Snowy&Witje Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Hoi! ik ben net naar boven gegaan om de konijnen naar binnen te halen, zie ik Snowy (de voedster) poepen, is het echt donkerbruin en echt helemaal zacht..Witje heeft wel wat betere poep (bikskleur) maar wel echt zacht, laatst was het echt super goed! maar toen had ik de beide een klein blaadje verse mint gegeven (miss 3 weken geleden) en sindstoen hebben ze zachte poep. Echt waar, ik heb dit al zovaak meegemaakt, en nu ben ik het zat :(
Britt Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 je mag maar 25 gram per kilo gewicht, dus stel je konijn weegt 2 kilo dan mag je 50 gram biks 25x2 = 50
Snowy&Witje Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2009 voor 2 konijnen geef ik 50 gram,en omdat ik geen hooi geef (odmat ze dat hier niet hebben) raadde Kiwi mij aan om wat meer te geven omdat in biks ook veel vezels zitten dus geef ik per konijn 5 à 8 gram meer biks..
Dollie Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Misschien dat het toch dat gebrek aan vezels is waardoor ze aldoor plakpoep hebben.. Alhoewel, mijn konijnen eten ook geen hooi en hebben zéér zelden plakpoep en als ze het hebben is er altijd een duidelijke reden. (Komkommer...) Normaal gesproken zou ik zeggen, alle groente schrappen en minder biks geven tot de plakpoep weg is en dan groentes weer opbouwen, maar dan missen ze teveel voedingsstoffen lijkt mij.. Omdat ze ook geen hooi krijgen..
Britt Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 mm, da is jammer van dat jullie geen hooi hebben , mijn trio krijgt aan biks ongeveer 150 gram biks, hebben altijd hooi !en krijgen soms, een worteltje, of klein beetje kool ( omdat ze anders gas kunnen krijgen )en ze krijgen soms appel of een stukje brood !
Snowy&Witje Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2009 Ze krijgen ook helemaal geen groente.. ze leven alleen op:onbeperkt stro, 32 gram biks per konijn, en altijd vers water.. Is dit niet te weinig?Ps. ze zijn uuhm ff denken.. misschien 5 à 5en half maand oud..
Saf Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Het gebrek aan hooi zou eventueel plakpoep kunnen veroorzaken. Is het duur om hooi naar jou te verzenden? anders wil ik dat best eens doen om te kijken of dat het probleem verhelpt.
Dollie Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Als ze alleen dat krijgen, waar moeten ze dan in hemelsnaam plakpoep van krijgen?? Ik zou haast zeggen dat de oorzaak dan niet bij de voeding ligt.. Of het moet al het gebrek aan hooi zijn. Misschien dat ontwormen een goed idee is? Ik denk trouwens dat je niet te weinig biks geeft, maar van alle andere belangrijke dingen geef je wél veel te weinig. Biks is slechts bijzaak, hooi en groente horen de hoofdvoeding te zijn en die krijgen ze helemaal niet bij jou..
Snowy&Witje Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2009 Hooi kan ik niet geven..Groente wordt het misschien nog erger werd mij gezegd.. Saf dat vindt ik erg aardig, alleen denkik dat dat hooi erg duur zal worden Misschien is het stress? omdat ik ze altijd naar beneden haal?
bunny ranch chanty Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Hoe zwaar zijn de konijntjes? ik neem aan dat het geen dwergen zijn van 1 kilo.....Als je geen groen en hooi geeft moeten ze meer bix krijgen....Maar wat voor bix geef je?
Dollie Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Ik zou ook geen groente gaan geven zolang ze nog plakpoep hebben, maar alleen biks is veel te weinig..
Snowy&Witje Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2009 ze zijn volgensmij ong. 1 kilo of ietsje meer... Biks koop ik gewoon een plastic zak.. dus dat heeft niet een naam ofzo ..
Dollie Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Ze mogen in elk geval meer biks dan dat ze nu krijgen, zeker als je er helemaal niks bij geeft. Ze zijn nog niet uitgegroeit dus worden waarschijnlijk zwaarder dan één kg. Je moet ook altijd 25 gram per kilo volwassen lichaamsgewicht geven..
Saf Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 PB me anders eens je adres dan wil ik wel uitzoeken wat het kost.
Snowy&Witje Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2009 :O ze zijn rasloos, hoe zwaar worden die meestal? en mijn ouders willen de konijnen niet op de keuken weegschaal..dus dat kan ik niet doen, vinden ze vies.En mijn ouders zijn weg alleen mijn neef is beneden en die ziet dat dan en kan het tegen mijn ouders zeggen ...
Saf Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 kun je niet met die neef afschreken dat hij zijn mond houd of de keukenweegschaal even mee naar boven nemen.
Dollie Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Ja, dat is het punt met rasloos. Die hebben geen standaard gewicht, maar de meesten zitten rond de 2/3 kg. Ik zou anders eerst uitgaan van 2 kg.
Snowy&Witje Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2009 Die neef is bijna 30.. als het een klein neefje was dan deed ik het wel.Keukenweegschaal zit vast aan muur geschroeft.. @Dollie: moet ik dus 50 gram per konijn geven? :OZij even boffen! xD
Dollie Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Ja, dat zou ik wel doen. Pff, wel heel lastig te zeggen met rasloze konijntjes.. Maar jouw konijnen krijgen verder helemaal niks, dus dan is 25 gram per konijn sowieso te weinig.
Snowy&Witje Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2009 O nee, mijn tante is gekomen (de duivel!) die zegt vast dat we weer iets voor haar moeten doen (ik en mijn zusje) en haar zoon hoeft zoals gewoonlijk niks te doen(ze logeert hier 2 maanden ze komt uit frankrijk (ze woont daar) dus als ik niet reageer weten jullie dat ik dan bij de duivel ben!
Snowy&Witje Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2009 & ik wil wel groente geven hoor me tante komt help! Edit: het was maar mijn nichtj
Saf Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 suc6 nog met je familie zo te horen zijn het schatten...
Snowy&Witje Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2009 Ja! Das wel zo hoor, al me neven en nichten zijn net broers en zussen behalve Die tante.. Weet je al wat de kosten zijn? voor het verzenden?
Saf Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 met de tnt zou het volgens mij rond de 35 euro zitten. Dat toch we lredelij kheftig voor 5 kg hooi. Zitten jullie heel erg in stedelijk gebied? Weet niet of er geen akkerbouwers / veeboeren zitten bij jouw die hooi verkopen. Al twijfel ik wel of het gebrek aan hooi de oorzaak is.
Aanbevolen berichten