AnneliesVonk Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 Mijn Joris gaat komende week uit logeren bij mijn ouders omdat wij zelf op vakantie gaan. Nou hebben mijn ouders ook een konijn gehad ongeveer 1,5 jaar geleden die overleden is. Dit konijn was niet echt gezond en had altijd diarree (nu denk ik zelf aan coc, ondanks dat het beestje 2 jaar oud was... behandeling sloeg niet aan en later hebben we hem onverwachts dood aangetroffen in z'n hokje). Het hokje van dit konijn is inmiddels stuk, dus Joris z'n gewone hok gaat mee. Het rennetje van het vorige konijn van mijn ouders is er nog wel en zou fijn zijn voor Joris om in te rennen tijdens zijn logeerpartij. Nou waren wij daar wat huiverig voor vanwege het vorige konijntje en z'n ziekte... Als het coc is geweest zou het dan voldoende zijn om de ren te ontsmetten met ontsmettingsmiddel en kokend water bijvoorbeeld? Het zieke konijn heeft natuurlijk niet tegen de wanden van de ren op gepoept, dus echt vies is het nooit geweest, maar hij heeft er wel altijd in gelopen. En kan het kwaad als Joris van het hout eet? Opzich denk ik dat het wel kan omdat het al vrij lang geleden is en als het goed ontsmet is. Ook de DA assistente zei dat het geen kwaad kon, maar ik wilde het toch hier nog even vragen... mss zijn er mensen die ervaring hebben met besmettelijkheid van hokjes.alvast bedankt!
nathalie b Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 Denk dat dit geen kwaad meer kan maar zou de ren toch nog even schoonmaken met dettol en naspoelen met water. Dacht dat parasieten en bacterien max. 6 maanden kunnen overleven (correct me if i'm wrong).
max Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 gewoon even lekker aan de poets met dettol en kokend water en dan kan het volgens mij geen kwaad meer.... correct me too if i'm wrong...
dieren4ever Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 Even off-topic, maar kan iemand me uitleggen wat coc is?
max Geplaatst: 12 augustus 2009 Geplaatst: 12 augustus 2009 ziekte.... kijk maar eens hier op de site... ik ben niet zo handig in linkjes plaatsen...
AnneliesVonk Geplaatst: 12 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2009 Mijn moeder gaat 'm schoonmaken met een spul van de dierenwinkel dat ontsmet en daar speciaal voor is. Weet zo niet wat het is. Maar dan zal het vast goedkomen Oh en coc... http://www.bunnybunch.nl/konijnen/ziektes-en-medische-problemen-bij-konijnen.htmlKijk bij het kopje coccidiose.
wupsie Geplaatst: 12 augustus 2009 Geplaatst: 12 augustus 2009 bedoel je halamid? dit is speciaal voor het ontsmetten van dierenverblijven ed. wordt ook op boerderijen gebruikt als er een uitbraak is van varkenspest of gekke koeienziekte. sterk spul dus. wel heel goed naspoelen na gebruik.
AnneliesVonk Geplaatst: 12 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2009 Ik weet niet wat voor spul het is. Mijn moeder is langs de dierenwinkel geweest en heeft daar dat ontsmettingsmiddel gehaald. Ik ben nog niet thuis geweest sindsdien. Zal het haar even vragen en zeggen dat ze het goed na moet spoelen dan Maar liever wat meer beestjes dood dan mijn konijntje ziek haha!
Aanbevolen berichten