelen vrolijk rond en eten goed, maar ik vind het toch vervelend dat ze constant niezen..
Aanbevolen berichten