Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Gister terug gekomen van vakantie en vandaag besloten om mijn twee voedsters te laten steriliseren.

Eentje zit in een groep met 5 andere ( 4 rammen en 1 andere voedster nog). Ze valt constant de andere voedster aan. Geen bloederige taferelen hoor, maar het andere vrouwtje heeft gewoon geen rust.

Nu wordt mijn kinderboerderij-afdank- konijntje ( die samen met een ex ram zit ) ook gelijk gesteliseerd.

Ze is alleen 4 jaar. De dierenarts zei dat dit geen probleem was. Alleen wat meer werk voor de dierenarts. Ik heb alle vertrouwen in deze dierenarts ( eindelijk een goede ! ), vind het wel erg spannend..

Want hoor overal dat 4 jaar best oud is voor deze ingreep.........

Graag jullie reacties:-)

P.s Is 105 euro zonder medicijnen veel geld voor een sterilisatie?

Geplaatst:

Wij hebben vorige week afspraak gemaakt om onze voedster te laten steriliseren (castreren), voor half september. Bij ons gaat het € 149 kosten. Weet eerlijk gezegd niet wat daar al aan medicatie bij zit... € 105 lijkt me dan in ieder geval een redelijke prijs.

Geplaatst:

Dank jullie wel!

Wow 10 jaar! Bijzonder:-)..

Voedster Witje leeft in een groep met 5 anderen... zullen ze haar na de ingreep nog wel accepteren?

Ik heb nu het idee dat ze weer wat liever doet... begin nu weer te twijfelen.. Ook al weet ik dat steriliseren nooit kwaad kan.....

Geplaatst:

Castreren met 10 jaar is trouwens wel een ander verhaal als steriliseren hoor:)

De operatie van de 4/5 jarige voedster vandaag is goed gegaan.

De DA zei dat het goed was dat ik het had gedaan. Omdat de baarmoeder er heel vreemd uitzag, vervormd met cystes.. Ze dacht misschien wel aan een beginnende baarmoederkanker.

Geplaatst:

Ik heb gisteren mijn voedsters van 3,5 laten casteren. Ik moest 104 euro betalen maar moet ik bij zeggen dat ik nog zelf pijnstilling had staan dus niet erbij zit.

Hoe gaat het nu met haar?

Geplaatst:

Ik weet nog niet hoe het met haar gaat.. Mag haar pas na 5 uur op komen halen.

Ik heb ondertussen ook al een hele konijnen EHBO doos, dus ik heb denk ik ook de medicijntjes nog wel.

Hoe gaat het nu met jouw voedstertje Saf?

Geplaatst:

Zo... Ze is eindelijk weer thuis. Zit nu samen met haar in de zon. Denk dat ik haar beter niet alleen kan laten ivm vliegjes (maden).

Ze is heel duf en heeft vreemde trosjes keutels( groter dan BD keutels).

Er ligt allerlei lekkere dingetjes voor haar klaar. Ze heeft net twee sprietjes hooi gegeten. Hmmm ze eet nu zo'n keutel op. Ook heeft ze wat geraspte appel en wortel op.

Ook heb ik medicijnen gekregen. Metacam, pijnstiller. Cisaral drops, eetlustopwekker ( volgens mij niet echt nodig nu). En een antibioticakuurtje enroflorxaraldrops.

Hoop dat ze snel op zal knappen:)

Geplaatst:

Pffff... ze eet nog steeds niet... en krijg die medicijnen ook niet in haar snuffert gespoten.

Hoe kun je dit het beste in je eentje doen? Het is nog een aardig wild beest ook....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .