Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Fluffie heeft vandaag al zeker 5x blindedarmkeutels laten vallen. Ze krijgt 's morgens en 's avonds biks 's middags een stuk brood en hooi en stro.

Eerst gaf ik ook nog groente maar daar ben ik even mee gestopt, maar toch blijft ze veel blindedarmkeutels leggen. Ze doet het al een paar dagen, maar vandaag wel erg veel. Iemand een idee?

Geplaatst:

Krijgt ze wel al tijden dezelfde hoeveelheid voer? (behalve dan nu die groenten?)

Het zou dan ook wel eens kunnen dat ze wormen heeft, dan eten ze hun bdk's ook niet op... Heb je haar als eens ontwormd?

Geplaatst:

Ze krijgt 's morgen en 's avonds biks ongeveer twee handen vol (voor haar en Bunny) Hooi en stro krijgt ze onbeperkt en 's middags een stuk brood. Ze weeg ongeveer 2,5 tot 3 kilo. Wat wel veranderd is dat wij de tuin hebben afgezet vorige week zaterdag en ze kan wel blaadjes van de heg eten. Maar dan had ze er eigenelijk meteen last van moeten hebben. En is het niet zo dat ze na een week wel gewend is aan die extra blaadjes?

Geplaatst:

Het gaat niet om gewend of niet, het gaat om de hoeveelheid voer. Als ze meer voer krijgen en dat is teveel, laten ze hun bdk's liggen.

Dus als ze nu van de heg eten (weet je trouwens zeker dat dat mag, en het niet slecht voor ze is?) krijgen ze meer eten, en laten ze misschien daarom hun keutels liggen.

Bedoel je trouwens 2 handjes biks in totaal, of 's ochtends Ć©n 's avonds 2 handjes?

Geplaatst:

Op zich is dat vrij veel biks volgens mij, of jij moet hele kleine handen hebben. ;) Hier krijgen ze per koppel (zijn allemaal zo rond de 2 kilo) 1 grote hand en een wat kleiner handje biks, anders eten ze echt hun hooi niet op of gaan ze hun blindedarmkeutels laten liggen.

Dagelijks brood is inderdaad niet zo goed.

Geplaatst:

Mag ook, maar het ligt wel een beetje aan het konijn. Sommigen hebben meer nodig, anderen minder omdat ze anders hun hooi of blindedarmkeutels niet eten. Die 25gr is een richtlijn.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .