Fluffie&Bunny Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 Fluffie heeft vandaag al zeker 5x blindedarmkeutels laten vallen. Ze krijgt 's morgens en 's avonds biks 's middags een stuk brood en hooi en stro.Eerst gaf ik ook nog groente maar daar ben ik even mee gestopt, maar toch blijft ze veel blindedarmkeutels leggen. Ze doet het al een paar dagen, maar vandaag wel erg veel. Iemand een idee?
_Danielle Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 Krijgt ze wel al tijden dezelfde hoeveelheid voer? (behalve dan nu die groenten?) Het zou dan ook wel eens kunnen dat ze wormen heeft, dan eten ze hun bdk's ook niet op... Heb je haar als eens ontwormd?
Fluffie&Bunny Geplaatst: 9 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2009 Nee, ze is nog nooit ontwormd. Anders maar even naar de DA.
_Danielle Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 Maar ze krijgt dus wel dezelfde hoeveelheid voer? Ze krijgt al een tijd dezelfde hoeveelheid biks, hooi etc? Wat krijgt ze aan voer eigenlijk en hoeveel weegt ze ongeveer?
Fluffie&Bunny Geplaatst: 9 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2009 Ze krijgt 's morgen en 's avonds biks ongeveer twee handen vol (voor haar en Bunny) Hooi en stro krijgt ze onbeperkt en 's middags een stuk brood. Ze weeg ongeveer 2,5 tot 3 kilo. Wat wel veranderd is dat wij de tuin hebben afgezet vorige week zaterdag en ze kan wel blaadjes van de heg eten. Maar dan had ze er eigenelijk meteen last van moeten hebben. En is het niet zo dat ze na een week wel gewend is aan die extra blaadjes?
Fluffie&Bunny Geplaatst: 9 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2009 Ik heb net hier even de info over wormen gelezen, maar volgens mij heeft ze de symptomen niet. Geen wormen in de keutels, niet mager geworden, eet en drinkt goed.
_Danielle Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 Het gaat niet om gewend of niet, het gaat om de hoeveelheid voer. Als ze meer voer krijgen en dat is teveel, laten ze hun bdk's liggen.Dus als ze nu van de heg eten (weet je trouwens zeker dat dat mag, en het niet slecht voor ze is?) krijgen ze meer eten, en laten ze misschien daarom hun keutels liggen. Bedoel je trouwens 2 handjes biks in totaal, of 's ochtends Ć©n 's avonds 2 handjes?
Fluffie&Bunny Geplaatst: 9 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2009 Ik heb haar al vaker van die blaadjes gegeven en toen had ze nergens last. Bunny eet ze ook en die heeft geen problemen. Ik geef 's morgens en ''s avonds twee handen biks voor twee konijnen.
tante10 Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 Misschien kun je ermee beginnen om het brood weg te laten, dagelijks brood is niet goed voor konijnen.
Fluffie&Bunny Geplaatst: 9 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2009 Dat kan ik doen, maar dat krijgt ze al sinds we haar hebben, kan dat dan toch het probleem zijn? Trouwens, ik wist niet dat dagelijks brood niet goed is.
_Danielle Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 Op zich is dat vrij veel biks volgens mij, of jij moet hele kleine handen hebben. Hier krijgen ze per koppel (zijn allemaal zo rond de 2 kilo) 1 grote hand en een wat kleiner handje biks, anders eten ze echt hun hooi niet op of gaan ze hun blindedarmkeutels laten liggen. Dagelijks brood is inderdaad niet zo goed.
Fluffie&Bunny Geplaatst: 9 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2009 Oh, ik had gelezen dat de konijnen 25 gram biks mochten per kg gewicht. Hmm, anders toch maar de biks verminderen en kijken hoe het dan gaat.
_Danielle Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 Mag ook, maar het ligt wel een beetje aan het konijn. Sommigen hebben meer nodig, anderen minder omdat ze anders hun hooi of blindedarmkeutels niet eten. Die 25gr is een richtlijn.
Fluffie&Bunny Geplaatst: 9 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2009 Ok, bedankt, ik ga de biks vanaf morgen minderen.
Aanbevolen berichten