Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe groot horen de keutels van een 9 weken oud kleurdwergje te zijn?

Ik heb toen ik hem kreeg hele kleine keutels gezien (1 mm), dit was toen hij nog heel slecht at en dronk. (toen wist ik nog niet wat het echt betekende, ook had ik niet echt een idee hoe groot ze moesten zijn) Ik heb dit gezien tussen de grotere keutels, en binnen 1 dag waren ze allemaal groter. Nu heb ik het idee dat ze weer kleiner zijn geworden, niet zo klein als in de eerste week, maar wel kleiner. Is dit een verstopping? Hij eet goed zijn SS en ook het hooi gaat super. Ik zie hem regelmatig drinken en zijn groentes gaan ook heel goed. Ik weet niet of hij voldoende water binnen krijgt, want zo vaak zie ik hem niet drinken. Maar hij zit nu wel al op 12 stukjes witlof(postzegel) en 5 stukjes andijvie(postzegel). Kan er dan een verstopping optreden? Zo ja, wat te doen? (annanas sap geven?) Zo nee, wat kan het zijn?

Ik heb keutels gezien van 5 mm maar ook van 3 mm.

Geplaatst:

Nee, het is nog geen verstopping. Met de nadruk op NOG geen. Het duidt er wel op dat er iets niet helemaal lekker loopt binnenin, en dat je het goed in de gaten moet houden. Ananassap (wel alleen verse he, niet uit een blik) zou een goed idee zijn, een paar slokjes. Ook kun je prozyme bestellen op www.konijnen.nl

Als hij zo goed eet hoef je je niet direct ongerust te maken. Pas als je merkt dat hij slechter gaat eten, en minder of zelfs stopt moet poepen, dan is er sprake van een verstopping.

Maar zoals ik al zei, ananassap of prozyme is heel goed om preventief te geven! Ook natte groentes. Zorg dat hij goed vocht binnen blijft krijgen. Als hij veel groente eet, zal hij minder drinken omdat daar ook veel vocht in zit.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .