Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb 2 konijnen, ter grootte van een groot lotharinger. Mams lijkt er ook een klein beetje op, maar heeft niet dezelfde aftekeningen. Hoe dan ook, mams en paps hebben alletwee recht opstaande oren.

Maar als ik soms naar mijn konijnen kijk hebben ze knakoortjes. Dan slaan ze een beetje om aan de bovenkant van de oren, dus het zijn ook geen hangoren. Hoe kan dit en waar ligt dit aan?

Ik zat zelf al te denken aan de hitte dat er dan te weinig zuurstof in de oren komt, of is dit heel raar gedacht?

Verder hebben ze alles ter beschikking, ze hebben een grote drinkfles met elke dag vers water, krijgen 2x per dag bix, hebben onbeperkt hooi, krijgen voldoende groenvoer op een dag en hebben een schuilplek tegen de hitte.

Wie weet wat dit is?

Geplaatst:

Ik heb dit hier al eens ooit gelezen, maar ik weet niet meer wat het was.

Volgens mij inderdaad iets met de warmte. Waardoor de bloedvaten uitzetten en de oren slapper worden ofzo en de puntjes dan gaan omhangen. Maar ik weet het niet zeker.

Geplaatst:

Kan het niet zijn dat ze beginnende hangoren zijn?

Mijn eerste nijn (heeeeeeeeel lang geleden :D) begon met opstaande oortjes, die langzaamaan gingen hangen.

(ok, dat bleek dus achteraf een of ander reuze-ras te zijn.. was als dwerg verkocht. Toen ie dood ging was ie 80 cm lang.. )

Nou zal jouwe geen reus zijn, want je kent de ouders, maar misschien dat ie toch hangende oren krijgt?

Geplaatst:

oren zijn afkoelers.

Bij hitte worden de bloedvaten in de oren verwijderd en door het snelle hijgen er harder door rondgepompt.

De oortopjes kunnen daardoor hun spierkracht verliezen en wat gaan hangen

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .