Saf Geplaatst: 11 augustus 2009 Delen Geplaatst: 11 augustus 2009 (aangepast) Er zijn al legio topic over casteratie bij voedster, maar dacht zal toch eens een topic aan maken over de casteratie van mijn zo innig geliefde Bearke. Zij gaat morgenvroeg onder het mes. Ben me al aan het inlezen geweest hier. Maar vind het toch erg spannend, heb nog nooit eerder een voedster laten casteren en aangezien het een pittige ingreep is maak me toch wat zorgen. Ik wilde mijn Bearke eigenlijk bij haar vriendje in de kooi houden om bij te komen naar haar operatie. Petran is erg lief voor Bearke en heeft nog nooit op haar gereden. Blijf het dan natuurlijk wel goed in de gaten houden. Ze moeten dan wel op handdoeken en geen andere bodembedekking. Ze zitten nu in zo'n twee verdiepingenkooi. Kan ik daar de bovenverdieping beter van dicht maken of ze gewoon te mogelijkheid bieden op en neer te kunnen. Spuitjes voor eventueel dwangvoeding te geven heb ik nog liggen, maar geen dwangvoeding meer. Nu lees ik hier veel over SS Recovery en Olvarit wortelhapje, maar ook dat ik gewoon met normale SS een papje kan maken en haar dit kan geven is dat ook goed genoeg? Ons bearke laat ik casteren omdat ze erg dominant is over haar vriendje heel veel rijden etc hoop dat, dat gedrag een stuk minder gaat worden, ook speelt de kans op baarmoederkanker ook wel ergens mee in de overweging. Als het allemaal meevalt zijn op termijn Sies en Jearke ook aan de beurt. Heb alleen als dit achter de rug is mijn buik denk ik wel even vol van ziekenverzorger spelen (eerst operatie Toën, casteratie Ties, Nu Jearke en dadelijk Bearke ook nog). Dus dat word dan denk ik volgend voorjaar of over een maand of twee nog eentje. We zullen zien. Weet overigens niet wat mijn DA rekend voor een casteratie heb ik niet eens naar gevraagd. en tevreden over de deze DA en de prijs, tsja we zullen wel zien. Ohja ons Bearke is nu 3,5 / 4 jaar oud, kan dat nog speciale dingen met zich mee brengen. Omdat ik ook wel eens lees dat de ingreep zwaarder word naarmate het konijn ouder is. 11 augustus 2009 aangepast door Saf Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shirley Geplaatst: 11 augustus 2009 Delen Geplaatst: 11 augustus 2009 Heel veel succes met de operatie van Bearke! Hopelijk gaat alles goed en is ze snel weer de oude. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Katrien Geplaatst: 11 augustus 2009 Delen Geplaatst: 11 augustus 2009 Spannend e! Ik was ook helemaal ondersteboven toen snufje gecastreerd werd.Ik heb haar nog eventjes apart gehouden van Daantje, ook al was hij heel lief voor haar (zij besteede trouwens weinig aandacht aan hem), omdat ik dan goed in het oog kon houden of ze wel at en keutelde. Op momenten dat ik ze echt heel de tijd kon zien, heb ik ze wel regelmatig samen gelaten. Ik denk dat je het het bovenste verdiep gewoon open kan laten.Als dwangvoer had ik bij de dierenarts SS senior meegekregen, omdat dit goed oplost en zo kreeg ze ook veel vezels binnen. Ik denk dat het met gewone SS ook wel gaat. Als bearke gezond is, zal het wel gaan hoor. 3,5 is nog helemaal niet oud e. Snufje was bijna 2 toen ze gecastreerd werd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Laura Geplaatst: 11 augustus 2009 Delen Geplaatst: 11 augustus 2009 Veel Suc6 en ook voor Bearke! Morgen word mijn Zorro gecastreerd. Ik heb nog nooit mijn konijnen laten castreren of sterriliseren. Dus voor mijn 10 jarige Zorro'tje vind ik het ook erg spannend hoor!Morgen ochtend vroeg is hij ook aan de beurt, we zitten vast niet bij de zelfde dierenarts, anders zou ik je misschien wel tegen komen:P Nee ik zit in maarssen met mijn nijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 11 augustus 2009 Delen Geplaatst: 11 augustus 2009 Succes morgen! Ik heb Fuz en Sisi ook gewoon samen gelaten. Zolang hij haar met rust laat zou ik dat zeker doen, het geeft ze toch vaak wel wat steun.Wel natuurlijk even extra opletten dat ze weer gaat eten en keutelen als je ze samen laat. Ik zou zelf wel de bovenste verdieping dichtlaten voor een tijdje.Ze mogen bij jouw toch veel loslopen toch? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 11 augustus 2009 Delen Geplaatst: 11 augustus 2009 Eigenlijk is alles al gezegd... Maar wat nooit genoeg kan zijn: Sterkte en Succes morgen !! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
