jeanien Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 Ik heb het idee dat mijn konijn Nouchka ziek is. Toen ik net thuis kwam zag ik dat ze de hele dag nog helemaal niks gegeten had, en ze ligt de hele tijd languit in haar hok. Normaal komt ze gelijk naar me toe zodra ik thuis ben. Ze is echt veel te rustig voor haar doen.Lichamelijk kan ik zo niks bijzonders vinden. Haar oortjes staan wel gewoon omhoog (wat volgens mij wel een goed teken is?)Ze krijgt altijd veel aandacht, dus het lijkt mee een beetje raar als ze depressief is. En ze heeft een knuffel in haar hok, had namelijk weleens gehoord dat dat beter is als je maar 1 konijn hebt. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
kathytjeuh Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 Niet eten, dat kan veroorzaakt worden door een groot aantal omstandigheden. Maar heeft ze dan al wel gedronken ????
Jsmn Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 Wilt ze met rust gelaten worden? Hoe voelt haar buikje? Hard/Heel zacht/Normaal, ligt ze te knarsetanden? Staan haar ogen gewoon open of halgesloten? Drinkt ze? Boel vragen:mdr:
Loesah Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 Als ze niet gegeten en gedronken heeft zou ik denk ik toch even langs de da gaan..
Dollie Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 Inderdaad, even langs de dierenarts. Niet eten is niet goed, naast dat niet eten voor een konijn betekend dat zijn darmen stil gaan vallen (en dat is dodelijk), is niet eten ook een manier om aan te geven dat ze pijn hebben. En konijnen geven niet gauw aan dat ze pijn hebben, want pijn is zwakte en dat is dodelijk voor een prooidier..
jeanien Geplaatst: 9 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2009 Ze laat zich gewoon aaien. Haar buikje voelt ook normaal aan en haar ogen staan gewoon open. Ze ligt ook niet te knarsetanden. Maar ze heeft ook nog niet gedronken vandaag! Ik heb het hokje nu open. Normaal gaat ze dan wel op onderzoek uit, maar nu ligt ze alleen maar naast de opening.
_Danielle Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 Dat is dus echt niet goed.. Een konijn laat niet snel zien dat ie zich ziek voelt, als dat dus wel het geval is (zoals bij jou) moet je echt actie ondernemen, dan is er echt iets aan de hand.. Een konijn MOET ook eten.. Een konijn wat niet eet, is ziek. 12u niet eten is al gevaarlijk voor een konijn, 24u niet eten kan dodelijk zijn.Ik zou zeker naar een konijnkundige DA gaan. Daarnaast kun je ook gaan masseren, dat kan in ieder geval geen kwaad, en kan evt. gas 'losmaken'. Zachtjes rondjes draaien met je vingertoppen over de buik van het konijn, richting anus. Maar ook zeker naar de DA gaan!
jeanien Geplaatst: 9 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2009 (aangepast) oke dan zal ik zeker naar de da gaan. laat jullie weten hoe het met haar gaat. 9 augustus 2009 aangepast door jeanien
Jsmn Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 Goed dat je naar de DA gaat, ook heel belangrijk wanneer er ook niet gedronken wordt. Succes!
jeanien Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2009 vandaag heeft nouchka wel weer wat gegeten en gelukkig ook weer gedronken. Ook doet ze wat haar gedrag betreft weer normaal. ben zo blij :O zou het misschien door de warmte kunnen komen?
_Danielle Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Was je gisteravond wel naar de DA gegaan? En heb je verder nog wat gedaan? Fijn dat ze nu in ieder geval weer eet en drinkt. En dat het door de warmte komt, lijkt me heel sterk. Aangezien het al weken warm weer is, en konijnen dan gewoon tegen de avond weer beginnen te eten. Jouw konijntje was echt ziek als ik het zo lees..
wupsie Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 houd hem goed in de gaten. gijs heeft ook een periode gehad dat hij stteds minder at (hij at zn bakje niet meer leeg) en na 1 of 2 dagen weer wel zn bakje helemaal leeg at. toen dit 2 weken terug weer het geval was (hij had toen ik om 6 uur thuis kwam van mn werk nog een halve portie biks in zn bakje) ben ik toch maar langs de DA gegaan. hij bleek last te hebben van haren in zn maagje. het heeft een dikke week geduurd voordat hij weer alles at en weer zelf dronk.
jeanien Geplaatst: 11 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2009 ik ben niet meer naar de DA gegaan. Hou haar wel in de gaten! ze heeft gister ook weer goed gegeten en gedronken.
Britt Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 maar dat was je wel aangeraden maar in iedergeval goed dat ze weer eet en drinkt
_Danielle Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 Dan heb je denk ik veel mazzel dat je konijn het overleefd heeft... Jouw konijn was echt ziek, en meestal komen ze daar heel moeilijk zelf weer uit. Een konijn dat een dag niet heeft gegeten, zit een gevaarlijke situatie, zeker als ze ook heel sloom gaan worden e.d.
Aanbevolen berichten