boukje Geplaatst: 11 augustus 2009 Delen Geplaatst: 11 augustus 2009 ook van mijn kant nog even sterkte gewenst. Ik zou die bovenverdieping ook dicht doen. Toen ik mijn meiden had laten castreren had ik ze de eerste 2 dagen in zo'n panelenren hier binnen staan en daar een fleece deken ingelegd, handdoeken eerst geprobeert maar dat was binnen de kortste keren een hoopje en zo'n deken kan je onder de ren trekken zodat het wat langer netjes ligt. Maarja, als ze weer een beetje baldadig worden, trekken ze dat vanzelf wel weer er onder uit. Na 2 dagen had ik die ren vast gemaakt aan de kooi zodat ze dan in de kooi konden, dat opstapje is al best behoorlijk hoog, en ik denk dat jouw kooi dan nog wel iets hoger is. Het is echt wel een behoorlijke jaap, hoor, dat lidteken. Nou heel veel sterkte en ik lees wel hoe het is gegaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nathalie b Geplaatst: 11 augustus 2009 Delen Geplaatst: 11 augustus 2009 Heel veel sterkte morgen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Claire Geplaatst: 11 augustus 2009 Delen Geplaatst: 11 augustus 2009 succes ermee Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
max Geplaatst: 11 augustus 2009 Delen Geplaatst: 11 augustus 2009 toi-toi-toi!!!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cassie Geplaatst: 11 augustus 2009 Delen Geplaatst: 11 augustus 2009 Succes morgen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 11 augustus 2009 Delen Geplaatst: 11 augustus 2009 Succes en veel beterschap voor Bearke! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Debbie Geplaatst: 11 augustus 2009 Delen Geplaatst: 11 augustus 2009 Mijn Nijntje was 4 jaar en nog ziek ook en die is ontzettend snel en goed genezen! Veel succes morgen, dat worden weer spannende uurtjes. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zwarte panter Geplaatst: 11 augustus 2009 Delen Geplaatst: 11 augustus 2009 Van SS kan je ook prima een papje maken.Misschien het handigst als je dat morgen in de namiddag al maakt, dan is het als je het nodig zou hebben tegen de avond al afgekoeld en kan je het meteen geven. En natuurlijk wordt er hier morgen geduimd voor Bearke! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Saf Geplaatst: 11 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2009 Heb ondertussen ervaring met spannende uurtjes bij konijnen. Gaat goed komen. Erg goede tip dan is het idd al afgekoeld. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Debbie Geplaatst: 11 augustus 2009 Delen Geplaatst: 11 augustus 2009 Ze is iniedergeval in goede handen bij jullie.Ik heb er vertrouwen in! Ik duim hier voor jullie, nog een dikke knuffel voor Bearke! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yvon Geplaatst: 11 augustus 2009 Delen Geplaatst: 11 augustus 2009 Sorry heb geen tips, maar hoop op een goede afloop met nog beter herstel. Zet hem op Bearke! Spannende tijden zo voor jou met de konijnen, heb je stiekem al grijze haren ervan? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Saf Geplaatst: 11 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2009 Heb al jaren grijze haren er tussen zitten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yvon Geplaatst: 11 augustus 2009 Delen Geplaatst: 11 augustus 2009 haha was een grapje hoor Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roger Rabbit Geplaatst: 11 augustus 2009 Delen Geplaatst: 11 augustus 2009 Heb al jaren grijze haren er tussen zitten. Dan komen er misschien nog wat bij, maar het komt vast goed! :yes:Heel veel succes! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bikkel Geplaatst: 12 augustus 2009 Delen Geplaatst: 12 augustus 2009 succes vandaag!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gnarfje Geplaatst: 12 augustus 2009 Delen Geplaatst: 12 augustus 2009 Heel veel succes en sterkte voor jou, maar zeker voor Bearke. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cassie Geplaatst: 12 augustus 2009 Delen Geplaatst: 12 augustus 2009 Succes vandaag, Saf en Bearke! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cassie Geplaatst: 12 augustus 2009 Delen Geplaatst: 12 augustus 2009 Las net even je post in Britt's topic, ik duim voor je!Vertroetel Bearke maar lekker als ze weer thuis is! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jimmy&Nijn Geplaatst: 12 augustus 2009 Delen Geplaatst: 12 augustus 2009 jaa! ik hoop dat er snel wat nieuws komt voor je!! en dat je de kleine thuis snel mag kroelen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten